Drop forslag om områdeledelse

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Drop forslag om områdeledelse.


Gæst

#1

2016-10-20 10:34

Er godt nok folkepensionist, men pædagog alligevel! Det er svært nok at have en finger på pulsen som leder som det er nu! Det er helt vanvittigt at forestille sig hvordan det skal foregå med sådan en ordning!
Bodil

#2 Re:

2016-10-20 19:14

#1: -  

 Vi er mange, som deler din bekymring. God ledelse forudsætter nær ledelse af en leder, som kender hverdagens vilkår og som kan træffe reelle beslutninger. Det bliver svært - for ikke at sige umuligt - med områdeledelse. Mvh Bodil 


Gæst

#3

2016-10-20 20:18

Det stærke forældreengagement i forældrebestyrelserne er i fare, da bestyrelserne bliver nedlagt i de enkelte børnehaver/skoler. Byrådet bør istedet værne om alle de frivillige forældrekræfter, der konstant arbejder for at forbedre dagligdagen for vores børn.
Bodil

#4 Re:

2016-10-21 05:44

#3: -  

Du har helt ret. Rigtig mange forældre vil gerne engagere sig i de vilkår, som deres børn har i dagligdagen. Og rigtig mange forældre søger bevidst mod institutioner, som selvstændigt kan udfolde en bestemt pædagogik eller profil. Hvorfor ødelægge det ved at centralisere og dermed fjerne nærhedsprincippet og institutionernes selvbestemmelse? Håber ikke, at forslaget bliver vedtaget. /Bodil 


Gæst

#5

2016-10-21 12:27

Vi har det i taastrup kommune hvor jeg arbejder og det er det værste lort.

Gæst

#6

2016-10-25 09:34

Er dybt uenig i denne type af ledelse.

Gæst

#7

2016-11-04 07:52

Da jeg ønsker selvstændige indstitutioner, da de er bedre end de offentlige, børnehaver osv

Gæst

#8

2016-11-08 17:08

De udfordrede børn og deres forældre, går en mørk tid i møde, hvis dette bliver en realitet

Gæst

#9

2016-11-09 07:03

Jeg har arbejdet i Køge Kommune hvor man gjorde det samme. På Lellinge skole havde vi ikke nogen daglig leder og der var store problemer i hverdagen, for både lærere men også for forældre, som ikke kunne komme i kontakt med ledelsen. Skolebestyrelsen skulle også være samlet for Lellinge og Vemmedrup skole, det på trods af at der var forskellige værdier og ønsker. Mange forældre var utilfredse og flyttede deres børn til andre skoler i Køge kommune og affolkede Lellinge skole. Til sidst valgte man fra Køge kommunes side at nedlægge skolen.

Kan absolut ikke anbefale forslaget


Gæst

#10

2016-11-19 19:19

Jeg tror ikke på at områdeledelse er den rigtige ledelsesform for skoler og i særdeleshed ikke landsbyskoler.
Jacob

#11 Vil gerne trække min underskrift tilbage.. - kan man det....?

2016-11-28 09:28

.... - er blevet noget klogere på hele debatten siden sidst, og har desværre handlet forkert da jeg fik skrevet under...

Håber der findes en vejledning til en "fortrydknap"..

/Jacob.


Gæst

#12 Re: Vil gerne trække min underskrift tilbage.. - kan man det....?

2017-05-13 06:12