Gudme

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Gudme.


Gæst

#1

2013-09-24 06:41

Jeg mener at Lars Erik Hornemann har diskvalificeret sig selv som borgmester i næste valgperiode. Han gjorde så mange forkerte ting i sin periode som borgmester. Den største bommert var købet af Tankefuldgrunden, det er der ikke mange i Gudme gamle kommune der har glemt. I øvrigt støtter jeg fuldt og helt underskriftsindsamlingen.
Ellerupborgeren

#2

2013-09-27 15:00

Jeg kan tilslutte mig det meste af det der står på det husstandsomdelte. MEN - en ting mere er blevet bedre i Svendborg Kommune, nemlig er kommunens tilskud til foreningernes leje af haller blevet meget større end det var i Gudme. Svendborg Kommune lavede en ny fordelingspolitik på området som blev god for de to gamle landkommuner, men som kom til at blive meget dyr for flere foreninger i Svendborg, som nærmest var vant til at det var gratis at leje fx. Idrætshallen.
Endvidere mener jeg ikke at Lars Erik Hornemann havde noget valg mht. kommunesammenlægningen. For det første var han ikke enevældig borgmester og for det andet var kommunesammenlægningen dikteret fra Christiansborg. Ingen kommuner kunne have et indbyggertal under 40.000, så vidt jeg husker, lige med undtagelse af visse øer. Jeg vil ikke skrive under på noget der lægger op til en personlig hetz mod Lars Erik Hornemann, hvad enten jeg er politisk modstander eller ej.
Initiativtager Kent Jørgensen
Underskriftindsamleren

#3 Re:

2013-10-01 19:53

#2: Ellerupborgeren -

Hej.

I følge den dokumentation jeg har fra indenrigsministeriet, er/var kravet 20.000 indbyggere og 30.000 indbyggere, hvis en samarbejdsaftale skulle indgåes og gamle aftaler kan ændres til nye.

Denne side er ikke lavet som en personlig hetz mod nogen personer.

 

Gudbjergborgerer

#4

2013-10-02 10:50

jeg syndes at vi skal tilbage til de små kommuner igen, for alt det store er sku ikke en skid være,
da man glemmer alle de svage,syge, ældre,børn med svagheder. når man samler det til det store,
Maria

#5 Alt er blevet værre

2013-10-02 14:33

De har også nedlagt Gudme dagcenter, vejene er blevet ekstremt dårlige, vejskilte der falder ned eller bliver ødelagt får enten lov til at ligge eller samler de dem op og glemmer alt om det. Generelt er alt hvad Gudme kommune gjorde så godt blevet ødelagt.
Jensen

#6 Cittaslow, vejbump, grimme rabatter......

2013-10-06 07:48

Jeg vil hellere end gerne ud af Svendborg Kommune - for min skyld kunne de fjerne Svendborg fra landkortet, for med den retning de tager, så bliver det hele da bare værre og værre

En eller anden tosse har fået den "geniale" ide a Svendborg (som den eneste kommune) skulle med i "Cittaslow" foreningen (det er aldrig helt gået op for mig hvad det er) - og som jeg ser det, så koster det bare en masse penge og politikerne bruger kostbar tid på det.
Som noget af det seneste har de bestemt at Svendborg Bymidte og Svendborg Havn skal hænge bedre sammen (http://www.realdania.dk/Presse/Nyheder/2012/Svendborg+bymidte+og+havn+forbindes_031212.aspx)
Det er da uden tvivl meget fancy og moderne - men butikkerne i bymidten er nok ikke glade for det, for nu vil det blive endnu sværere for billister at komme ind og handle. Det er svært nok i forvejen at finde p-plads m.v.
Og igen - så bliver der ofret en masse tid og penge på Svendborg by - tid og penge som går fra yderområderne

Så kan man læse i Fyens Amts Avis, at alle vejene i Svendborg skal omdannes til ét stort vejbump - i hvert fald skal der i 2014 etableres vejbump ca. 100 steder for at sænke trafikken - det kunne umiddelbart nok ha' være gjort på en lidt mere elegant måde - og mere skånsom måde for bilerne.

I det hele taget, så tyder alt på at det er selve Svendborg Bymidte der får al fokus - bevæger man sig bare lidt udenfor, så mødes man af synet af grimme vejrabatter hvor græsset får lov at vokse helt uhæmmet - og jo længere væk fra Svendborg man kommer, jo værre bliver det

Man får næsten den tanke at politikerne tænker "jamen, bor der overhovedet folk helt derude ???" - hvis de da overhovedet tænker på os
Jorgen

#7 Re: Cittaslow, vejbump, grimme rabatter......

