Stop naturødelæggelsen ved Kokkedal Slot og Kokkedal Golfklub

Fuglen
Gæst

#1

2015-04-23 12:58

Uretfærdig ødelæggelse af smukt naturområde. Bureaukratiet er ved at tage livet fra en masse dådyr, fugle og andre dyr som nyder godt af den naturlige bevoksning. Vær med til at stoppe dette vanvittige spild af ressourcer og ikke mindst liv !


Gæst

#2

2015-04-23 13:12

Se, oplev og beslut dig fornuftigt.

Gæst

#3

2015-04-23 16:18

Går på golfbanen 16/20 timer hver uge. det er en pragtfuld natur som ikke må ødelægges. Netop den øgede beplantning har gjort området attraktivt. Thom.

Gæst

#4

2015-04-23 16:52

Jeg er imod i stort omfang at fælde træer og buske Kokkedal Golfbane, idet det vil være ødelæggende for dyrelivet og naturoplevelsen

Gæst

#5

2015-04-23 17:43

Hvorfor ødelægge den smukke natur til glæde for mange

Gæst

#6

2015-04-23 18:37

Jeg underskrev fordi jeg ofte færdes i området og nyder naturen. I fredningskendelsen står der, at området godt må udvikle sig naturligt og da det er sprunget i skov naturligt bør det bevares.

Gæst

#7

2015-04-24 05:44

Jeg skrev under, da det vil være et "natur-drab", at fælde alle de smukke træer på arealerne omkring Kokkedal Golfklub. Jeg troede, man var kommet dertil, hvor man gerne ville "støtte verdens regnskove" og flotte naturområder, men det lader til, at nogle politikere tænker på "gammeldags manér"!!!!!!
Stop

#8 kokkedal golfban

2015-04-24 11:09

Stop for fældning og nedskæring på Kokkedal Golfbane 

når man færdes på og omkring golfbanen kan man nyde den smukke natur med det mangfoldige dyreliv.  Det er fantastisk at se frøer, spætter, musvåger, dådyr og mange andre dyr, der er i dette område.  

Hvad vil det betyde for dyrelivet hvis området ødelægges ????  

Bevar området som det er - alt andet vil være en skændsel !!!!!


Gæst

#9

2015-04-24 12:36

Da naturfredningsplanen er udarbejdet for næste 30 år, er det relevant at få afklaret hvilke interesser der varetages, hvilke kriterier og forudsætninger, der ligger til grund for beslutningen og planen stadig gælder samt hvilke løsningsmuligheder er der.
natur er også det selvsåede. Dyre- og fuglelivet vil bliver ødelagt af fjernelsen af randbuskads og mindre træ-og buskads på golfbanen.

Gæst

#10

2015-04-24 14:05

fordi grøn er liv ! træer betyder ren luft og så ser det smukt og frodigt ud :)

Gæst

#11

2015-04-24 17:57

Fordi naturen er smuk som den er. Der skal IKKE fældes træer!!!!!!

Gæst

#12

2015-04-25 05:10

Fordi nuværende plan trænger til en revision som kan bevare de smukke træer der er vokset op i området, der skal rigtig nok foretages en udtynding visse steder, men det der er lagt op til er en skamfering af hele området. Her er unikke muligheder for dyrelivet at udfolde sig. Selv langs motorvejen planter man træer, til gavn for miljøet, Igennem flere år er der forsøgt forhandlinger om en nye plejeplan, men den er strandet på et bord et sted. Området skal være til gav for naboer og GK.

Gæst

#13

2015-04-25 08:09

Det vil være en kæmpe fejl !

Gæst

#14

2015-04-25 22:02

Desuagtet, jeg har stor forståelse for fredning og husejeres ret til noget pænt at kigge på, så kan det også blive for fjollet. Særlig når man nu har fået lavet et flot område til gavn for mange forskellige brugere. Men desværre er der jura i det, så denne gang er det politikerne, der skal bruge borgernes opbakning for at kunne handle. 


