Nej til et moderne kontanthjælpsloft

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til et moderne kontanthjælpsloft.


Gæst

#151

2015-10-04 10:32

jeg vil ikke være med til at gøre mennesker mere fattig, og presse syge mennesker mere end de er i forvejen. jeg ville ønske at de folk som sidder og vil bestemme over alle andre , selv prøver det lort som de trækker ned over den svageste gruppe i samfundet , men uha de skal da have mere i posen de skulle skamme sig hele styrken,

Gæst

#152

2015-10-04 10:39

Fordi det er en vigtig pointe, at gøre fattige fattigere skaber ikke flere arbejdspladser.. Måske regeringen skulle starte med at skære i ydelserne inde på borgen...

Gæst

#153

2015-10-04 10:52

Det varer ikke længe før danskere blir smidt på gaden som hjemløse og tænk på alle de børne familier vi har

Gæst

#154

2015-10-04 11:10

Fordi jeg som syg på kontanthjælp også bliver ramt...men det bliver jeg sgu ikke rask af. Og forslaget vil stramme snøren helt til på en i forvejen spændt situation.

Gæst

#155

2015-10-04 11:24

Fordi det her skal stoppe.

Gæst

#156

2015-10-04 11:28

Fordi vi har nogle politikere der ikke ved hvad de laver

Gæst

#157

2015-10-04 11:37

Fordi jeg er meget enig m teksten overfor Beathe

Gæst

#158

2015-10-04 11:38

Jeg syntes at flytninge kan få og der er så meget fattigdom i danmark ,Fatter ikke at politikerene ikke kan se det.

Gæst

#159

2015-10-04 11:41

Det er så vigtigt at vi ikke køber den del og hersk politik der bliver ført- men står sammen og støtter hinanden så vi får et bedre samfund- det er kun os nu - altså dig og mig der kan gøre en forskel!

Gæst

#160

2015-10-04 11:46

Fordi det er tiden at genindføre solidaritet med deling af goder og værdier og hylde fællesskabet her i Danmark. Aldrig har jeg oplevet så nedrig og menneskefjendsk regering.

Gæst

#161

2015-10-04 12:02

Fordi at jeg synes at det er forfærdeligt. Tænk på alle de syge der ikke kan, men som bliver straffet. Børnefamilier som ikke har mulighed for at holde ferie med deres børn.! Da gensidigforsørgelse blev indført i 2014, var det allerede strammet nok, men nu skal der ydeligere strammes op, det er simpelthen uacceptabelt.! Jeg ved godt at det hedder sig at den skal afskaffes januar 2016, men lad os nu se. Det er simpelthen blevet så egoistisk et samfund. Jeg skammer mig over at være en del af Danmark. At der ikke er nogle som er medmenneskelige mere.!

Gæst

#162

2015-10-04 12:45

Fordi det er forrykt at folk faktisk skal til at stjæle eller blive foranledt til anden kriminalitet, alt imens at en flok levebrødspolitikere ikke kan rage nok til sig, mens de samtidig forværrer situationen for deres landsmænd de skulle forestille at hjælpe. I min verden den værste legale flok forbrydere som er kommet til magten, på en taber baggrund.
De har ikke fattet at så vil hjulene luge så stille gå i stå, der vil komme mindre omsætning i butikkerne og værst af alt, de risikerer at der bliver stjålet meget mere i butikkerne, når folk bliver sultne, kommer det værste op i dem.
Ud med de forbandede politikere, de er ikke det skidt værd man jokker på.

Gæst

#163

2015-10-04 13:32

Jeg ønsker ikke økonomisk straf til mine med-mennesker. Fattigdom er ikke vejen frem.

Gæst

#164

2015-10-04 14:01

Fordi jeg synes at den forfærdelig regering vi desværre har fået
på grund af nogle blå vælgere er blevet narret så vandet driver.

