Bevar det ridende politi i København

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar det ridende politi i København.

Jytte Jarl

#26

2012-09-08 10:08

Det ridende politi skaber en harmonisk fred og ro i gadebilledet, vi holder alle af dem også turisterne. Tryghed og glæde på en god måde.

Gæst

#27 Politi til hest

2012-09-09 08:08

Jeg synes det er en rigtig god ide når de bruge dem til stor demoer
Inge Strøm

#28 Barcelona

2012-09-09 09:30

Jeg var i Barcelona en gang. Det der gjorde størst indtryk på mig, var "Det ridende Politi" og så lidt kunst.
Så ud over, at "Det ridende Politi" er præventivt på gader og stræder giver, det Danmark et godt image og merindtægter fra Turisme.
Det er også en vigtig pointe.

Gæst

#29

2012-09-09 11:14

Bevar det ridende politi! -de gør kæmpe forskel!!

Gæst

#30

2012-09-11 23:22

Politiet bliver skåret ned i hoved og den anden ende og endelig er der en nedskæring, man kan protestere imod - det være hermed gjort. Hvis der kommer protester mod endnu en døgnbemandet station,der skal være (ikke)NÆR(så god)STATION, så skriver jeg gerne en gang til....
Else-Margrethe Pahus

#31 Det ridende politi

2012-09-16 13:03

Det ridende politi giver mening for mange!

Desværre tror jeg, at løbet er kørt. Politiske og økonomiske beslutninger i forbindelse med det ridende politi er vansklige at rokke ved.

Det betyder ikke, at vi skal undlade at kæmpe for at bevare et virksomt ikon i det københavnske gadebillede.

mlp

#32

2012-09-16 21:03

vi har store penge problemer i dk og især inden for det danske politi og militæ, men jeg håber ikke dagen vil komme hvor vi mister både det ridende politi og husarne. Det hører til i dk og turisterne elsker dem, ikke kun af udseende men også funktion. Har tit svært ved at forstå besparelser for når man spare en hel enhed væk, giver det bare flere arbejdsløse, som skal have dagpenge eller lign. tomme bygninger som kan blive svære at sælge og ja det hele bliver jo erstattet med andre ting som også har omkostninger. den danske stat bød lære at effektivisere og ikke nedlægge. hvis de mener at det ridende politi ikke er effektive nok, bør de istedet giv udtryk for hvad der er behov for.

Gæst

#33 Bevar det ridende politi

2012-09-17 09:58

Det ridende politi giver noget til gadebilledet, samt hestes indflydelse ved aktioner giver respekt til heste og rytter. Folk er mere "bange" for heste end en plastikskærm - værnene mod kastende sten.
rsb

#34

2012-09-17 16:29

nej tak
Trille Pia

#35 Miljøvenligt tranportmiddel

2012-09-17 19:06

Ud over Politicyklen og skoene er Politihesten det mest miljøvenlige tranportmiddel politiet har, så udnyt det; Anskaf flere heste ikke kun i København men i flere af de store Danske byer. Få et miljøvenligt politi i hele Danmark.
TH

#36 Bevar det ridende politi

2012-09-17 19:27

Mener også at vi i stedet skal have flere heste (ridende betjente).Ledelsen skal blive bedre til at bruge dem! Det er der den ligger!!

Gæst

#37 bevar det ridende politi!!!!

2012-09-17 20:50

Det ville være en stor skam at nedlægge den del af ordensmagten!!

Gæst

#38

2012-09-18 10:16

Jeg kan slet ikke forestille mig, at vi skulle undvære det ridende politi. Hestene er fantastiske i store forsamlinger, og det er da FANTASTISK, når man tilfældigvis møder dem..... Et smil på læben og en bedre dag, det kan man altid bruge.

Gæst

#39

2012-09-18 18:52

Støt op, skriv under .
keis9

#40 Keep the riding police

2012-09-18 19:30

Vidunderligt arbejde, og meget svært at genskabe, da heste er frygtsomme væsener

Gæst

#41

2012-09-20 19:39

fedt initiativ.... ;o)
Morten Clausen

#42 Re: Re: Er denne gruppe en smule udemokratisk?

