Stop hetzen på dansk-udenlandske familier

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop hetzen på dansk-udenlandske familier.


Gæst

#1

2014-08-15 09:11

Familiesammenført med konen og søn fra Peru og det har absolut ikke været nogen nem opgave!! Alt spiller ind regeringens regler Peru's regler, stempling af papirer og dokumenter skemaer og dusinvis af skemaer, 3 gange en tur til Stockholm der lægger den tætteste Peruvianske ambassade!!! Min kone er nu om få dage 25 år , så vi startede med at bo sammen under EU reglen!! Da hun jo var under 24!! Afstanden til hinanden og savnen, gjorde at jeg var tæt på at flytte mine teltpæle til Peru!! Det trist det skal være sådan for forelskede par.. men de er her nu :-) men gør det for gud skyld ikke svære end det er idag,
Martin

#2

2014-08-15 09:32

HVem vi elsker, hvem vi vil bo sammen med, skal kun være op til to mennesker at bestemme - Staten har ingen ret til at blande sig!


Gæst

#3

2014-08-15 11:06

er familiesammenført med en filippiner
Von bisse

#4

2014-08-15 11:38

Hvorfor vil staten sætte en stopper for folk der gerne vil arbejde og intregrere sig?

De råber og skriger om at folk ikke vil. Men staten trækker sager så langt ud at folk er helt ude i tovene og evt. planer er ødelagt.. Stramninger så hårde at de er umulige for en stor % del at opfylde kravene.

 

 

Ikke nok med det. Så bliver folk dømt uens. Ergo 1.2 og måske endda 3. grads borger...

 

Kærligheden har ingen grænser.. Og det skal også gælde i DK.

Søren Petersen
Underskriftindsamleren

#5

2014-08-15 11:54

Jeg må indrømme at de krav der stilles til mit familieliv, kan nå en grænse, hvor jeg må sige, at min kone da både kan og vil Danmark; men jeg hverken kan eller vil udsætte hende for at blive omtalt som en slags 3.klasses borger der dagligt skal udsættes for mistænkeliggørelse - Der findes en grænse for hvad vi vil byde vores ægtefæller - en grænse hvor de danske krav bliver så urimelige, at vi elsker ægtefællen mere end nationen, og flytter teltpælene til et andet EU-land, hvor vi så kan nyde godt af de langt lempligere krav, der så stilles. ( da en borger fra et EUland der opholder sig og arbejder i et andet EU land ikke er underlagt nationale regler; men et fælles EUregelsystem )

Jeg har en grænse for hvor meget hustrufornærmelse jeg kan finde mig i, som jeg for en tid siden skrev i Herning Folkeblad http://aoh.dk/artikel/hustrufornrmelse-fra-bl-blok


Gæst

#6

2014-08-15 16:38

Familiesammenføringer er jo ikke problemet.
Problemet er asyl ansøgere og utilpassede unge 2-3 generations indvandrere som ikke har fået et ordentligt ståsted i dk.
Og nå så der står en mullah og prædiker had imod dk.
Så har du balladen.
Vred borger

#7 Urimelige forhold for 2 mennesker der elsker hinanden...

2014-08-16 10:00

Hvad er det lige der sker i Danmark?!... Min kone er fra Ukraine, og vi måtte i al hast forlade Danmark og flytte til Sverige, bare for at kunne bo sammen.

vi har stor aldersforskel, og den behandling man får er i bedste fald direkte nedværdigende!. Min kone valgte absolut ikke mig på grund af penge eller fordi hun havde lyst til at vinke farvel til venner, familie, eller hele hendes liv i Ukraine, men det var et valg hun tog for at vi kunne være sammen.

Mødet med det Danske system var dog en så nedværdigende oplevelse at jeg aldrig har prøvet noget lignende før, dem der råber så højt om flere begrænsninger skulle prøve at blive behandlet efter det system de har skabt, men det sker nok aldrig da der jo er særregler for dem med betydningsfulde stillinger.

Jeg har aldrig modtaget offentlige ydelser, kan klare mig selv fint da jeg har et ok job, kan forsørge min kone, og min kone var klar til at gøre hvad hun kunne for at integrere sig bedst og hurtigst muligt.

Men nej... Uden seriøst grundlag blev vores ansøgning om familiesammenføring afvist efter 2 måneder, og hun fik besked på at forlade landet inden 12 dage... Og det tog så lige 7 dage at sende det brev!!... Med kun 5 dage tilbage skulle vi så både klare den følelsesmæssige nedtur og finde et sted i Sverige hvor vi kunne bo, og hvor jeg stadig kunne pendle til København og passe mit arbejde (og fortsat betale skat til et land hvor vi ikke er velkommen som ægtepar).

Vores behandling lugtede langt væk af formodning om "proforma" ægteskab, uden det blev skrevet selvfølgelig for så kunne vi jo klage, og vi blev istedet afvist med besked om at "der er ikke noget til hinder for at vi udøvede familielivet i Ukraine!..." 

