De ændringer fleksjob reform har og vil medføre

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen De ændringer fleksjob reform har og vil medføre.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-05-19 19:14



Gæst

#2

2015-05-19 19:30

Fordi jeg er fleksjobber og har prøvet alt muligt det sidste 8 år...praktikker/arbejdsprøvning/minifleksjob...osv...osv...og er så træt af den politik omkring fleksjob,,sygdagspenge,fortidspension. Håber at underskriftinsamling vil hjælpe lidt omkring alt.

Gæst

#3

2015-05-19 19:32

Det kan ramme alle - også DIG

Gæst

#4

2015-05-19 19:36

Fordi den nye reform er skod og rammer hårdt. Rigtig hårdt

Gæst

#5

2015-05-19 19:40

Fordi det er fuldstændig urimelig det igen går ud over de mennesker der er mest udsatte.
Tina

#6 Fleksjob

2015-05-19 19:43

Du kan heller ikke som miniflekser bruge beskæftigelsesfradraget, da udbetalingen fra arbejdsgiver er så lav, at der af den skal betales B-skat.
Jeg er selv i minifleksjob, på trods af, at jeg er visiteret til 12-14 ugentlige timer, hvilket jeg rigtig gerne ville arbejde :(

Ninkamom

#7 Hele reformen inklusive førtidspensiondelen bør laves om

2015-05-19 19:47

I realiteten er det hele reformen inklusive den del, der omhandler afklaringsdelen der skal føre til enten fleksjob eller førtidspension. Det er også blevet alt for urimeligt svært at få førtidspension i dag. Selvom der i intentionen er taget hensyn til, at der stadig fødes svært handicappede mennesker og at både børn og unge kan komme svært til skade, er praksis en anden. De tænker kun på denne sætning: ingen under 40 år skal have førtidspension. Så ALT skal faktisk laves om. 


Gæst

#8

2015-05-19 19:50

Jeg har lige mistet mit flex job gennem 7 år det er fejt at den gammel ordning ikke følger en man bliver straffet to gange jo
Rebelia

#9

2015-05-19 19:56

Det er en realitet at der mangler fleksjob. Derfor skulle man også give fleksjobbere lov til at blive iværksættere i eget navn og ud fra de ressourcer de nu har. I dag er det sådan, at man skal have en anden til at lave et firma til en og "ansætte en". Det er ikke alle der har den mulighed og det er ikke fair. Der sidder mange fleksjobbere, der gerne vil drive fx. internetforretninger og på den måde komme ud af systemet på sigt, men man er bundet på hænder og fødder som det er i dag 


Gæst

#10

2015-05-19 20:00

Er selv i fleksjob, på gl. ordning, så er ligesom fastlåst pga den nye ordning og hvad deraf følger

Gæst

#11

2015-05-19 20:00

Fordi jeg kender flere, som er på den nye ordning og de konsekvenser det har for dem. Og den nye reform er dybt urimelig. Er selv på den gamle ordning.
Susanne

#12

2015-05-19 20:02

Fordi jeg kender flere, som er på den nye ordning og de konsekvenser det har for dem. Og den nye reform er dybt urimelig. Er selv på den gamle ordning.


Gæst

#13

2015-05-19 20:14

Jeg er flexjobber i mini flexjob. Min bekymring er at jeg med tiden skal arbejde flere timer, som jeg pga. helbred ikke kan. Og det alene af den grund at kommunen med en opjustering til 5 timer om ugen kan få størst muligt fra staten for mig, uden hensyntagen til mig og mit helbred. Mine menneskerettigheder er dybt krænkede i hele det forløb på nu 7 år og jeg er desværre bange for at kommunen med tiden igen laver tiltag der kun tilgodeser kommunen og ikke mig som menneske og mit helbred

Dorthe Eliasson


Gæst

#14

2015-05-19 20:15

Jeg er fuldstændig enig i problematikken.
Var ansat i fleksjob på gammel ordning - men arbejdsgiver blev ved med at presse mig i tid og jeg måtte til sidst opsige jobbet.
Har været ledig siden årsskiftet og søgt omkring 50 stillinger..... Kun afslag.
En arbejdsgiver har til afslaget knyttet kommentaren "det er ikke attraktivt at ansætte fleksjobbere mere".


Gæst

#15

2015-05-19 20:18

Fordi reformen gav os fleksjobbere ringere vilkår.
Den gamle ordning fungerede godt nok, hvis de folk,dom forvaltede den gjorde deres arbejde.

Gæst

#16

2015-05-19 20:27

Fordi, at vi der er på den gamle ordning er stavnsbundet... Med udsigt til lønnedgang, lille bitte pension og måske intet nyt job, skal man virkelig finde sig i at blive behandlet dårligt.

Gæst

#17

2015-05-19 20:28

Fordi jeg selv har været ansat på den gamle ordning.nu er ansat på den nye.absolut foringelse med nye.

Gæst

#18

2015-05-19 20:33

Håber vi bliver taget alvorlig

Gæst

#19

2015-05-19 20:35

Fordi jeg har en søster som er handicappet og det er virkelig svært for hende finde et flexjob.

Gæst

#20

2015-05-19 20:36

Fordi det er super vigtigt at få debatten omkring flexjobber og få den ligestilling vi har brug for..

Gæst

#21

2015-05-19 20:42

Jeg er flexjobber og død træt af dem på Christiansborg hele tiden laver om på tingene , troede også jeg skulle på efterløn til næste år men det skal jeg så heller ikke , der er en grund til man blir flexjobber .
Øv øv øv

Gæst

#22

2015-05-19 20:45

Fordi jeg selv er ansat i den gamle fleksjobordning. Og kan selv risikere at løbe ind i de nævnte problemer. Desuden er vi i den gamle fleksjobordning stavnsbundet til vores nuværende fleksjob, det er ikke en fair aftale.

Gæst

#23

2015-05-19 20:47

Jeg har været igennem et system , hvor der har været falske, læs dokumentfalsk fra en professor , læger, socialrådgivere i Syddjurs kommune, 3 borgmestre. Det er syge mennesker i kommunerne,det er kun for at have et arbejde og er iøverigt ligeglad med sine medmennesker

Gæst

#24

2015-05-19 21:10

Jeg støtter op om de uretfærdigheder vi bliver udsat for os som uforskyldt er havnet i flex job, på grund af arbejdsskade m m .. Vi har ret til at blive behandlet retfærdigt og med respekt, vi har ikke selv bedt om at ha' de skader som vi har ..

Liselotte Mackenhauer


Gæst

#25

2015-05-19 21:12

Har været Fleksjobber på den gamle ordning . Den nye er til skrot



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...