afskaf pension til folketingsmedlemmer

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen afskaf pension til folketingsmedlemmer.

Brian. R

#51 Re:

2013-01-31 12:59

#50: -

Tja de opfordre jo lige frem befolkningen til at lave frivilligt arbejde på dag institioner, og plejehjem. Det er vel heller ikke løn arbejde, der kan man heller ikke trække transport fra.
Det er jo ikke nok med at ministre bliver kørt rundt til alskens ting i forbindelse med arbejdet, men de har jo også ved siden af fri transport, som de kan benytte privat. vi andre får jo kun kørepenge til og fra arbejde der er over 25 km væk.
Vi får heller ikke noget refunderet, for at køre rundt og besøge vennerne.

Stod det til mig skulle politikerene have noget der minder om en korebog, og kun få kørselsgodtgørelse for kørte km. i forbindelse med folketingsarbejdet.
Men AK. Så ville regnskabet nok se ud som om de kørte fra morgen til aften, og spurgte man dem så om hvorfor der stod millioner på kørsels kontoen, ville undskyldningen sikkert lyde sådan her. At vi holder skam møder i bilen.

Joo. Hvem kunne ikke drømme om at blive ansat ved et stort tag selv bord.


Gæst

#52 Re: Begærlighed koster skatteborgerpenge

2013-02-05 01:25

#5: Brian - Begærlighed koster skatteborgerpenge

Hov hov, vi pensionister har da lige fået lønforhøjelse.Jeg fik så meget at jeg kan købe mig 4 hot dog mere hver måned.


Gæst

#53 Re: Re:

2013-02-05 01:29

#28: - Re:

Hov du, skriv lige på dansk, så vi ikke politikere kan forstå det, jeg hved godt der ikke er mange i Dk. der taler dansk mere , men vi er alligevel nogle stk.

 


Gæst

#54 Re: Kørselsfradrag for folketingsmedlemmer

2013-02-05 01:32

#46: mb - Kørselsfradrag for folketingsmedlemmer

Ja, det får vi andre også hvis vi kører i egen bil, men det gør de jo ikke, det er vores biler de kører i.


Gæst

#55

2013-02-08 13:58

Folk der bruger feje tricks for at vinde spil skal ikke have goder!

Gæst

#56 Re: Re: Re:

2013-02-13 15:55

#23: Brian R - Re: Re:

Ja ud med alle de jurister og levebrødspolitikere. Danmark skal styres af dygtige forretningsfolk og ikke en flok akademikere der ikke aner hvad der foregår ude i det pulserende samfund


Gæst

#57

2013-02-14 06:34

Problemet er at de selv bestemmer deres løn og privilegier, da den borgerlige regering lavede arbejdsmarkeds reformen, vedtog de at pensions alderen skal stige gradvis til 70 år, men de glemte lige at tage folketings medlemmer med i ordningen så de kan stadig gå på pension som 60 årig, med en pension som de selv har bestemt størrelsen af, der burde være en uafhængig organ som bestemte deres løn, det kan ikke være rimelig at de skal have 10 gange så meget som en almindelig pensionist som har knoklet hele livet for at brødføde en flok uduelige politikere.

Gæst

#58

2013-02-19 01:48

Det er en af de bedste og mest fornuftige underskriftindsamling jeg har set til dato......lad os få afskaffet den helt urimelige livstidspension til politikerne - hvad skal de have den for?
Jeg og alle andre får ikke livstidspension pga vi har arbejdet i Daells Varehus eksempelvis - så KANONGODT initiativ TAK!

Gæst

#59

2013-02-21 16:06

Godt gået ! mer af det
Keld Pedersen

#60 Parti pampere

2013-02-21 18:08

Hvad  kalder man sådanne mennesker ?

Har man været i folketinget en hvis år række, har jeg læst at man får ret til pension, dette kan jo misbruges hvad jeg også har fornemmelsen at nogen har gjort, dette plus salærer ministerbiler, rejsepenge egen fastsættelse af løn for folketingets medlemmer og meget andet, er storebror ikke den første der viser hvordan det skal gøres, og så følger befolkningen efter, pampere, skrankepaver er den der pådutter andre noget de ikke selv tør følge op, vi har meget at lære endnu.

Ps. afskaf så den pension, eller juster den til normalen og husk at folketinget er ikke kun til for højt uddannede, jeg er 100% med på hvad Brian R. mener.

