Stop naturødelæggelsen ved Kokkedal Slot og Kokkedal Golfklub

Vibeke Groser

#26 Naturområdet omkring Kokkedal Slot og Kokkedal Golfbane

2015-04-28 18:10

Det er ikke bare en skændsel, hvis der fælles træer omkring Kokkedal Slot og Kokkedal Golfbane, det er en hån mod alle de organisationer der rundt omkring i verden kæmper for at vi skal bevare vore træer, her i Danmark har vi vores egen organisation, som siden 1988 har arbejdet på, at oplyse om vigtigheden for at plante et NYT træ, hvis et gammelt træ fældes.

Til glæde for fremtiden ... Plant et Træ er en almennyttig organisation med H.K.H. Kronprinsen som protektor. Organisationen har siden 1988 plantet 1000-vis af træer i Danmark: enkelttræer, frugtplantager ved børneinstitutioner, undervisningsskove, alléer, mindetræer i Danmarkslunden m.v. At plante et træ er en smuk og frodig gave til fremtiden og en hjælp til et bedre miljø og klima. Træer lever af CO2 og producerer ilt. Vi lægger også vægt på, at vores træplantning samler børn og ældre. Du kan støtte Plant et Træ på flere måder:  Bliv Træ-ven, indbetal et støttebeløb, køb et gavekort eller andet i Butikken – eller bliv sponsor. Det kan alt sammen gøres online her på hjemmesiden. Støttebeløb til Plant et Træ er fradragsberettiget efter de gældende regler. Læs venligst også om Testamente og arv.


Gæst

#27

2015-04-28 18:47

Jeg er enig i hovedlinjen men indholdet er alt for unuanceret i forhold til at opnå målet - for selvfølgelig skal området plejes bedre.

Gæst

#28

2015-04-29 06:01

det lyder ikke tiltalende, at Kokkedal slot skal ligge på en slette som Eremitageslottet i Dyrehaven. Jeg elsker mine golf og traveture med den varierende natur i området.

Gæst

#29

2015-04-29 08:27

Den nuværende alsidige natur giver dyrelivet fine muligheder, til glæde for alle som færdes i området.

Gæst

#30

2015-04-29 08:34

Området er meget smukt med variationen mellem åbne sletter og bevoksning med underskov. Ofte ses dyrene skjule sig i bevoksningen, som således er til glæde for alle der færdes i området.

Gæst

#31

2015-04-30 08:42

Fordi det er himmelråbende vanvittigt at ødelægge et så smukt naturområde af rent bureaukratiske grunde. Lad den sunde fornuft sejre og find et rimeligt kompromis.

Gæst

#32

2015-04-30 10:57

Og HUSK endvidere på, at de ca. 1000 Træer drikker tilsvarende rigtig mange liter regnvand, som, i lyset af udsigten til at Danmark får meget mere nedbør p.g.a. Klimaforandringer, vil alle disse mange træer fremtidigt også hjælpe til med at bevare et terræn, som måske ellers vil blive lidt af en sump, med skred og videre aflejringer ned over Strandvejen til Øresund!?
Der må vel kunne findes en løsning ved evt. beskæring m.v. af enkelte træer, som kan tilgodese bevaring af et relevant "kik" hist eller pist til Øresund, som kan blive til glæde for alle!?
MVH,
Karin Egede
Kunstner inspireret af Geologien

Gæst

#33

2015-04-30 14:04

Der er opstået et meget smukt og unikt område med stor diversitet. Det er spændende at følge et område springe i skov.

Gæst

#34

2015-04-30 21:44

Jeg er født og opvokset i området og bruger naturen hver dag.
Lad os værne om naturen og dyrelivet og det naturlige landskab, som dyrelivet er afhængig af.

Gæst

#35

2015-05-01 04:43

Jeg elsker de naturskønne områder omkring golfklubben og vil blive meget ked af at det skulle blive lavet om til en vindblæst slette.

Gæst

#36

2015-05-01 09:54

Området omkring Mikkelborg Park er allerede voldsomt skamferet af et haveudvalg for, hvem det betyder mere, at kunne se på Øresund end, at leve i skøn natur med buske og træer, samt dyreliv.

Er det så vigtigt, at kunne se Vand (Øresund), SÅ KØB HUSBÅD!

Samme haveudvalg er ligeledes i gang med, at nedsable området mod golfbanen!

