Ja-tak til svin

Quoted post

Hmmm

#12 Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-16 15:01

Mener i seriøst, at det er kultur at spise svinekød, som det er at danse rundt om juletræet.. eller når i holder fastelavn "uden at faste"... listen er lang og de ting man forsvar og de ting man ikke gider at forsvar... I bliver kun sur fordi i føler det er et angreb.. ikke fordi i kan se det logisk i det....

Svar


Gæst

#48 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-16 18:01:38

AMP

#185 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-17 07:14:26

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ? 

 

Jeg forstår ikke din besked - hvad er logikken i det? Eller mangel på samme. Kan du forklare dig anderledes?
Lad fornuften sejere

#186 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-17 07:14:45

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ? 

 

er det logisk hvis vi bliver indvandre i et muslimsk land og brokker os over de beder hele tiden og at vi vil have indført et forbud imod dette ?? Eller vi vil have indført at man kun kan købe svinekød ???
Steen Petersen

#216 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-17 08:14:12

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ? 

 

Mad er da en væsentlig del af en kultur. Nu skriver du "I", så jeg går ud fra at du er muslim. Forklar mig venligst, hvorfor der ikke skal være svinekød i en dansk børnehave og hvorfor der partout skal være mad, der passer til en muslimsk levevis? Hvorfor ikke tilbyde begge dele?

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-07-17 09:39:18


stein

#290 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-17 10:28:44

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ?

Dans om juletræet er tradition

 

Kultur og traditioner er to forskellige ting.

 

Svin svin svin!

#312 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-17 10:50:24

Hold din kæft! I muslimer kommer her og vil styre det hele, men sådan kan det desværre ikke hænge sammen søde!! Vi vil have vores svin, og hvis i ikke gider finde jer i det, så må i jo flytte hjem til jeres oprindelige hjem! Slut, færdig bum! Skal vi også tage jeres tørklæder, omskæringer og alt andet fra jer?! Nej skal vi ikke, så styr jer! Og hvad logisk er der i at fjerne svin fra VORES, DANSKERENES land!?
Steffen K Hansen

#331 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-17 11:15:53

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ?

Du er da helt til rotterne. Så er det heller ikke tradition at Halal slagte dyr, det er bare deres old primitive og mindre vidende måde at torturere et dyr på inden i spiser det, istedet for at tage dens liv på en så human måde muligt. 
Vi danskere har spist svinekød ved juletid så længe nogen husker, vi danskere har spist svinekød ved middagsbordet siden ruder konge var knægt. For ikke at nævne en af vores største indtægtskilder i Danmark er eksport af svinekød til udlandet. Hvad tænker de lande ikke om os hvis vores egne børn ikke engang kan få serveret det i daginstitutionerne?

- Steffen K Hansen


Gæst

#507 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-17 19:04:27

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ?

hvad er det logiske i at danske børn skal forbydes svinekød, fordi muslimer ikke må få det ? det mest logiske at gøre var da at lave noget et eller andet til de få muslimer istedet for at fjerne noget fra 90% af dem der er i børnehaven

Slagteren fra Solrød

#563 rRe: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-17 21:08:15

Mgs1

#576 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-17 21:48:18

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ? 

 

Ja svinekød er kultur! Der er ikke jul for mig uden flæskesteg og varm leverdreng til frokost! I øvrigt er fasteperioden kun et religionsmæssigt område, ikke nødvendigvis en del af den danske kultur.
Holger Danske

#589 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-17 22:40:02

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ?

...hallo kloge aage.. Vær venlig at forklar hvad logikken er ved at nægte vores børn svinekød (som indgår i flere danske kulturel-spise) m.m. i vore institutioner..! Er det logik at flertallet af etnisk danskere i Danmark skal underlægge sig totalt en ikke etnisk-dansk minoritets religion.?!?!

Skam dig for den udtalelse..!!! Føj siger jeg bare..!!!


Gæst

#713 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-18 15:29:07

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ?

Der er intet logisk i det! Det vilel være mere logisk hvis de havde sagt, okay dem der vil havde svinekød skal havde lov til at få det, og dem der så er muslimer må jo bare lade være med at spise det, men så samtidig lave et forslag til noget af det de vil spise så det bliver mere lige.


Gæst

#737 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-18 17:29:02

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ?

Fuck dig din laterlige "Halal hippie" Kan du ikke lide den danske kultur.så skrid ud af landet.Eller giv mig din addresse.og jeg lover jeg gør kort proses med dig..!!

Miss Piggy

#856 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-20 06:38:30

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ?

Kan se at du er så uintegreret - at du overhovedet ikke aner hvad du snakker om!

DoesntMatter

#881 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-22 03:16:49

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ?

Det logiske i det? Hva fanden ævler du om. Jeg giver dig helt ret i at det ikke har noget med kultur at gøre.

Men der er kraft edeme ikke nogen der skal bestemme hvad jeg æder, eller mine børn for den sags skyld. Og SLET ikke indvandrere! Så vil jeg skide på om det er en svensker eller en tyrker, der er bare ikke nogen der skal lave forbud mod den slags. Religion hører til i et lokum, og danmark er endelig ude af det lort. Vi er kristne, men går ikke op i det. Så skal vi satme ikke påduttes en endnu mere brændt af, religion.

Og vi har mere end grund til at være sure. Men det forstår du jo ikke, :) Og forventer jeg heller ikke du kommer til. Nogen folk har bare ikke brikker nok at rykke rundt med. Stakkels dig..

NB

#941 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-08-09 13:03:47

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ?

Hvis I passer jeres, passer vi vores...

Husk du er gæst i VORES land, skulle vi forvilde os ned i DIT land indretter vi os efter JERES skikke. og kritiserer dem ikke.

Her i landet spiser Vi hvad det passer OS og det kommer I ikke til at bestemme..

Husk...! selv om en gris er født i en kostald bliver den ikke automatisk til en ko så selv om nogle af JER er født i VORES LAND ER OG bliver I stadig kun gæster...


Gæst

#1027 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2018-03-13 21:48:15

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ? 

Hov hov! Jeg er vild med at danse om juletræer. Gjorde gerne hele året. Kan ikke sammenlignes med at spise svinekød.