Stop loven - der fratager unge det frie valg

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop loven - der fratager unge det frie valg.


Gæst

#1

2014-04-03 07:10

Jeg mangler et sted hvor jeg kan skrive under på at når man har valgt a kassen, så behøver man ikke samtidig gå til møder på jobcentret. Det er spild af de lediges tid at skulle rende til både den ene og den anden kontrollerende myndighed.
Peter, BUPL-A

#2 Re:

2014-04-03 09:37

#1: -

...god pointe. Og det er lige præcis det, kampagnen handler om. Det fremgår af a-kassernes høringsvar til Carsten Koch-udvalget. Og det fremgår af den fælles kronik, BUPL-A havde i avisen sammen med lærernes og de sundhedsfagliges a-kasser. Begge steder opfordrer vi regeringen til at give a-kasserne ansvaret for jobrådgivningen de første seks måneder.
vh
Peter,
BUPL-A


Gæst

#3

2014-04-03 11:39

Jeg syntes det er en god ide da jeg selv er ledig

Gæst

#4

2014-04-03 15:31

A-kasserne er bedst til jobformidling,kender medlemmerne og arbejdspladserne inden for deres område.

Gæst

#5

2014-04-04 09:42

Intet kan snart undre mere. A-vælger

Gæst

#6

2014-04-04 14:46

Fagforeningerne er vigtige og de ved bedre hvad folk har brug for i de enkelte brancher.
De unge som har betalt til fagforening og a-kasse.
Skal tages alvorligt.

Gæst

#7

2014-04-04 17:54

Det bør gælde for alle!!! Jeg vil hellere have hjælp fra a-kasse end jobcenter

Gæst

#8

2014-04-04 18:12

Selvfølgelig skal unge under 30 kunne vælge A-kassen. Uden det er der ingen "dansk model"

Gæst

#9

2014-04-07 08:28

hvor mange gange må jeg skrive under......

Gæst

#10

2014-04-07 12:57

Stop loven - der fratager unge det frie valg. Et lovforslag det alene tjener det simple formål, at arbejdsgiverne kan bruge de unge i et lønpræs. Usmageligt!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-04-07 14:11


Pia

#12 Tilbage til Arbejdsformidlinger for alle

2014-04-07 19:38

De kommunale jobcentre magter jo ikke opgaven for de arbejdsløse, hverken fuldtidsforsikrede eller dem på flexydelse, så hvordan skal de kunne rådgive de unge? Nej, tilbage til den gamle ordning med arbejdsformidling i ordets bogstavlige forstand - arbejdsløse har brug for hjælp og forståelse - og ikke fornemmelsen af at man bare er et nummer, der ikke respekteres, og meningsløse samtaler.

Gæst

#13

2014-04-08 04:07

Synes virkelig snart der skal gøres noget.

Gæst

#14

2014-04-09 19:09

I de sidste mange år er den offentlige jobformidling været så ringe at både virksomheder og brugere ikke kan bruge det.

Gæst

#15

2014-04-10 08:39

Vigtigt at vægte fagligheden højt.

Gæst

#16

2014-04-10 11:00

Jobcentrene varetager ikke deres opgave på fornuftig og ansvarlig vis.

Gæst

#17

2014-04-10 11:02

Min oplevelse er at jobcentret måske tidligere overvejende har været vant til at arbejde med ledige ufaglærte. Blev informeret om spændende AMU-kuser, men kunne ikke komme på dem pga. jeg var faglært?
Jeg oplevede ikke at få hjælp på jobcentret, men i DSA vidste de hvad det handlede om, og blev mødt af jobkonsulenter med empati og evne til at coache. Disse vigtige kompentancer oplevede jeg ikke hos de mange forskellige jobkonsulenter i Jobcentret.
Jeg synes de unge fremover skal have denne valgmulighed.

Gæst

#18

2014-04-10 14:40

Det lyder meget underligt det som regering prøver at lave. De unge har større chancer for en lovende fremtid hvis de har 2 valg i steden for 1.

Gæst

#19

2014-04-10 18:35

Jeg har været ledig nogle gange og har altid fået rigtig god vejledning og "igang" kurser ag min fagforening, denne mulighed vil jeg gerne bevare. Og så har jobcentrene jo ikke det bedste ry, for deres vejledning.

Gæst

#20

2014-04-10 20:21

Naturligvis er det bedre, at det A-kasse der varetager denne opgave. De kender faget, har en overskyggende interesse i at have flest mulig uddannede i arbejde og kan assistere i forhold til muligheder i faget. Jobcenteret skal varetage alle faggruppers interesse og det har de ikke evnet. Har selv været omkring centeret 2 gange og på intet tidspunkt har de hjulpet mig. Har selv fundet de arbejdspladser, jeg har været ansat i. Jeg var blot en af mange og blev banket oven i hovedet, anset for at være doven og blev tvunget til at søge stillinger så langt væk, så muligheden for at kunne frem i tide, var ikke eksisterende.havde på det tidspunkt været ledig i 2 uger. De mente bla. Jeg skulle lære at stå ud af sengen, selv om jeg på daværende tidspunkt havde været i faste vikariater af længere varighed og aldrig havde misset en mødetid. Blev sendt på kursus, hvor jeg skulle lære at betjene en computer, selv om jeg havde haft computer i 7 år, kursus i madlavning, selv om jeg er uddannet søkok og fungerede i dette fag i 16 år. Og sådan kunne jeg blive ved

Gæst

#21

2014-04-11 10:03

Det er vigtigt at støtte op om dette.

Gæst

#22

2014-04-11 15:27

Konkurrence-staten for de rige og bemidlede.
Vi er på vej til --- ær din fader og moder med tilføjelserne i den lille katekismus --- ditto din husbond. Jeg har i sin tid lært mine elever, at reformer er fremgang. I dag manipulation fra
magthaverne.

Gæst

#23

2014-04-11 20:34

Er selv ved at være færdig som studerende og føler mig forholdsvis tryk ved at have en god A-kasse som står klar med hjælp og rådgivning hvis jeg ikke har arbejde i det øjeblik jeg er ude. A-kassen giver en vigtig trykhed og forstår at målrette med netop min uddannelse. Og så er der det faktum at jeg har en opsparing til fremtiden som overstiger hvad jeg må have på kontanthjælp, ville blive ked af at skulle bruge de hårdt opsparede penge på leveomkostninger når de kunne bruges til transport mv. til jobsamtaler.

Gæst

#24

2014-04-11 21:12

Utrolig vigtig sag der skal synliggøre samt understrege, at de forskellige faggrupper i DK, ved hvad der er bedst for dem selv og deres videre forløb ud af arbejdsløshed. Samfundet ender med at blive så udynamisk og gråt, hvis vi ikke sørger for at skabe de bedste rammer for alle- lige gyldig hvilken uddannelse man har. De færreste ville tage en uddannelse uden at ønske at komme i job efterfølgende. Arbejdsløshed er sjældent selvvalgt. Regeringen kunne jo åbne flere skoler og flere arbejdspladser!! Så var denne indsamling aldrig fundet sted, hvis de fik klarlagt grundene for hvorfor antallet stiger...

Gæst

#25

2014-04-12 18:53

Godt forsøg ..