2012-09-22 17:28


Gæst

#43 BEVAR DET RIDENDE POLITI FORDI:

2012-09-22 20:03

- vi har med en størrelse som fysisk og psykisk gør sig overlegen og stærk på begge dele, og samtidig på den bløde og hårde måde - på een og samme tid, overfor mennesker!

- vi har med størrelse som udgør og udfører mange betjentes job når de sættes ind ved "uroligheder".

- vi har med størrelse som formår via det 3. fælles at skabe en kontakt mellem borger og ordensmagten, som en død ting ikke kan, men et levende væsen kan - som tillige er imponerende, frygtsom og "grænseoverskridende" - som er levende og varm! Og som ikke indbyder til hærværk eller vold!

- vi har med størrelse som udfører mange forskellige funktioner - den kan om man vil - "MULTITARSKE", som i vores tid og samfund er en vigtig og meget værdsat egenskab! Det skal vi helst alle sammen kunne for at være effektive nok!!

- vi har med en størrelse som udnytter sit overblik, sine off road evner og sin udstråling til opfylde og udføre patruljeopgaver ingen andre patruljer kan med samme respekt og effektivitet.

- vi har med en størrelse som BRANDER Politiet, København og Danmark!

-Vi har med størrelse som skaber tryghed på en anden måde end en død ting kan - en patruljebil el. motorcykel.

-Vi har med en størrelse som er miljøvenlig.

-vi har med en størrelse som er elsket af mange - selv af dem som ikke ser dem til dagligt!

- vi har med en størrelse som PYNTER tillige!!!

- vi har med en størrelse som hører sig til ved vores KONGEHUS og dets traditioner, som også her passer ind i billedet -SAMTIDIG med at arbejdsopgaverne passes!

- vi har med en størrelse som er unik i alle de kulisser den begår sig i.

- vi har med en størrelse som ikke bruger vold eller opfordrer eller provokerer hertil!

- vi har med en størrelse som tillige udfører SSP arbejde!

- vi har med en størrelse som skaber glæde og livsgnist hos syge børn på RH og andre steder!

- vi har med en størrelse som gør at nogle unge mennesker ønsker at blive betjente - RIDENDE BETJENTE -de gør en anden forskel -Positivt!

- vi har med en størrelse som er svær at måle på - og alligevel ikke, for der er ingen i Politiet som formår at kunne det samme, som disse 4 benede hjertevarme dyr, som med deres korpus og vægt i samspild med deres ryttree og tro kollega, følger dem i tykt og tyndt - uanset opgaverne, lige fra at være charmerende og lade sig kæle og klappe, til at klæde sig kampuniform og rydde vejen så andre betjente til fods kan komme til - men på den bløde måde - og uden at nogen kommer til skade!

- og tænk en gang, for mindre end 5 kr. om dagen har man en politihest.

- tænk engang - her får vi virklig noget for pengene!!!!!!


TH

#44 Re: BEVAR DET RIDENDE POLITI FORDI:

2012-09-22 20:56

Kan ikke være mere enig , super godt skrevet !
Birgitte Prestov

#45 Re: BEVAR DET RIDENDE POLITI FORDI:

2012-09-23 10:31

#43: - BEVAR DET RIDENDE POLITI FORDI:

Jeg glemte at srkive mit brugernavn og står registreret som gæst, men det er jeg ikke!

 

mvh.

Birgitte Prestov

Bruus

#46

2012-09-24 21:34

Selvfølgelig skal hestene blive i København
Olympia

#47

2012-09-24 21:35

Selvfølgelig skal hestene blive i København
Stella

#48

2012-09-25 22:03

Under den tyske okkupasjon ble kong Christian X's daglige rideturer gjennom Københavns gater et symbol på dansk suverenitet.
Det ridende politi i København er et kjært og velkjent symbol for dagens københavnere og alle andre som besøker byen.
Derfor: Bevar det ridende politi i København!
ISOtopen

#49 ...

2012-09-26 10:11

udvid til hele landet istedet for at nedlægge...
Fordi vi kan

Gæst

#50

2012-09-28 14:34

Et godt initiativ - Det ridende politi bør bevares