Stop lukningen af psykiatrien i Holstebro

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop lukningen af psykiatrien i Holstebro.


Gæst

#101

2016-08-15 20:06

Det er helt AFGØRENDE at vi bevare de sparsomme sengepladser der er og at de ikke centraliseres yderligere. Det er allerede en farse som det er i dag. Det er utroligt at man stadig synes at man kan forsvarer yderligere besparelser.

Gæst

#102

2016-08-15 20:07

Det er vigtigt at der er mulighed for lokal hjælp til dem der har brug for det.

Gæst

#103

2016-08-15 20:19

Har selv været indlagt på psykiatrisk afdeling i Holstebro.
Det havde været katastrofalt for mit sygdomsforløb, hvis jeg var blevet indlagt i Herning - Både for mig selv og min mand som nærmeste pårørende!!!

Gæst

#104

2016-08-16 03:54

Det er min pligt- at sørge for at psykisk sårbare får den rette hjælp.

Gæst

#105

2016-08-16 06:05

Hvorfor skal de syge lades i stikken - de får det endnu sværere hvis de ikke får mulighed for behandling! Skal de bare lukkes ud uden behandling og til en usikker fremtid?

Gæst

#106

2016-08-16 07:27

Fordi psykiatrien er så overset. Og det er så TRAKISK som der blir sparet. Jer er selv psykisk syg og mærker det.

Gæst

#107

2016-08-16 07:37

Fordi behandling af psykisk syge er et stigende problem i vores samfund, men der er desværre ikke prestige i at støtte området med offentlige midler

Gæst

#108

2016-08-16 08:20

Fordi det er vigtigt at bevare sengepladser til de der har brug for det

Gæst

#109

2016-08-16 11:03

Fordi jeg er enig med jer, og arbejder på et bosted i Helsingør, så jeg kender til det.

Gæst

#110

2016-08-16 12:08

I begyndelsen af min søns sygdom blev han indlagt i Holstebro. Vi boede dengang i Herning, hvor ungdomspsykiatrien endnu ikke var så relevant. Min søn fik en rigtig god behandling i Holstebro og jeg kan se vigtigheden af, at der er en psykiatri i nærområdet, så f.eks. pårørende ikke skal køre så langt, når deres børn og unge er indlagt. Der skal gøres mere på området, kære politikere. Selvom der ikke er så mange stemmer i det. Tag ansvar for jeres medmennesker og tænk ikke kun på de kryds I ikke får fra dette område. De psykisk syge har kun deres pårørende til at "råbe højt" og de er ofte afmægtige p.g.a. den store belastning det er og kan være at have en psykisk syg i familien. Tænk menneskeligt i stedet for økonomisk. De syge fortjener at blive hjulpet.

Gæst

#111

2016-08-16 15:00

Psykiatrien har brug for flere ressourcer - ikke færre!

Gæst

#112

2016-08-16 15:26

Har en god bekendt der jævnligt har haft behov for behandling og indlæggelse Holstebro psykiatriske afd. har haft stor og god betydning for hende

Gæst

#113

2016-08-16 21:06

Jeg har en psykisk syg datter og synes ikke altid at hun får hjælp nok. Derfor kan jeg jo kun være modstander af enhver form for nedskæring

Gæst

#114

2016-08-17 06:44

Har set konsekvenserne for patienterne ved lukning af psykose afd. Stop nu. Vi kan ikke være det bekendt overfor samfundets svageste.
Glad for psykriatisk afdeling i Holstebro.

#115 bevar psykriatisk afdeling i Holstebro.

2016-08-17 08:10

Har selv en mor der har været indlagt på Holstebro psykriatiske afdeling. Og jeg ved ikke, hvad jeg skulle have gjort uden den psykiatiske afdeling på Holstebro sygehuse. Da de har hjulpet mig meget, da min mor ikke kan klare, at være hjemme i hendes egen lejlighed, rat lang tid af gangen. Højest 14 dage, Inden hun kom ned i kulkælderen. Og havde brug for den psykriatisk afdeling.  Hun har nærmest boet i Holstebro de sidste 2 år. Da der ikke er nok bosteder til psykiske syge der ikke kan klarer sig selv. Så en stor klap på skulderen til den psyatriske afdeling på Holstebro Sygehus.

Vi har brug for ,at bevarer den psykriatiske afdeling. Da der ikke er nok sengepladser nok eller bosteder pladser nok til de folk der er ramt. Jeg har selv set at afdelingen i Holstebro gør alt det de kan for disse mennesker. Og nogle gange tager de opholdsstuen i brug og gangen. Da der ikke er nok sengepladser. 

Så det vil være en katastrofe at lukke psykiatisk afdeling i Holstebro. STOP NU. Vi kan ikke være det bekendt overfor samfundets svageste. Og deres pårørende. 