Gæst

#37

2015-05-01 09:56

Der bør ikke fælles ''1000 træer'' - og Slotsdalen (en mindre del af husene) har ingen lovmæssig ret til udsigt til Kokkedal Slot. Men...langs Slotsdalen kunne man måske med tiden skabe et miljø med færre store træer, med kig mellem stammerne. Det samme gælder på ''skolestien'' mod Rungsted, hvor der også har dannet sig en veritabel mur, så man ikke længere kan se ind på sletterne, når man går eller cykler der. Det er nok fordi Golfklubben ikke synes, det er ''fint'' at spillerne kan se Ådalsparken og jernbanen, men her er det kammet over i ensidige interesser. Når det er sagt, mener jeg, at alle trægrupperne inde på arealerne helt klart skal bevares (og Golfklubben skal så også holde fingrene fra træer i selve Kokkedal skoven - uanset ønsker om at skabe / bevare havudsigt for spillerne !)


Gæst

#38

2015-05-01 15:31

Ganske simpelt, hvis grundejerforeningen og fredningsnævnet får 'medhold' i, at området skal ryddes for træer, går der er stort naturområde med masser dyreliv tabt på bekostning af få menneskers ønske om 'udsigt.' Efter min opfattelse vil det være en genskabelse af 'sahara'. Lad det IKKE ske. !!!!

Peter O. Sørensen
Opnæsgård 71, 2th
2970 Hørsholm

Gæst

#39

2015-05-02 05:28

Fordi jeg på ingen måde ønsker at få "slettelignende tilstande" i det skønne område hvor jeg færdes og bor.
Beritlis

#40 Stop naturødelæggelsen ved Kokkedal Slot og Kokkedal Golfklub

2015-05-02 14:28

Nogle få tilhængerne af, at området skal tilbage til frednings deklarationen for 20 år siden, hvor området var slettelignede areal, har ikke selv overholdt frednings deklarationen omkring Mikkelborg Park´s fredede arealer. Alle træer ned mod Strandvejen, som alle var fredede, har man ganske enkelt fældet, uden hensyn til træernes beskyttelse af byggeriet, jorderosion m.m. Tankevækkende. Området skal ikke ødelægges mere end det er allerede er. Min opfordring til alle modstandere er, at det vil klæde Jer at gå ud i naturen og nyde den, i stedet for at ødelægge den


Gæst

#41

2015-05-05 04:24

Uanset HVEM der har ret, vil det være fuldstændigt uacceptabelt at fælde 1000 træer - vi skal værne om vor natur - ikke skænde den som resultatet il være, hvis retten give dom for at der skal være frit udsyn.

Gæst

#42

2015-05-06 05:18

Vi bor i Slotsdalen 173 og har udsigt til Golfbanen. Vi NYDER den vilde og selvsåede beplantning, dens diversitet og ikke mindst fuglenes sang. DERFOR ønsker vi IKKE beplantningen fjernet.
Bedste hilsner
Britt David Holm

Gæst

#43

2015-05-06 18:09

Lad venligst være med at fælde træerne. det er synd for dyrene. tusinde tak for det.


Gæst

#44

2015-05-09 18:44

Fordi fældning af træerne vil ødelægge naturen og dyrelivet i et skattet område af kommunen. Kun for at tilfredsstille en række borgere, der gerne vil have udsigt til Kokkedal Slot og herved opnå en højere værdi på deres ejendom.
Kommunen har nølet i forhold til at få tilrettet en forældet lokalplan, det må der kunne rettes op på.

Gæst

#45

2015-05-10 18:53

Jeg er enig i, at det ødelægger naturen at fælde træerne. Jeg håber bevoksningen får lov at stå i fred.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2017-11-20 16:09


Sonja Frost Fuglsang
Underskriftindsamleren

#47 Husk! at stemme til kommunalvalget i morgen 21/11

2017-11-20 16:25

Takket være alle jeres underskrifter og ikke mindst kommunalbestyrelses medlem i LA Anders Vestergaards vigtige stemme da sagen blev behandle i kommunalbestyrelsen, lykkedes det i første omgang at undgå den første planlagte og voldsomme træfældning. Så vidt jeg er orienteret, er der dog ingen garanti for at træfældningen ikke genoptaget efter kommunalvalget. Det kan derfor få betydning hvordan Hørsholm borgerne sammensætter kommunalbestyrelsen ved valget d. 21/11. Lad dette være en opfordring til at stemme i morgen (21/11) - og stemme på den kandidat som du føler, ved handling, har vist at varetage dine interesser.

De bedste hilsner - og ønsket om et godt valg