De er kun ude på at gøre de fattige fattigere og de rige meget rigere,vi må ha dem ud så hurtigt som muligt.
Gøst

#165

2015-10-04 14:08

Ja det står i skærende kontrast til kommuner der køber villaer til over 4 mill kr for at huse 6 flygtninge

Og til en forhenværende venstre forsvarsminister som har haft fingrene ned i kage dåsen før og nu igen skal have over 11000 kr om dagen i fratrædelses løn

Jeg håber DF får dobbelt så mange stemmer ved næste valg så vi engang for alle kan få ryddet op i det pamperi

For bare 3 md siden så vi Aabenraa's borgmester der skulle spare og ville lukke det eneste ofentlige toilet i kommunen og nu er farer man at byrådet har været på byfornyelses ekskution UD MED DE VENSTRE PAMPERE

Og en statsminister der ikke engan kan købe sine egne underbukser

Danmark frit og fri for liberale politikkere der kun stjæler af kassen


Gæst

#166 Re:

2015-10-04 14:17

#59: -  

 Ja det er et godt spørgsmål. Det skulle være at fattige skulle blive riger , og de rige blive mere fattige. De rige skulle prøve at være på kontanthjælp i 1 år eller mere. Så kan de mærke hvordan det er være fattig i dagens Danmark.


Gæst

#167

2015-10-04 14:20

"Nu er nok, nok Nu siger folket stop". Skriv under på skrivundernet og følg os på Facebook. Vi er over 2000 medlemmer.


Gæst

#168

2015-10-04 14:26

Bor vi allerede i USA.

Gæst

#169

2015-10-04 14:30

Man skulle gøre ligesom det TV program hvor en millionær går undercover, de for virkelig syn for sagen. Man skulle sætte folketings politiker på en måned med mindste grænsen af kontakt hjælpen. Hvor de skal leve som en kontant hjælp, og knokle for dagen. Så kan det være der kommer andre boller på suppen.

Gæst

#170

2015-10-04 14:57

Jeg syntes ikke det iorden at de får mindre end hvad de har for det kan de ikke klare sig for i forvejen man kan sgu ikke blive ved med st træde på flok på denne måde de har ikke selv bedt om st være på kontanthjælp og måske aldrig kommer ud af ders klør øv øv siger jeg bare.

Gæst

#171

2015-10-04 15:02

Hvorfor skal dansker der svært udsat I forvejen have mindre? Skulle det hjælpe dem på vej til et arbejde? Jeg tvivler tværtimod vil det gå ind og give dem en dårlig nattesøvn, for mange tanker om hvordan de skal klare den, få mad på bordet osv. Og er det i bund og grund fordi vi skal støtte flytninge? Tror i glemmer at de brændte det danske flag osv. Kom ind i kampen og støt danskerne først!

Gæst

#172

2015-10-04 15:47

Fordi at det vil gøre det umuligt for mennesker på kontanthjælp at leve.

Gæst

#173

2015-10-04 15:52

Jeg tror ikke det største problem er at folk ikke får noget økonomisk ud af at arbejde. Så,vi rammer en stor gruppe der gerne vil arbejde, men som ikke kan få et arbejde. Samtidig bliver det vejen til lavere lønninger for de lavestlønnede.

Gæst

#174

2015-10-04 16:23

jeg kan ikke huske ar have erfaret,at fattigdom,har fået folk til at få et bedre liv tværtom.Jo fattigere du er jo mere er du udelukket fra ar have bare et minimum,sociale kontakter,i form af fritids aktiviteter,som er med til at give folk kontakter til bla. arbejdspladser osv.Det koster det samme at gå til tandlæge selv om du er fattig,og maden er ej billigere ,medicin koster det samme samme.jeg syntes at der mere og mere bliver et Danmark,som hedder a og b.

Gæst

#175

2015-10-04 16:23

Til sidst er der intet system tilbage. Det er vores forfædre der har kæmpet for vores system. Det er ved at blive splittet af af de begærlige politikkere.