afskafhundeloven

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen afskafhundeloven.


Gæst

#151

2013-09-18 18:54

den gør intet godt for nogle.... anskaf et hundekørekort i stedet...

Gæst

#152

2013-09-18 19:23

Afskar den hunde lov nu

Gæst

#153

2013-09-18 19:51

Jeg håber at rigtig mange vil skrive under så vi kan få afskaffet hundeloven da den overhoved ikke har hjulpet men kun har sørget for at en masse gode hunde er blevet aflivet.

Gæst

#154

2013-09-18 19:51

Nu skal den hundelov altså snart ændres. Føj hvor må de mennesker der har lavet den, virkelig have dårlig smag i munden!!
Vi burde simpelthen gå ind og respektere hundene noget mere. De kan ikke gøre en skid modstand og forsvare sig selv imod loven.
Så derfor SKAL VI SIMPELTHEN SNART TRÆDE TIL!

Gæst

#155

2013-09-18 19:53

Når Cato bliver aflivet i morgen, mon så Nordsjællands Politi har aflivet tilstrækkeligt med hunde, til at opfylde "resultatkontrakten", som de højst sandsynlig har indgået med Rigspolitiet? Kan politidirektøren i Nordsjællands politi nu få lidt mere i lønningsposen? Undskyld - jeg synes dansk politi opfører sig skammeligt, beskidt og sjofelt. - Hvordan kan vi som borgere opretholde respekten for og tilliden til ordensmagten? Ja, jeg har ikke ord for det, der skal ske, og hvor endnu en familie kommer til at opleve en tragedie. Helt meningsløst og uforståeligt.

Gæst

#156

2013-09-18 19:58

Skriv umder

Gæst

#157

2013-09-18 20:11

Vågn nu op Danmark! Det er dyr, de opføre sig sjovt nok som dyr - de skal ikke straffes for at være som de er skabt.. Sikke et vanvid at denne lov nogensinde kom til, alle de uskyldige hunde som har måtte lade livet pga jeres helt forkerte syn på hvordan hunde skal opføre sig og/eller ikke mindst hvordan de "IKKE" skal.. Der er modsat mennesker IKKE nogle onde eller forkerte hunde.. STOP nu det her! Fjern den hundelov! Brug jeres energi og kræfter på at stoppe dyremishandling i stedet! Verden er uretfærdig på mange punkter, et af de værste steder er desværre hvordan nogle mennesker behandler dyr! Der skal slås hårdt ned på de mennesker der mishandler dyr!! Stop hundeloven, den har aldrig fungeret og den kommer aldrig til at fungere.. Der er ALT for mange uskyldige hunde som allerede har ladet livet :(

Celia
KASTOR

#158 Hundeejers rettigheder

2013-09-18 20:15

Det er faktisk ikke altid hundeejeren, der har fejlen. MANGE hunde bliver drillet/generet, når de f.eks. går i haven/sidder ved butik. Desværre lærer forældre ikke deres børn, at man ikke driller dyrene - og det er en yndet "sport" at drille/gø/genere hunde, der går ved hegn/låge. Hvad værre er, de voksne holder sig heller ikke tilbage. - Altså står en hundeejer med en frustreret/måske bange hund, der måske efterfølgende reagerer "uhensigtmæssig" pga angst!!! HVOR I LOVEN STÅR DER NOGET OM HUNDEEJERES RETTIGHEDER TIL AT ANMELDE "SKADEVOLDERE" (man kan anmelde vold/skade på hus, bil, vinduer osv. og har ret til erstatning!!) Ud over at være familiemedlem koster en hund meget ofte rigtig mange penge, og det gør en adfærdspsykolog også - men nej, hundeejere kan ikke anmelde en skadevolder eller få erstating. Til gengæld kan hunden blive aflIvet og ejeren få en bøde. DER SKAL INDFØRES I HUNDELOVEN, AT HUNDEEJERE FÅR ANMELDELSESRET TIL SKADEVOLDERE.