Min respekt kan ligge på et meget lille sted.

 


Gæst

#61

2013-02-22 12:39

Når tyve stjæler skal de straffes

Gæst

#62

2013-02-22 12:41

Stop hetzen mod folk på overførsels indkomst. for den dækker over alle som ikke er i arbejde fra folkepensionisten til syge.

Gæst

#63

2013-02-23 10:31

Det er ikke nok bare at sætte deres pension ned, de skal på smalhals som alle andre i samfundet, og alle deres ben skal fjernes, de skal ikke have ekstra penge for at passe deres arbejde i arbejdstiden, men det bedste ville nok være at få hele den mafiosa-bande sparket ud af folketinget!

Gæst

#64

2013-02-23 10:43

Ja og så skal politikernes børn ikke have pension (bistandshjælp) fra de bliver født, politiker forældre skal have samme børnetilskud som alle andre, hverken mere eller mindre!

Og det skal i øvrigt gælde på alle områder!

Og stop så de statstilskud til politiske ungdomsorganisationer, vil de politiske ungdomsorganisationer feste, så kan de gøre det på egen regning, lige som alle andre unge mennesker i samfundet!

Gæst

#65

2013-02-27 05:26

super fedt

Gæst

#66

2013-02-28 13:41

Ved at nedsætte pensionen til almindelig pension på lige fod med arbejdsmarkedet, det kunne være med til at begrænse tilgangen til Christiansborg så det blev politikere der gik helhjertet ind for sagen, og ikke som det er i dag hvor både revl og krat kommer ind udelukkende for at sikre sig selv en fed pension og ministerpension der er mere end livsvarig.

Gæst

#67

2013-03-01 14:13

Hvorfor er det kun os ude i samfundet der skal spare.De tager altid selv først.De skal nok sørge for at have deres på det tørre. Grænsen er bare nået. Prøv for en gang skyld at tage lidt fra dem der har og giv til dem der ikke har så meget.Det ville klæde jeres Guzzi tasker

Gæst

#68

2013-03-01 23:05

Hvad sagde jeg? Venligst Mogens

Gæst

#69

2013-03-02 12:31

de sku tænke meget mere på os førtidspensionister ,ældre og børn .... de sørger da ihvertfald for dem selv

Gæst

#70

2013-03-02 15:13

Det må stoppes! Det okay der er goder ved at arbejde som politikere, men det her er da helt hen i vejret det her. Og så sidder de og spare med en god smag i munden. På vores ældre, det er dem der har knoklet for at vi har det velfærdsamfund i dag og så skal de betale ydere mere?? Vores børn og unge skal også spares væk. Og alle de ledige som betaler for at være med i samfundet via en A-kasse de bliver også pissede på!
Men politikerene kan få fed løn og pension.

Gæst

#71

2013-03-02 15:19

det skal stoppes nu og her det er for meget at de skal have så meget det får vi andre ikke :-(
Hoppe

#72 Skal Stoppes nu

2013-03-02 15:20

nu kan det være nok

Gæst

#73

2013-03-03 11:01

De har stjålet nok fra manden/kvinden på gaden

Gæst

#74

2013-03-03 21:07

pension til børnene - vorherre bevares !
Brian. R

#75 Re: jeg fik en mail..

2013-03-04 11:26

#1: -

hej alle jeg fik denne mail, som jeg gerne vil vise jer:

Hej Henrik.

Her er en liste som jeg har lavet over hvordan man kunne få Danmark lidt i rigtig retning igen.

Jeg ville ønske at jeg havde helbredet til at kæmpe imod politikkerne, men jeg her været syg siden jeg blev påkørt tilbage i 2003 og været ægtefælleforsørget siden 2007.

Så p.g.a. reglen gensidig forsørgerpligt fra 1926, har vi idag en kæmpe gæld og min mand har mistet sit firma, da det ikke kunne bære at forsørge 5 mennesker.

Vi lever idag for kr. 3.000,- om måneden til mad, tøj, benzin , gaver til fødselsdage o.l., så jo vi ved hvad det vil sige at leve i almindelige Danmark. Jeg håber at politikkerne kommer ud af deres bobbel en dag og ser Danmark som det virkeligt er.
Det er nemt at lave regler når man ikke selv skal følge dem.