Gæst

#15

2015-04-26 12:15

Jeg synes det er en rigtig god idé med denne underskriftindsamling. Jeg kan ikke forstå, hvordan nogen kan få den tanke, at ødelægge en så smuk natur. Naturen er unik og derfor bør den bevares.

Gæst

#16

2015-04-27 09:30

Fordi det ville være vanvittigt at lave smuk skov til dum plæne. Og samtidig ødelægge en god golfbane.

Gæst

#17

2015-04-27 10:51

Jeg synes naturen på området et smuk og er plejet fint

Gæst

#18

2015-04-27 11:32

hvorfor skal noget så smukt ødelægges?

Gæst

#19

2015-04-27 14:43

Kokkedal Golfklubs træer burde ikke blive fældet, bare fordi nogle idioter fra Slotsdalen ikke kan se slottet fra haven, det kommer de heller ikke til hvis træerne bliver fældet, de skal alligevel stå på 1 sal for at kunne.
Sonja Frost

#20

2015-04-27 21:13

Flot med så stor opbakning til denne, for naturen, vigtige underskriftindsamling. Antallet af underskrivere kan, potentielt, blive afgørende for om det vil lykkes at få standset planerne om at vandalisere et ef Hørsholms mest attraktive naturområder. Derfor en opfordring til at fortælle så mange som muligt: Venner, bekendte, familie, naboer, kollegaer eller klub kammerater m.m. om denne underskriftsindsamling. Jo flere underskrifter denne indsamling får, jo mere opmærksomhed vil den få fra medier og beslutningstagere. 


Gæst

#21

2015-04-28 09:27

Det giver slet ikke nogen mening at fælde træer i det omfang, der er blevet krævet! Det vil forringe naturoplevelsen, det vil ændre hele området til et kedeligt, åbent landskab uden den fornemmelse af et velplejet skov og parkområde, som man har i dag.

Lad ikke Naturfrednings-folkene skalte og valte, når de alligevel ikke skal færdes i området dagligt, og slet ikke imod de flestes ønsker for området.

Susse Hooge

#22 Naturområdet omkring Kokkedal Golfklub og Kokkedal Slot Copenhagen

2015-04-28 11:45

Området er unikt, smukt og velplejet uden at være friseret. Der er et rigt dyreliv. Senest i går, den 27. april, så jeg et smukt rådyr springe over golfbanen, mens to andre græssede i skovkrattet. Et vidunderligt og livgivende syn. Det vil være en skændsel at fælde træer på og ved dette naturområde.

Flemming Hviid

#23 Naturplan på Kokkedal Golfklub

2015-04-28 13:01

For at undgå at en smuk bane bliver ødelagt af en overdreven fældningstrang af hensyn til en forældet naturplan.


Gæst

#24

2015-04-28 13:44

Vi er for nyligt flyttet til området ikke mindst pga naturen. Vi ville blive slemt skuffet hvis træerne skulle blive erstattet af et åbent marklandskab
Henrik Rasmussen

#25 Beplantning Kokkedal Golfbane

2015-04-28 15:41

Naturen står ikke stille. En slette vil altid fra naturens hånd bevæge sig mod øget bevoksning med buske og senere træer. Hvis ikke der var etableret golfbane, vil området efter de 40 plus år som banen har været etableret være endnu tættere bevokset end det er idag. Som område bliver det nu passet og plejet dagligt til glæde ikke bare for spillere, men også dem der går tur, og som kigger  ud over området fra Mikkelborg. Umiddelbart må det være meget få der har fået en ringere udsigt.

Man skal altid prøve at være imødekommende i et godt samfund, og kan man blive enig om en begrænset beskæring som tilfredstiller de fleste parter vil det være ok, men i sin ekstreme form er det helt urimeligt og til skade for flertallet.