2013-10-09 08:02

#6: Jensen - Cittaslow, vejbump, grimme rabatter...... 

 Ganske enig med Jensen, selvom jeg er Svendborger. Forandring fryder ikke altid (eks. moderne akitektur, som er ganske forfærdelig) og ofte er det "gamle" langt mere brugbart end "moderne". Problemet er at politiker skal vise handlekraft og hittepåsomhed for at lokke erhvervsliv til - tror de. At det ikke virker en s... har vi set 100-vis af gange.

Men stordrift og effektivitet er modeord, så blæse være med at vi småborgere mases ned. Deres retorik er "for fælles bedste"  - Nonsens. Det er for bykongernes bedste - hurra!!

Tænk småt, tænk godt - vend bytten, går alternative veje, gør ikke som andre storbyer, gør ikke ting værre end de i forvejen er, tænk længere frem end politikernes egen valgperiode - men det kan de ikke - de er amatører!


Gæst

#8

2013-10-11 06:52

Vi skal tilbage til gamle gode Gudme Kommune...

Gæst

#9 Re: Ja det er jeg helt enig med dig i, Svendborg kommune har kun lavet lort i den for mig og min fam

2013-10-13 10:58


Gæst

#10

2013-10-13 15:41

Det er helt urimeligt at alle forvaltningsfunktioner samles i Svendborg, der er jo ikke længere fra Svendborg til Gudme , end fra Gudme til Svendborg,det der reelt er tale om er at Gudme er nedlagt, ikke sammenlagt , derfor er det udmærket at få loddet stemningen .

Gæst

#11

2013-10-17 08:45

vejene her i Gudme er blevet meget dårligere efter vi er blevet lagt sammen med Svendborg. Der bliver ikke ryddet sne her hvor vi bor, mange gange måtte vi selv rydde så vi lige kunne komme frem og på arbejde.(kør i god tid men hvad hjælper det? når der ikke er ryddet sne i god tid)
Sus

#12 Re: Snerydning

2013-10-20 00:13

#11: -

Er i den grad nedprioriteret, og af dette følger store huller i vejene. Samt bus transport, kører ik i weekenden, eller aften

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2013-10-20 00:17



Gæst

#14

2013-10-20 19:12

Et godt initativ, det er beskæmmende hvordan alt bliver flyttet til Svendborg by, så de mindre byer bliver tappet for aktiviteter, der ellers kunne medvirke til at give liv i et område.
Venlig hilsen
Holger Knudsen

Gæst

#15

2013-10-27 17:53

27-10-13. Håber min, underskrift, er gyldig. Jeg er ikke god til dette mails, er ikke af de yngre.
Venlig Hilsen Gitte.
Kent

#16 Re:

2013-10-27 20:05

#15: -

Gitte, hvis du ser denne besked, så send en besked til min email. pokey99@hotmail.com så kan jeg hjælpe dig
:-)


Gæst

#17

2013-10-28 20:03

Vi i den gamle Gudme kommune er kun gode nok når der skal betales skat.
Peder Magaard
Revsøre

Gæst

#18

2013-10-31 09:15

Rigtig godt initiativ.... dejligt der er ildsjæle tilbage.......

Gæst

#19

2013-12-16 12:38

Har altid været modstander af kommunesammenlægningerne. Fordi det i overvejende grad handlede og stadigvæk handler om en offentlig spareøvelse.
Næste trin er ét super-uddannelsescenter i Odense.

Gæst

#20

2013-12-18 05:56

Held og lykke med indsamlingen af underskrifter, håber det lykkes

Gæst

#21 gæst

2014-01-16 09:07

Hele Danmark er blevet ødelagt med de storkommuner, nedlæg dem og få de over skulige tilbage , samt bevar den tryghed der er i små kommuner det andet her er helt galt, man har snart ødelagt gamle Danmark, på tide at man så småt begynder at tænke på løsrivelse fra det øvrige Danmark ( her tænker jeg på Sjælland og den fremmedpolitik de ødelægger Danmark med, vil de have alle de fremmedarbejder ind i landet så kan de b eholde dem selv, for det er ved at ødelægge alle småsamfund da der ingen penge er til dem.