 

 


Gæst

#116

2016-08-17 10:11

Det er vigtigt, at prioritere god behandling til psykisk syge i den tid vi lever i, hvor flere psykisk sårbare kan reagere med psykisk sygdom.

Gæst

#117

2016-08-18 04:31

Jeg har selv et psykisk sygt barn‼️

Gæst

#118

2016-08-30 17:30

Grundet vor i forvejen dårlige behandling af vores psykisk sårbare.

Gæst

#119

2016-09-03 10:22

Jeg går ind for at støtte de små enheder rundt omkring i landet I stedet for at centralisere. Og jeg går ind for at forbedre forholdene i psykiatrien - tilføre ressourcer og udvikle istedet for at afvikle.

Gæst

#120

2016-09-04 11:31

fordi der er så mange mennesker både børn, unge og voksne der har brug for hjælp og så nytter det jo ikke at lukke psykiatrien, vi har meget mere brug for flere psykiatriske afdelinger.

Gæst

#121

2016-09-05 07:13

Man skal ha lov at være menneske
Dannie jeg vil ha dig hjem

#122 Re:

2016-09-05 07:17


Gæst

#123

2016-09-06 17:35

Fordi der er brug for psykiatrien. Hvis de lukker ned, øges selvmord og de sindslidende kan ikke få den hjælp de har behov for. Tænk jer om inden i lukker, det kunne jo være én i jeres familie eller bekendtskabskreds der havde behov for hjælp!

Gæst

#124

2016-09-07 09:33

Der er hårdt brug for alle de pladser over hele DK vi kan få og bevare for der kommer dsv kun flere og flere til der får behov for indlæggelse bla pga os alle andre hjælpe instanser ikke fungerer mere og så kan det kun ende galt og der er rigtig mange der går og lider og tager deres liv pga de ikke kan få rette hjælp og så vis de råber om hjælp på sygehuset så er der jo netop ofte overbelægning i forvejen og jeg har oplevet flere der i flere dage har taget fra bla Helsingør og smekkersten og Espergærde der har været selvmord truet og forgæves har henvendt sig i Hillerød for det er nærmest sygehus og der er os psyk afd men de er næsten hver gang blevet sendt hjem med lidt medicin at sove på og så har vi andre måtte være der men ikke alle har familie eller venner der sådan stiller op og selv når det ikke har været hjælp nok så har de på sygehuset ofte igen bare evt dagen efter igen hvor patienten har henvendt sig forde de stadig har det frygteligt svært bare fået endnu større dosis medicin og gå hjem med men det er ikke holdbart og igen ikke alle har mulighed for hjælp fra andre end det offentlige og det er vigtigt at der er mange steder til folk os så de forhåbentlig kan bevare kontakt til familien og venner og det skal være egnede forhold og man skal os huske at der findes fysisk handicappede der også har brug for psykisk hjælp og indlæggelse så derfor er det vigtigt at der os er ordnede forhold for dem så evt kørestole og rulatore mm kan komme til og sengene er egnet til det mm. VI SKAL HELST BEVARE DE STEDER DER ER(Selvfølgelig vis de er gode nok)OG FLERE SKAL TIL.
Tak til alle jer der knokler løs for at gøre en God Forskel og som bla støtter op om Psykisk sygdom og HUSK AT DE PÅRØRENDE ER EN KÆMPE HJÆLP FOR SYSTEMET Men de bliver dsv ikke hørt nok og de færreste kan forestille sig hvordan det er at evt ha en datter med Psykoser mm og samfundet sparer mange penge pga den hjælp de yder men de har os brug for hjælp og støtte og at man samarbejder om at få den psykisk syge raske igen for det vil spare samfundet for endnu mere og det vil gavne Alle og udelukkende vind vind situation men det skal gøres inden de pårørende selv os går ned psykisk for det er bestemt ikke et let arbejde at udføre men en nødvendighed for samfundet kan ikke rumme alle de der egentligt burde have været indlagt og hjulpet og der bliver dsv kun flere og flere og også alle de folk fra militære instanser kommer ofte hjem med grimme oplevelser som lige pludselig kommer til udtryk men der kan godt gå årevis for nogle og det er ikke sikker de forbinder det med evt Forsvaret og nogle vil bare ikke have med forsvaret at gøre mere og så er der os kun de alm psyk afd til dem og de er mange for ikke alle kan flytte ud i evt RoldSkov og leve som vildmænd pga de er så tramstuseret af bla krig så det er vigtigt at der er plads alle steder til folk og hver en sengeplads er værd at kæmpe for pga der er ikke nok af dem.
Husk: PAS GODT PÅ DIG SELV OG HINANDEN

Gæst

#125

2016-10-11 15:58

Har selv været i psykiatrien og kender mere end en,der har brugt det og haft nytte heraf. Det er healing,til skadede mennesker...