Obligatorisk mærkning af katte

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Obligatorisk mærkning af katte.


Gæst

#51

2013-04-19 13:21

Det er da helt klart, at katte skal mærket lige som hunde, der løber 10000 katte væk hver år...giv dem dog en chance for at komme hjem igen.

Gæst

#52

2013-05-16 09:04

super ide,men også at folk husker og skifte ejer på deres dyr når de skifter ejer

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2013-05-18 09:45


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2013-05-18 09:46


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2013-05-18 09:49



Gæst

#56

2013-05-27 09:52

Jeg er af den helt klare opfattelse, at dyr skal neutraliseres - og øremærkes. Der er alt for mange killinger, der dør langsomt.

MHV
Karin Barfoed
Tidligere opdrætter af Maine Coon Katte

Gæst

#57

2013-06-16 23:14

.

Gæst

#58

2013-06-20 15:07

Det er altså vigtigt at få kattene neutraliseret. Der er alt for mange killinger der lider en forfærdelig skæbne. Har selv fundet en lille udsultet mis. Han blev så godt nok til vores dejlig Pjevs, men det var jo en tilfældighed at vi fandt ham, eller at han fandt os....
jette Leerbeck

#59 Re:

2013-06-22 12:59

Jette Leerbeck

#60 Bøde for indtrængning

2013-06-22 13:02


Skulle jeg så også klage fordi ine naboer, der hver især har 2 hunde. De står og gøer dagen lang.?? Jeg har derimod indkøbt en vandkanon i Tiger butikken så får de bare en stråle med vand.
Jette Leerbeck

#61 lovgivning og nye regler for katte

2013-06-22 13:21

Mange tror fejlagtigt at der kommer en ny lovgivning samt nye regler for katte fordi der bliver skrevet under for (kattemærkning) Jeg syntes det er en god ide, men mangler absolut noget på skrift om hvad dette kommer til at indebære for katteejerne. Dertil nogle spørgsmål......
1. kan katteejer i fremtiden efterlyse sin kat hos politiet ??
2. Vil kattemærkning give anledning til bødestraf hvis katten er uden for egen matrikel ??
3. Vil dyrlæger blive pålagt at fremlyse evt indkomne katte, og ikke bare aflive ??
4. Vil Falck blive indformeret og undervist i hvordan man søger efter ejere ??

Hvorfor jeg spørger til disse emner er at jeg har arbejdet hårdt for katte de sidste 7 år, desværre har jeg set Falck optage div.påkørte/døde øremærkede katte uden at henvende sig til ejeren. Jeg har kendskab til at en KBHs dyrlæge praksis IKKE har kontaktet ejere når deres katte er blevet aflivet pga skader. Selv samme dyrlæge har taget penge (ca 700kr) for Falck kørslen.....tiltrods for at det ejer-Dyrenes beskyttelse og falck der har det mellemværende

Gæst

#62

2013-07-05 11:35

Alt for mange mennesker slipper godt afsted med at overlade ansvaret for deres kat til andre, derfor er der al mulig grund til, at katte skal registreres, når opdrætteren sælger og afleverer en kat til en ny ejer.
Der er en stor uvidenhed om katte i den danske befolkning! Myten om kattens ni liv lever i bedste velgående - og kattene lider p.g.a. denne uvidenhed.

Gæst

#63 Re: lovgivning og nye regler for katte

2013-07-05 11:55

#61: Jette Leerbeck - lovgivning og nye regler for katte

Et sted skal forandringen begynde, men indrømmet - det kræver en stor og vedholdende kamp at bekæmpe danskernes uansvarlige og uvidende omgang med dyr - og andre levende væsener. Et hvert skridt i retning af viden om - og respekt for levende væsener, er et skridt i den rigtige retning.  At du oplever professionnelle i "hjælpe-erhvervene", der ikke har viden eller vilje til at udføre deres hverv med respekt for livet, er udbredt. Det gælder også i omgangen med mennesker!

 

Naboerne

#64 Re: Re:

2013-07-24 17:06

#18: pp - Re:

Det er jo meget nemt, at få en kat til at forrette sig på sin egen grund.

Det gør du simpelthen ved at overholde 'Lov om mark- og vejfred',

hvilket vil sige, at du holder katten på din egen grund, eller tager konsekvensen for ikke at gøre det ifølge loven.

Finn Z.

#65 Mærkning af kæledyr ...

2013-07-24 17:18

Der kan da ikke herske nogen tvivl om, at man selvfølgelig skal få mærket sine kæledyr, i særlig grad de kæledyr, som går frit rundt i eller omkring hjemmet.

Herunder mener jeg alle kæledyr, som på den ene eller anden måde har en mulighed for på et tidspunkt at smutte hjemmefra; hvis man da ellers er interesseret i sine dyr, og gerne ser dem komme tilbage i tilfælde af, at de bliver indleveret som 'hittedyr' hos politi eller dyrlæge.

Derfor støtter jeg til enhver tid denne form for mærkning, og ser gerne den bliver vedtaget ved en 'Lov om mærkning af kæledyr'.

 

Derudover så jeg også gerne at katteejere gjorde en indsats for at nedsætte det store antal vilde katte, som f.eks. at få deres katte neutraliseret, altså kastreret eller steriliseret, så man kan komme væk fra alle de killinger hvert år, som der bare ikke er plads til i de danske husstande.

Selvfølgelig koster det noget, at få dette udført, men det er kun én gang; det koster mere at få sine killinger aflivet hvert år, når der ikke er plads til dem, og heller ikke er aftagere til dem.
For man går da til dyrlægen og får aflivet sine dyr, eller ..... ??


Gæst

#66 Re: Re:

2013-08-01 12:44

#18: pp - Re:  

 Kan ikke forstå hvis det er svært at få katten til kun at pisse på ejen grund, den må jo ikke være andre steder, med mindre den er i snor !!!!


Gæst

#67

2013-08-02 14:11

Hvis man bare er lidt glad for sin kat ,skylder man den dette,det er jo et levende væsen ,som er afhængig af sine mennesker.
Marianne48
Gæst

#68

2013-08-17 12:18

Jeg tog ansvar og fik min kat øretatoveret dengang hun også skulle steriliseres i 2008.
Jeg kan faktisk ikke forstå, at mærkning og registrering af katte ikke er blevet gjort lovpligtigt for længst.

Det skal vi have gjort lovpligtigt ASAP!

Jeg har tidligere mistet en kat, som det viste sig uheldigvis var blevet kørt over og døde. Det var takket være dens øretatovering og registrering, at jeg fandt ud af min tidligere kats triste skæbne.


Gæst

#69

2013-08-18 11:16

Det på tide Katte har flere rettigheder i Danmark. Så man anonymt bare kan producere killinger i en undelighed. Eller efterlade dem pga. flytning ovs.

Gæst

#70

2013-08-18 19:30

Så kan man finde kattens ejer

Gæst

#71

2013-08-18 19:48

Jeg vil gerne ha min kat igen hvis hun blev væk
Mizu

#72 øremærkning

2013-08-18 19:50

Selvfølgelig skal alle katte ørermærkes

Gæst

#73

2013-08-19 16:05

jeg har selv kat der er øremærket, det er nemt at se på ham der er ikke noget at tag fejl af.

Gæst

#74

2013-08-19 17:28

God idé!

Gæst

#75

2013-08-20 08:52

Et vældig godt initiativ!
Mange katte vil få det bedre med en mærkning, har netop selv haft en bortløben kat uden mærkning. Den tog et dyrecenter sig heldigvis godt af.