ang udvisning af Yen Ngoc

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen ang udvisning af Yen Ngoc.

Henning Reinholt Larsen

#126 Læserbrev 10.06 2013 i Århus Stiftstidende

2013-08-18 18:35

2 MÅNEDERS FAMILIE-TERROR.

2 måneders urimelig behandling af en familie må slutte nu, lad dog medmenneskelighed komme før paragrafrytteri! Kenneth Iversen og hans familie bliver straffet værre end storforbrydere, uden at have gjort noget forkert, tværtimod!!!
En justitsminister, der ikke gør noget for at få tilrettet en lovparagraf, der på tydeligste vis ikke føre til retfærdighed, er en skamplet på det danske retssystem!
Christian Abildgaard, Svogerslev

#127 Re: Re:

2013-08-18 18:36

#112: Christian Abildgaard, Svogerslev - Re:

I øvrigt giver jeg ikke meget for de Radikales dobbeltmoral her

http://www.radikale.dk/CMS/vis.aspx?aid=31994


Gæst

#128

2013-08-18 18:37

Håber virkelig at Yen får lov at blive, nu må justitsministeren vågne op til dåd. Man er snart så flov over at være dansker, når man behandler folk sådan som i denne sag.
Mine bedste ønsker for jeres familie.
Annette Lützau Nielsen

Gæst

#129

2013-08-18 18:40

det er helt ude i hampen at hun skal udvises. Der er mange andre der burde, alle de kriminelle unge af anden etnisk herkomst der fylder op i vores fængsler og koster samfundet millioner af skatte kroner

Gæst

#130 Re:

2013-08-18 18:42

Henning Reinholt Larsen

#131 Forslag sendt til TV2 14.08 2013

2013-08-18 18:45


Hvor ville det være spændende, hvis i satte en (eller flere) af jeres dybde-borende journalister til at analysere den umenneskelige og urimelige behandling af Kenneth Iversen og hans families livsbetingelser = Stats-terror! Danmarks Justitsminister ( Af navn, ikke af gavn ) Morten Bødskov, som, efter min mening , burde være udskiftet i den senest minister-udskiftning og kunne så passende få en afskedsgave som "De tre aber" = Ikke se, ikke høre, ikke tale.
For mangel på handlekraft, skal man da lede længe efter! Måske er jeg naiv, men jeg mener at en justitsministers vigtigste job-opgave ( trods den fine titel, er et job der skal passes ). Troede at Justits var = retfærdighed, men åbenbart ikke!
Men lad os så se det fra en "Ego-vinkel" økonomisk tåbelighed! Selv "DF" må kunne være med her. Hvad har sagen, ind til nu kostet i møde-honorarer i Udlændingenævnet? Hvad vil det efterfølgende koste, når de om ca. 2 1/2 år, skal behandle en ansøgning fra Kenneth Iversen om at få sin familie til Danmark?
Hvad koster Flybilletterne tur retur?
Det koster vel et møde, hvis staten, ikke formår at knække ham, til "Offentlig-forsørgelse". I mine øjne har Kenneth Iversen , ind til nu, kun modtaget "Uddannelse-støtte"! Det er måske også
Alt andet lige, både den 5 mdr. gamle søn Kevin er dansk statsborger og må derfor automatisk skal have ret til at beholde både sin mor og sin søster her!
Hvis det er muligt, så undersøg hvem der i folketinget har forsøgt at stille ændringsforslag, eller spørgsmål til justitsministeren om denne "Utrolige sag"!
Jeg synes også jeg, som borger burde kunne se og høre, de mennesker, der sidder i "Udlængenævnet", der ikke har evnet at sige "Hov-hov" til Ham = "De tre aber".
Sagen bliver (om muligt) endnu mere grotesk, når man, takket "Århus Stiftstidende," erfare at udvisningen er anket til FNs handikapkonventioner, hvor der kan forventes en afgørelse i slutningen af August!
Hvor er vi dog på hen i vores lille "Demokratisk Danmark"??????

Gæst

#132 Re:

2013-08-18 18:50

#125: -

Arrongance det klarer de helt fint på Christiansborg næsten uanset pertifarve. Ind imellem har jeg lyst til at fyre hele "banden" og lade dem komme ud på arbejdsmarkedet på almindelige vilkår og lad os så se  hvad stof de er gjort af. Blive behandler efter de samme love, som de syntes vi andre skal behandles efter. Så begynder hylekoret og  så  kommer der måske andre boller på suppen. Eller  nye me de samme egenskaber...magt gør noget ved mennesker så grådighed og begær træder  frem. Ærgeligt for hvor  kunne livet være  dejligt, hvis vi var lidt mere mednenneskelige og ordentlige ved hinanden.