Det er ikke uden sår på sjælen og i forholdet at vi nu efter 2 år har fået EU opholdstilladelse til min kone i Sverige, og vi endelig er begyndt at tænke på at flytte til Danmark igen. Sikke en behandling man får som indfødt Dansker, af Danske forældre, og når man aldrig har ligget samfundet til last på nogen måde!.

kære politikkere, tag jer nu sammen og vågn op til virkeligheden, i straffer landets egne borgere for at finde kærligheden uden for EU, og for hvad?!... Fordi der er stemmer i at lefle for den offentlige uvidenhed?!... DET ER POPULISME AF VÆRSTE SKUFFE!!!


Gæst

#8

2014-08-16 11:20

Jeg har en kæreste fra Serbien og kan ikke familie sammenføres da jeg er syg, jeg har en sjælden sygdom, men kommunen vil have at man skal arbejde mindst 20min om ugen, jeg kan ikke engang 10min. jeg har været i arbs prøvninger de sidste 9 år og kan derfor ikke familie sammenføres da jeg har været på kontanthjælp i mange år og da han ikke er fra et EU land endnu må han være her 3 mdr. af gangen. det er så nedslidende især også når man er syg, at ikke kunne være sammen som en familie, vil lige sige jeg har en datter på 12 som ser ham som en far. vi har prøvet at få en jobkontrakt til ham, men uden held. måske nogen herinde har en ide om hvad vi så kan gøre.

Gæst

#9

2014-08-16 15:42

Ikke at kunne bo med den man elsker, hvor man vil, er en frihedsberøvelse.


Gæst

#10

2014-08-16 16:39

er gift på fjerde år med en vidunderlig kvinde fra pakistan og kan ikke forstå den måde vi bliver behandlet på man behandler jo folk som lort bare fordi man er forelsket i en fra en anden land spe. nok når hun er pakistaner man skulle tro at de mener at alle fra pakistan er talibaner.

Gæst

#11

2014-08-17 09:25

Jeg lykkeligt gift på 20 år med en tyrker.
Allan

#12

2014-08-18 06:24

Jeg er dødtræt af politikkere og andre der udtaler sig uden at kende reglerne . De blander familiesamførte, flygtninge og andre indvandre i en pærevælling.

 

Jeg oplever det som rigeligt svært at blive familiesamført i forevejen. Vi brugte 2 år på ansøgninger, garantistillelse m.m. før min kone fik midlertidig ophold, og har siden brugt oseaner af tid på at søge forlængelser m.m.

 Min kone er vietnameser. Vi har været gift i 9 år, og vi har en datter på 5, hun har været ansat af den danske stat i 8 år. Hvorfor skal hun klassifiseres sommindreværdig. Hun har først kundet få permanent ophold i år.

 

Kim P. Nyberg

#13 Re: Svar

2014-08-18 11:41

#8: -  

 Du bør gå ind på www.aegteskabudengraenser.dk/forum, hvor vi kan hjælpe dig.

Pernille Riis Lame

#14

2014-08-19 16:21

Jeg har lige fejret 2 års bryllupsdag med min albanske mand. Vi har været sammen i 7 år i alt, og vi har flere gange diskuteret vores fremtid sammen, især da han fik afslag på den første ansøgning på opholdstilladelse. Skulle vi fortsætte med at satse på Danmark, eller skulle vi bosætte os i Grækenland, hvor min mand boede på daværende tidspunkt, eller skulle det være Albanien, hvor hans nærmeste familie bor. Vi valgte at gifte os og satse på at det så denne gang skulle lykkes for os. Det gjorde det, men de to år der er gået siden har ikke været nemme. Min mand har flere gang været ved at opgive, da han flere gange har følt sig urimeligt behandlet ift andre udlændinge, som han stiftede bekendtskab på sprogskolen. At skulle holde humøret oppe hos sin ægtefælle og gentagne gange høre på, at nu forlader han Danmark, er psykisk hårdt, mens man prøver på at kæmpe for hinanden og på vegne af hinanden, samtidig med at man skal styre økonomien med hård hånd og færdiggøre sin uddannelse.

Denne sommer har dog vendt tingene i en mere positiv retning og vi kan begynde at drømme igen. Dog har vi selv måtte kæmpe for at tingene skulle ske. Vi krydser lige nu fingre for at vores ansøgning om forlængelse kun er en formalia og at godkendelsen snart ligger i postkassen.

 


Gæst

#15

2014-08-20 05:44

The Danish immigration policies and the Danish society, seem to forget many Danish citizens simply want to form a family with their loved ones. They instead seem to believe the foreigners that Danish citizens fall in love with are all the "bad type" of immigrants. As if such a qualification could be given to a human being! STOP this nonsense.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-09-08 18:42


Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-03-10 09:42


Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-03-10 09:43



Gæst

#19 Re: Urimelige forhold for 2 mennesker der elsker hinanden...

2015-12-30 16:50

#7: Vred borger - Urimelige forhold for 2 mennesker der elsker hinanden... 

Tænk ikke mere på at flytte til DK, men  for jeres egen skyld - bliv i Sverige.
Vi er rigtig mange, der går med planer om at flytte derover.

Tingenes tilstand herhjemme i DK er fuldstændigt u-uidholdelige efterhånden.

 


Gæst

#20 Re:

2015-12-30 16:52

#10: -  

 Du kunne jo flytte ned til hende. Hvis man elsker, kan alt lade sig gøre