Nej til forbud mod billigelse af Bibelen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til forbud mod billigelse af Bibelen.

Monner

#1 Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn

2016-11-16 06:48

Med venlig hilsen
Mogens Kall

Se evt. også:
Andre underskrift-indsamlinger ...
https://sites.google.com/site/skrivunder/

Magnus Nørgaard Sørensen
Underskriftindsamleren

#2 Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn

2016-11-16 07:38

#1: Monner - Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn 

 Den holdning skal du have lov at have. Men mener du også, at folk, der er uenige, skal smides i fængsel, selvom de hverken selv banker deres børn elle ropfordrer til det, men alene billiger indholdet af religiøse tekster, der billiger korporlig afstraffelse.


Gæst

#3

2016-11-16 16:15

Nej tak til indskrænkningen af religionsfriheden som kristen.

Gæst

#4

2016-11-16 16:40

Fordi Bibelen er helt fundamental vigtig for mig. Konsekvenserne bliver at mennesker går på kompromis med ytringsfriheden så snart det handler om religiøse og trosmæssige spørgsmål. Dette kan få alvorlige følger.

Gæst

#5

2016-11-17 07:34

Jeg skriver under fordi, jeg vil have lov til at læse hele biblen højt. Ingen skal tage min religiøse frihed eller ytringsfrihed fra mig eller de børn jeg en dag gerne vil sætte i verden ! ,
Monner

#6 Re: Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn

2016-11-17 08:06

#2: Magnus Nørgaard Sørensen - Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn 

 Min tale var lidt kryptisk, fordi det, jeg mener, er, at vi kristne SKAL FORTOLKE bibelens sprogbrug (gerne i selve oversættelsen for at undgå uønsket fejlagtig og skadelig indlæring) , forstået på den måde, at de passager i bibelen, der taler om at opdrage børn gennem korporlig afstraffelse (og hvis egentlige formål var og er, at skåne dem fra døden), at vi her fremhæver tugtens formål fremfor metoden. Alle skal jo opdrages!

Monner

#7 Re: Re: Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn

2016-11-17 08:21

#6: Monner - Re: Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn 

I Koranen forherliges korporlig afstraffe "vist nok". Og dette går ud over bl.a. børn i vores samfund. Folk tror vitterlig (fejlagtig), at de følger Guds vilje ved at banke dem sønder og sammen. Og dette tager de skade af, og skal derfor forbydes! Alt andet ville være ukærligt overfor ofrene.

Problemet er så, at vi i vores multietniske samfund IKKE kan tage særlige hensyn til en tro (fx. den kristne) og forfordele denne. Så loven må formuleres på en sådan måde, at vi alle er lige for loven!

 

Monner

#8 Re: Re: Re: Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn

2016-11-17 08:27

#7: Monner - Re: Re: Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn 

 Jeg er selv partisk (til fordel for bibelens budskab), men prøv at se tingene fra den modsatte side!

Monner

#9 Re: Re: Re: Re: Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn

2016-11-17 08:35

#8: Monner - Re: Re: Re: Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn 

Jeg ville blive stiktosset, hvis jeg som barn skulle opdrages med korporlig afstraffelse, UANSET hvilket gud disse primære kærlighedsobjekter (forældrene) påberåder sig!

Og faktisk er det min vurdering, at den megen had mange muslimer har (til jøder og kristne) har sit udspring i selve koranens ***misforståede*** autoritet.

Men da man ikke kan gøre oprør mod autoriteten uden at få bank (eller livefrem blive henrettet), da sker der en såkaldt projektering (at alle disse følelser herunder frustration overføres til en helt tredje part, syndebukken)!

Vi må og skal derfor standse dette onde ved dets rod, skønner jeg!


Gæst

#10

2016-11-17 13:58

Fordi det her er ren idioti, og vi ikke skal tillægges en barbarisk Holding, blot ved at holde fast i den lille rest af kulturel, spirituel, og kultur, vi har tilbage i Dk. Dybt foruroligende og et personangreb på hver enkelt. Hvorfor ikke bare indføre politi stat nu i er igang med tankeløse og dybt krænkende forslag, der angriber hvert enkelt individ. Det er ikke i denne del af verden, vi har et problem med religiøse holdninger. Amen !!

Gæst

#11

2016-11-17 22:59

Det er da grundlovsstridig.
Hvad så med voldelige film, hvor der mydes løs hvilket er ulovligt? Skal biografi ejeren så straffes for at vise filmen?

Gæst

#12

2016-11-18 08:32

Man bør have frihed til at mene, hvad man vil, også selvom det går imod "danske værdier" ,-og det er i forvejen forbudt at opfordre til vold.

Gæst

#13 Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn

2016-11-21 11:13

#1: Monner - Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn 

 At banke nogen eller at revse nogen er der simpelthen ikke en dyb afgrund imellem disse to udsagn?

Når alt kommer til alt ,  så ligger det alvorlige skred vi må være vidner til vel desværre i at FAMILIEN-den Gudskabte enhed er blevet "banket "på plads af en øvrighed som indædt netop har stræbt efter "Det gudløse samfund"!

