Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs


Gæst

/ #10711

2014-01-29 11:32

Det er himmelskrigende, at staten nu sælger Dong bare for at få råd til vindmøller. Det er simpelthen tåbeligt, da det er arvesølvet. Man burde, hvis staten mangler penge udbyde aktierne til private danskere, så selskabet forbliver på danske hænder. Ikke fordi jeg på nogen måde vil komme med nogen moralprædiken om, hvorvidørgsmåler et Goldman Sachs investere i klyngebomber og dækker sig i skattely - mit udgangspunkt er at Dong forbliver på danske hænder. Andre selskaber uanset om de er jøder eller ej, så mener jeg ikke, at de på nogen måde skal have indflydelse på, hvor vidt vi skal forsyne os med varme, endsige heller ikke tjene på vores klima, men når det så er sagt, så burde Goldman Sachs også betale skat i Danmark, så jeg ser hellere deres hæl end tå. Men desværre så tror jeg, at det er Bilderberggruppen, som bestemmer over den danske økonomi, så spørgsmålet er i sidste ende, om vi ikke skal have systemerne lavet om på jorden, så de smarte ikke kan udnytte de store masser. Det kunne gøres ved at afskaffe pengesystemet og forbyde udenlandse investorer, at overtage statens midler og ejendom..