Stop Hærvejsmotorvejen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop Hærvejsmotorvejen.

Nulle
Gæst

#1

2012-07-06 11:52

Statskassen er Tom og i bruger jeg ved ikke hvor meget på motorvej... Hvorfor... I siger det kommer fra en kasse hvor der er sat af til det i budgettet, den kasse skal bruges. Fis i en hornlygte siger jeg. Danmark er et af de lande der har flest motorveje i forhold til størrelsen af landet og befolknings tallet. Jeg siger lad være med at spare på de gamle og svage i samfundet, lad være med at ødelæg mere af den dejlige danske natur. Brug pengene mere fornuftigt end flere miliarder på endnu en omgang asfalt.

Dette indlæg er blevet fjernet af administratoren (Vis detaljer)

2012-07-10 16:18



Gæst

#3

2012-07-14 12:37

så hellere hovedvej 11 langs Vestkysten, fra Tønder til Hirtshals som Motorvej,og så fra Skjern over Billund / Grindsted til Skærup, så der er forbindelse fra og til det Østlige og det Vestlige udkants Danmark, men det væsentlige er nok en Jernbane forbindelse, fra Taulov over Billund/Grindsted til Vestkysten

Gæst

#4 Re:

2012-07-16 19:25

#3: -

Tak for nogle relevante overvejelser.


Gæst

#5

2012-07-16 21:33

Udmærket ide. Har du kontakt med "Jyder mod overflødige motorveje"?
ellodg

#6 Voksende modstand mod motorveje

2012-07-19 19:36

Anlæggelse af motorveje bliver i praksis betragtet som et lokalt anliggende, som har stor støtte af erhvervsdrivende og lokale politikere - og også mange bilister. Derfor er det meget svært at blive hørt med modstand mod motorveje. Vi har i Jyder Mod Overflødige Motorveje arbejdet på dette i næsten 20 år. Det er derfor uhyre værdifuldt, at der nu er taget initiativ til denne underskriftindsamling og hvad det ellers kan føre med sig. Henry Ford sagde for 100 år siden at for hver god vej der bliver bygget, kommer der behov for flere biler. Men der må vel være en grænse. Vi har veje og biler nok - og ikke behov for Hærværksmotorvejen. Se endvidere www.jmom.dk
Ellen Odgaard
6

#7

2012-12-28 18:24

Find en bedre løsning. Evt vest om Billund

Gæst

#8

2012-12-28 21:08

Jeg kører 60.000 km på motorvejene i Danmark om året. Udbyg den nuværende motorvej fra Randers til den dansk tysk grænse, så den bliver tresporet hele vejen - firesporet ved Vejle / Skærup. Så er det problemløst uden at naturfolket mister noget. Og kom så igang med noget højhastighedtog i Danmark og videre ned i Tyskland. Det er sgu da for dårligt, at vi fortsat kører rundt med 100-150 km på skinnerne.
Søren Ernst Pedersen

#9 motorvej og ny jernbanestrækning

2012-12-29 21:11

I en tid med arbejdsløshed, skal man da sætte ,så meget Byggeri i gang som mulig, derfor Vestmotorvej ,og ny Jernbane strækning fra Vestkysten, - Vestbanen - Grindsted/ BILLUND til Taulov, - Og NieBøl - Tønder - Bramming Grindsted/BILLUND - Silkeborg - Århus. Og når Danmark har investerings Boom i Afrika, med mange Milliarder fra år 2005, er det nok ikke miliarder der mangler,de kommer jo også ind igen ved skat, af dem der får arbejde,
Skovgaard

#10 Løsning?

2012-12-30 18:26

Stifterne bag denne underskriftsundersamling har ingen alternativ løsning på problemet. Derfor skriver jeg ikke under. Jeg gider ikke at sidde i kø.

Min løsning er at vi ikke med vold og magt forsøger at øge befolkningen i dette land. Dvs nær stop for indvandring og stop for statslig understøttelse af børne "produktion".

Gæst

#11

2013-02-24 22:47

Tænkes der overhovedet på naturen??
Hugo Anker

#12 Motorvej (både hærvejsmotorvej og Holstebro motorvejen)

2013-03-18 16:34

Jeg er helt enig. drop tanken om denne ligegyldige hærvejsmotorvej.