Gæst

#133

2013-08-18 18:59

Håber at Kenneth får lov til at beholde hans familie i Danmark

Gæst

#134 Martin Svendsen

2013-08-18 19:00

Ja hver gang en familie bliver skilt af en regering, er grotesk lad alle vide på jeres venneliste hvad der er sker her og andre gange:-( så mange underskrifter som muligt er kun godt nok, og vil gøre os mere synlige:-)

Gæst

#135

2013-08-18 19:01

I en mere og mere globaliseret verden hvor både rejsemuligheder og cyberspace åbner op for at mennesker mødes på tværs af landegrænser, er konceptet om at en regering skal bestemme hvem landets borgere må leve sammen/gifte sig med totalt ude af trit med virkeligheden.
Er der overhovedet nogle eksempler på at danskere er blevet smidt ud af andre lande, ex. Mellemøsten, Asien eller Afrika?
Jeg har været gift med en udlænding i 70'erne og boet både her og i hendes hjemland i flere år uden problemer............... men det er nok nemmere at smide kvinder og børn ud af lanedt end forbrydere! En thailandsk kvinde, som var gift med en fisker i Vestjylland, stod til udvisning fordi hun og manden ikke levede op til samlivskravet (min. 200 nætter årligt). Manden var fisker, og tilbragte mange dage å æ haw for at forsørge familien.
Vestjyderne viste vejen! De stod sammen og protesterede, og hun fik lov at blive. Det manglede også bare. Og det samme burde gælde i denne sag. Manden forsørger sin familie, og en arbejdsulykke/revalidering er ikke noget han selv har bedt om.
Det bør være muligt at skønne og tage menneskelige hensyn i sådanne sager.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-08-18 19:13



Gæst

#137

2013-08-18 19:22

I en af Svends Aukens sidste taler efterlyste han det gamle begreb "miskundhed" Er regeringen blottet for EMPATI?

Gæst

#138

2013-08-18 19:24

Naturligvis skal hun blive i Danmark, vågn nu lige op!!!
Martin Svendsen

#139

2013-08-18 19:28

Det er generelt det der mangler idag, sammenhold.. UHyggeligt det er blevet en politisk belsutning hvem der må elsker hinanden og bo sammen i Danmark.. Om så folk valgt at leve på en sten sammen i Danmark skulle det være en menneskeret:-(

Gæst

#140

2013-08-18 19:37

Mage til dårlig behandling skal man lede længe efter - føj Danmark!

Gæst

#141

2013-08-18 19:41

jeg mener at det er meget forkert at hun bliver udvist og det skal forhindres ellers er der ingen rimlighed med noget og at mit parti ikke vil gøre noget i denne sag er helt ude i skoven og så må helle gøre noget i denne sag håber det beste for den her lille familie hilsen steen

Gæst

#142

2013-08-18 19:42

Vi er efterhånden blevet et land, der har politikere, der laver hovsalove, der derfor får helt utilsigtede konsekvenser. Vi har her en familie, der ikke koster samfundet noget, da manden, der har gjort alt, hvad samfundet forlanger, selv kan forsørge sin familie. Alligevel kanhan ikke beholde sin kone og de to børn i landet. Fordi politikerne ikke er storsindede nok til at erkende, når de har lavet en lov, der ikke er menneskelig. Vi skulle skamme os.

Gæst

#143

2013-08-18 19:45

Menneskelige hensyn må komme ind her. Tænk dog på de to børn. Faderen har jo ikke selv bedt om at blive skadet, men har kæmpet sig til en uddannelse. Det bør belønnes.

Gæst

#144

2013-08-18 19:48

!

Gæst

#145

2013-08-18 19:51

Røvere og banditter kan vi ikke slippe af med på grund af tåbelige konventioner, men en person, der ikke er til last for samfundet,smides blot ud.

Gæst

#146

2013-08-18 20:01

Al min tro på Danmark som velfærdssamfund og et land ledet af et humanistisk værdisyn - den forsvinder fuldstændig, hvis man kan finde på at splitte denne lille familie.

Gæst

#147

2013-08-18 20:02

Hey Danmark - HVAD SKER DER FOR DIG????
Een Person der ellers kan passe ind i Danmark uden de helt store problemer.... ud med hende - men lad da ENDELIGT en flok fjendligtsindede halal terrorister skabe sig tossede i både ind og udland, uden NOGEN form for konsekvens...(fragmenter af IRONI kan forekomme)

Gæst

#148

2013-08-18 20:11

Bliver flov over at være borger i et land der behandler medmennesker SÅ uretfærdigt og umenneskeligt

Gæst

#149

2013-08-18 20:12

kan sund fornuft ikke overstyre trang til paragrafrytteri - - -??

Gæst

#150

2013-08-18 20:13

Desværre er dette demokratiske land, en velfærdsstat der bygger på menneskelige værdier, befolket af vælgere med en meget kort hukommelse! Lur mig om ikke de samme politikere som står bag en sådan menneskefjendsk lov bliver genvalgt?
Hvis der virkelig var en reel risiko for at ryge ud af Christiansborg pga en sag som denne ved næste valg, så skulle I bare se dem stå i kø for at gøre noget reelt ved det. Men det er der desværre heller ikke pga vores korte hukommelse fra valg til valg.Indtil da får vi de sædvanlige spindoktorfabrikerede væverier om ingenting (hvis nogen overhovedet vil udtale sig) fra regeringen.