Dog Gud lader sig ikke sådan bortskaffe og Gud har da også nøje beskrevet denne æra ,  som er vores scene i 2016 ,  i den store og vise bog ,  Han gav til mennesket.

Hvis I var af verden,  ville verden elske jer ", sagde Guds Søn. Men "mit rige er ikke af verden ",sagde Han også.

Anne Dorthe Nielsen . 

 

 

Lorelej

#14

2016-11-21 17:54

Gad vide, hvem som har fået en fed hyre, mens han/hun har fnidret biblen igennem, for at finde noget forkert? 

Monner

#15 Re: Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn

2016-11-22 08:06

#13: - Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn 

Som jeg skrev: Prøv at se tingene fra den modsatte side.

Herunder hører (synes jeg) at nogle muslimer mishandler børnene til at makke ret (fordi det er tilladt i Koranen).

Men vi som ikke tror på, at Koranen er Guds røst; vi kan forhåbentlig godt indse, at det er forkert!

Hvorfor?

Fordi det jo ødelægger børns selvværd og dermed også ødelægger deres identitetsdannelse!

Vold er og bliver noget, der skal undgås!

Og man kan sagtens opdrage børn UDEN at bruge vold som magtmiddel, fx. med stuearrest osv.

Og længere bør historien nok ikke være, synes jeg.

Monner

#16 Re: Re: Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn

2016-11-22 09:33

#15: Monner - Re: Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn 

 Tillad mig at foreslå den kristne bog (til videre læsning for interesserede ang. børneopdragelse):

Elsker I mig ?
Ross Campbell
ISBN 87 7247 544 7
Forlaget Scandinavia, 1982
https://www.saxo.com/dk/elsker-i-mig_ross-campbell_paperback_9788772475448


Gæst

#17

2016-11-23 05:54

Jeg har underskrevet denne underskriftindsamling, fordi jeg er kristen og tror på Guds Ord. Han, som har sagt "For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne Søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv" (Joh. 3.16) har også sagt "Den, der sparer på stokken, hader sin søn, den, der elsker sin søn, tugter ham i tide." (Ords. 13.24) og "Min søn, foragt ikke Herrens opdragelse, mist ikke modet, når du irettesættes af ham; for Herren tugter den, han elsker, han straffer hver søn, han holder af. For jeres opdragelses skyld skal I holde ud; Gud behandler jer som sønner. For hvor er den søn, som ikke tugtes af sin far? Hvis I lades uden den opdragelse, som er alles lod, er I uægte børn og ikke sønner." (Hebr. 12.5-8) - Alle tre ting er sagt af Gud, som er kærlighed. Hvis loven træder i kraft, må mange kristne, inklusive jeg selv, gå i fængsel for vores tro på Guds Ord. For, hvad Gud har sagt, kan jeg ikke fornægte.
Monner

#18 Re:

2016-11-23 07:23

#17: -  

Det er præcis dét, der er det uhyggelige (når/hvis der er tale om blind loyalitet overfor en autoritet)!

Det er faktisk dét, der får fanatiske muslimer til at ville slå alle os andre ihjel! ... :-(

(Her BURDE alarmklokkerne ringe!)

Jamen, der er her jo ikke her tale om at gøre ondt ... kunne du så indvende.

Men er det nu også så sandt, når/hvis barnet tager skade af korporlig afstraffelse? Det mener psykologerne jo!

Monner

#19 Re: Re:

2016-11-26 09:48

Monner

#20 Gengifter du fraskilte?

2016-11-27 12:18

#19: Monner - Re: Re:  

https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/child-rearing/19-401

Svar mig lige helt ærlig, Mr. Pastor Magnus Nørgaard Sørensen:

Gengifter du fraskilte ?

Monner

#21 Re: Gengifter du fraskilte?

2016-12-30 07:30

#20: Monner - Gengifter du fraskilte? 

Det forekommer mig ikke særlig ærlig! ... :-(


Gæst

#22 Forbyd koranen

2017-02-09 23:47

Det nemmeste ville være bare at forbyde, alt lære og undervisning fra koranen

Så ville sådanne ? overhovedet ikke være relevant

I Danmark er vi kristne og hele vores grundlov samt vores retssystem bygger på det.

Så kan jeg ikke forstå det nemmeste vil være at forbyde koranen den er jo også skrevet af en ældgammel pædofil mand som ikke har nogensom helst forstand på hvad ret og uret er.

Og ja jeg ved godt at præster her helst vil have koranen ligestillet med bibelen men hvor har de lært det?

Jeg fatter ikke at folketinget bliver ved med at lefle for de skide muslimer ( Ja jeg skrev skide muslimer ) som kun vil nedbryde vores demokrati og lave Europa til et kalifat nu de ikke kan få det hjemme hos dem selv.

Aldrig har vi haft så meget uro i Danmar og for den sags skyld i Europa som da de kom hertil mord, voldtægter, pædofil, flerkoneri og tyveri ja selv 2 og 3 generationerne af det slæng kan ikke finde ud af hvordan det foregår i et demokratisk styret land.

Der findes så mange gettoer hvor selv politiet ikke tør og kan komme, og så yngler de som rotter ja om 20 år så er Danskerne et mindretal vores eget land