Der bør absolut heller ikke laves en motorvej, mellem Holstebro og Herning. Der er alt for lidt trafik, bortset fra myldretiden. Det ville være udmærket, hvis morortrafikven blv forlænget til Holstebro - men absolut ingen motorvej !!

Gæst

#13

2013-08-21 06:02

Vi skal ikke have endnu en overflødig jysk motorvej i et af de mest skønne naturområder i Danmark som skal kandidere til at være Nationalpark!!. Hvad tænker man dog på?

Gæst

#14 Selvfølgelig skal der bygges en motorvej fra Viborg til Kolding

2013-09-08 19:31

Der skal bygges en motorvej mellem Viborg og Kolding, vi skal kører længere og længere for at få et arbejde og landevejen mellem Viborg og Vejle tager meget lang tid at kører, næsten umuligt at overhale langsomkørende biler mm. Vi skal også have en bro fra Aarhus-Samsø-Kalundborg.

Gæst

#15 Re:

2013-09-08 19:34

#8: -  

 Hvad med os fra Viborg!!!!!!


Gæst

#16 Re:

2013-09-08 19:37

#3: -  

 Tænk på andre end dig selv!!!!!!


Gæst

#17 Flot at alle i der skriver under ikke bor i Viborg

2013-09-08 19:41

Det er da nemt for jer at skrive under når I selv har motorvej tæt på!!!!! Hyklere

Gæst

#18 Re:

2013-09-08 19:43

#13: -  

 På os der bor i Viborg kommune, hvem/hvad tænker du dog på?????

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-12-30 00:24


gæst

#20 Re: Selvfølgelig skal der bygges en motorvej fra Viborg til Kolding

2013-12-30 00:26

#14: - Selvfølgelig skal der bygges en motorvej fra Viborg til Kolding

Flyt tættere på din arbejdsplads og få tid til din familie!!

TFS

#21 Stop nu storheds-vanviddet.

2014-03-02 11:46

Vi har allerede rigeligt med motorvej for de 5,5 millioner danskere vi er. Bevar naturen , stop hærvejs motorvejen og storheds-vanviddet.

Gæst

#22

2014-04-26 06:34

Vigtigt initiativ

Gæst

#23

2014-05-08 21:19

tak..Jeg vil sige.:, Foreningen til overflødige motorveje. Har min dybeste sympati..tak
Dolkar

#24 En stor stemme til naturen

2014-05-12 13:18

Det er vigtigt i dag at gøre sin mening synlig, for ellers er der bare for mange skrankepaver der får gennemført eks.vis motorveje.

Og min 30 år gamle frygt om at hele DK bliver dækket af asfalt, så svenskerne og tyskerne og resten af EU kan handle nemmere sammen er godt på vej.

Pyt være med den smukke, unikke natur. Sk... være med sjældne frøer som får ændret deres leveområde når og hvis togbroen bliver en realitet og til hvad nytte? For at Kbh og Aarhus, Aalborg skal kunne besøge hinanden 8 min hurtigere!!!

Hørte i radioen i sidste uge at alt for mange lokalpolitikkere får indædt lov til at få deres "lille" stykke motorvej, som så ender med at være næsten tom.

Det samme fænomen skete i slut 1970' erne på Sjælland, hvor jeg stammer fra. Min far var med til at lave op til flere motortrafikveje og de er næsten helt tomme idag og er bestemt ikke et flot syn for naturen.

Så lad os sammen gøre alt for at den unikke natur vi har langs Hærvejen bliver bevaret og ikke ødelagt at store maskiner og asfalt som er svær at få til at forsvinde/ nedbrudt helt, når tomheden melder sig og bilisterne har fundet andre mere logiske veje.

Held og lykke til os alle og for at vores fremtidsarvinger stadig kan nyde den fantastiske, unikke og grønne natur :)

Så forøvrigt en herlig reaktion for 12 dage siden, fra nogle spanske turister i bussen fra Billund. Da vi kom til vådområdet lige før Vejle var de så glade og opstemte af det de så, bla. alle de fugle der er nu her, at jeg endnu engang tænkte på hvor vigtigt det er at vi bevare den kostbare natur vi har. Spurgte så til om de ikke kendte til sådanne områder, hvilket de ikke gjorde. :)
Dolkar

#25 Re: Kun enig

2014-05-12 13:30

#23: -

Så sandt, så sandt. Det kan næsten ikke siges mere enkelt :)