Liste:


1. Drop børnepension til politikker børn, det er jo ikke børnene der arbejder, så hvorfor skal befolkningen betale for politikkernes børn?

2. Drop landsindsamling til fordel for alle andre i verden og lav en til fordel for alle de danskere som p.g.a. diverse afgifter ikke længere kan betale simple ting som vand, el og gas. Jeg kender til flere familier som ikke har vand og derfor lever af regnvand som de koger. De bliver nødt til at spare på regnvandet så når deres børn skal i bad, bader man flere i det samme kar og vand. Sådan er det i virkelige Danmark.

3. Drop de dyre ministerbiler og gå over til f.eks. Kia Picanto el. Hyundai i10, det er små økonomiske biler, med 5-7 års fuld garanti og billig vægtafgift.

4. Når vi alle skal yde noget mere og betale det hvide ud af øjnene, så er det da skræmmende at vores egen statsministers mand har kæmpet med næb og klør for ikke at skulle betale skat i Danmark.

5. Stop med at betale børnepenge til polakker og andre som arbejder i Danmark, bare fordi de i Polen har børn, hvad har det med Danmark at gøre.

6. Sæt ministerlønningerne ned, da de slet ikke svare overens med hvad en minister laver. En som arbejder i hjemmeplejen eller en brolægger eller kassedame har et lige så hårdt job, deres er bare et fysisk hårdt job.

7. Drop 4 års dagpenge til ministre og kom ud af boblen og lev på de samme vilkår som alm. Danskere.

8. Drop livslang ministerpension allerede efter 1 år på posten, sådan er tingene ikke skruet sammen i virkelige Danmark.

9. Drop gensidig forsørgerpligt sådan at det kan betale sig at tage et job. Er du gift med en der er kronisk syg, vil det i Danmark ikke kunne betale sig at tage et arbejde og mange vil faktisk ikke have råd til at tage et arbejde da man så ikke vil kunne betale mad til sine børn. Lønnen skal være på mere end kr. 32.000,- pr. mdr. før skat, da udgifter til transport stiger når man arbejder.

10. Drop de skyhøje repræsentationsudgifter som langt de fleste ministre slæber i deres kølevand.
11. Drop censur på klager til ministre, det får ministrene til at fremstå som komplet uærlige.

12. Drop spindoktor nr. 2, hvis en minister ikke kan klare sig med 1 spindoktor, så er ministeren simpelthen ikke dygtig nok til ministerposten og bør gå af.

13. Beslut at vi i Danmark skal rette op på vores egen økonomi før vi skal redde alle andre og lad os i 3 år være længere nede på listen over ulandsbistand og brug så de penge på at fjerne nyindførte afgifter samt gensidig forsørgerpligt. Jeg er enig i at man skal give til ulandsbistand, men når Danmark skraber bunder og vi i Danmark behandler dårligt stillede værre end værst, så behøver man ikke ligger øverst på listen over ulandsbistand, så er der et klart behov for at politikkerne begynder at se på virkelige Danmark.

14. Stem om EU, og lyt til befolkningen, det er jo trods alt dem der har stemt jer ind.

15. Stop med at lave løftebrud og begynd at stå ved jeres ord eller gå af og overlad posten til en som er værdig.

16. Få kontrol over kommunerne igen. Der er et problem med kommunerne når en undersøgelse lavet over 13 jyske kommuner viser at 9 ud af 13 kommunen har en fejlprocent på 100 % i deres afgørelser i forskellige sager og nej, det er ikke tilfældigt, det er det der hedder kassetænkning på højt plan.

17. Fjern den regel om at man ikke kan være syg fordi man er under 40, for jeg er et levende bevis på at det kan man sagtens og jeg er uden skyld, da jeg blev påkørt bagfra af anden bilist som var uopmærksom og det har gjort at jeg de sidste 9 år ikke har været i stand til at forsørge mig selv og den pligt har derfor hængt på min mand som til sidste ikke kunne mere og i dag ikke har noget job men gæld det har vi millioner af da det er dyrt at være udstødt i Danmark. Vores liv vil aldrig blive godt igen, det har kommuner, regler og regeringer sørget for, men det skær i mit hjerte at det går ud over mine 3 børn, da vi kun er ca. kr. 3.000,- at leve for om mdr. til 5 mennesker.

Hilsen Sanne