Gæst

#159

2013-09-18 20:18

Ny hundelov,og det kan kun gå for langsomt... marianne rowland

Gæst

#160

2013-09-18 20:24

Afskaf hundeloven. Det er ikke hunden den er gal med men ejeren af den og der bliver aflivet for mange hunde uden at de selv er skyld i evt overfald på andre hunde. Man læser flere gange at det er små hunde der går til angreb men det er den store der skal aflives fordi den forsvare sig. Det er ikke okay. Også hunde der har forkert race som aldrig har gjort nogle fortræd. Hvorfor skal de aflives..??
marianne rowland

#161

2013-09-18 20:24

ny hundelov, og det kan kun gå for langsomt

Gæst

#162

2013-09-18 20:27

En hund har også ret til et liv

Gæst

#163

2013-09-18 20:31

...

Gæst

#164

2013-09-18 20:40

Det er ikke hunden der er noget i vejen med, men ejeren. Jeg synes man skal have et kørekort for at få lov til at have hund.

Gæst

#165

2013-09-18 20:48

Et af mange udsagn fra sagkyndig og uvildige eksperter:
Pernille Hansen - Dyrlæge og hundesagkyndig:
De hunderacer, som vurderes for farlige til at betræde dansk jord, er udvalgt på baggrund af sager i pressen, rygter og
fornemmelser. Sådan lyder det nu fra en af eksperterne i regeringens hundeudvalg.
Hun føler sig spændt for en politisk vogn. “Vi blev pålagt at udvælge hunderacer, der kunne være omfattet af et forbud.
Det synes jeg rigtig skidt om, fordi der ikke var objektive faglige eller statistiske argumenter til grund for udvælgelsen.
Det synes jeg slet ikke var behageligt”, siger dyrlæge Pernille Hansen fra Den Danske Dyrlægeforening.
“De hunderacer på listen, der betegnes som muskelhunde, er udelukkende med, fordi de menes at skabe frygt i
befolkningen”, påpeger hun.
“Denne frygt er blandt andet skabt af den meget fokuserede, kedelige omtale af netop disse racer i pressen sidste
forår og sommer. Der er ikke lave statistiske undersøgelser, der underbygger, at de er farlige”, fastslår Pernille Hansen.
Fra http://www.fairdog.dk/elements/documents/research/undersogelse-juli-2011.pdf

Gæst

#166

2013-09-18 20:53

Nu må det hver nok
Har selv hund og man tænker nogle gang det kunne også ske få os.

Gæst

#167

2013-09-18 20:56

Hundeloven bør tages om til revidering. Lovgivninger som indeholder aflivning af hunden og lignende bør afskaffes.

Dele af hundelovgivningen som ulovlige racer samt at bære hundetegn / halsbånd samt vaccination mm. bør stadigvæk indgå

Gæst

#168

2013-09-18 21:12

Kom igang dyr er det bedste i verden .. Burde være en selvfølge og dyre politi samt kører kort til dyr.. Så de ikke havner hos de svinske mennsker i samfundet

Gæst

#169

2013-09-18 21:38

Afskaf denne syge lov

Gæst

#170

2013-09-18 21:44

<3

Gæst

#171

2013-09-18 21:45

håber aflivningerne stopper nu. indtil loven er revideret... dyr er også liv med følelser

Gæst

#172

2013-09-18 22:05

Håber at der kommer en ende på dette galskab snart.
Jeg er pinlig over at kalde mig selv dansker og føler mig total magtesløs i dette sammenhæng.
Har kun et stort ønske !!!
Please få den lov stoppet NU.

Gæst

#173

2013-09-18 22:19

Hundeloven er uetisk.. Dk er ved at forvandle sig til en diktatur stat .

Gæst

#174

2013-09-18 22:23

Hundeloven er uetisk.. Dk er ved at forvandle sig til en diktatur stat . AFSKAF
DEN
NU
Hanne

#175 kongehuset

2013-09-18 23:14

Man har vist set bort fra at gravhunde er muskelhunde og næsten umulig at opdrage, det beviser kongehuset i den grad