BevarDenRødePlads

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen BevarDenRødePlads.


Gæst

#1

2016-08-21 18:21

Fordi jeg ville blive rigtig ked af at mine børn ikke vil kunne lege og føle sig tryg på den røde plads pga. Pushere. Skaterne gør at der er rart og hyggeligt at være.

Gæst

#2

2016-08-21 19:58

Fordi den Røde Plads er for fed. Lige som den er

Gæst

#3

2016-08-21 20:31

Jeg bevar den røde plads.

Gæst

#4

2016-08-21 22:00

För jag älskar den röde plads.

Gæst

#5

2016-08-21 22:33

Jeg underskrev denne underskriftindsamling da jeg elsker at skate på Den Røde Plads!
Johnni

#6

2016-08-22 04:21

Det ville skade miljøet omkring den røde plads, at udelukke muligheden for at skate. Skaterne er de enestre der samler sig der hver eneste gang det er tørrevejr. Skubber man skaterne væk, inviterer man et andet og meget hårdere miljø ind til at samles på pladsen. Skateboard miljøet er ikke fyldt med hårde nitter og ballademagere. Det er kreative aktive unge mennesker med plads til mangfoldighed. Skubber vi dem ud, bliver det ganske simpelt overtaget af diverse grupperinger fra gaden som fører en masse frygt og kriminalitet med sig. Tænk over konsekvenserne af at ændre underlaget så man ikke kan benytte det. Skaterne skræmmer ikke nogen væk, tvært imod, så samles både børn og voksne for at kigge og være omkring et aktivt og smukt miljø, som de unge har skabt ud af ganske få midler. 

BEVAR DEN RØDE PLADS!!!


Gæst

#7

2016-08-22 04:35

Flipper den røde dagligt! ;-)

Gæst

#8

2016-08-22 07:15

Jeg er glad for pladsen og kan netop lide det brogede liv ikke mindst med skaterne. De er sjove at se på og er fredelige og rare

Gæst

#9

2016-08-22 13:26

Ønsker ikke at der skal skiftes underlag på Den Røde Plads, MEN ville ønske der kunne bliver et afgrænses omkring til skaterne.
Hvis man satte bænke op på pladsen, kunne der være plads til alle
Hansi Wroom-wroom

#10 Hvorfor?

2016-08-22 13:40

Der står ingenting om HVORFOR kommunen vil have skaterne væk.. Er det pga. klager fra beboerne i nærheden (støj) eller hva er problemet egentligt?

I så fald det er naboklager, var det måske billigere for kommunen at bidrage med støjdæmpende vinduer til de nærliggende ejendomme, frem for at købe ny belægning til mange millioner og i samme ombæring, ødelægge miljøet omkring pladsen..


Gæst

#11 Rødeplads

2016-08-22 15:03

jeg bor med udsigt og den røde plads, og lad den for guds skyld blive som den er. Skaterne skaber en livlig atmosfære. 


Gæst

#12

2016-08-22 19:39

Fordi jeg synes at det virker for dårligt, at skifte underlaget for at få Skatere væk fra pladsen, da de er størstedelen af de personer, som kommer til pladsen daglig og er med til at skabe en fredelig og tryg atmosfære.

Gæst

#13

2016-08-23 05:17

Pladsen var stort set tom for liv, før skaterne begyndte at hænge ud på den. Nu hænger pigerne ud for at kigge på skaterne, mødrene har deres børn med som er underholdt af en spændende aktivitet der ikke forgår på en computerskærm og pladsen er fuld af liv som aldrig før. Der er et godt blandet kulturelt miljø, som netop er det pladsen signalere at den er der for. Uden skaterne, vil der igen kun være en tom plads med kriminelle grupperinger i udkanten, som ingen føler sig sikker på at ville omgås. Det ville være tåbeligt at ødelægge pladsen nu hvor den endeligt er begyndt at blomstre og give mening.

Gæst

#14

2016-08-23 06:39

Fordi skatermiljøet på rødeplads bør bestå på mange grundlag. Det ville være synd at smide et af Danmarks mest hyggelige og sikre skatespots ud, da du ikke finder en lignende følelse på dit skateboard andre steder. Alle er velkomne, små som store. Derudover bidrager det til at gøre Nørrebro til et sikrere sted at trives på alle tider af døgnet.

Gæst

#15 Denne underskriftsindsamling er en løgn...

2016-08-23 20:28

Folkens, tag at læse det offentlige materiale igennem, i stedet for bare at tro blindt på hvad denne underskriftsindsamling påstår. Belægningen på den røde plads skal skiftes fordi den er spejlglat i vådt føre, hvilket udgør en fare de mange cykellister, der hver da krydser pladsen. Derudover er farven begyndt at falme, hvilket får pladsen til at se meget slidt ud i forhold til hvor ny den er. 
Alt dette har været et kendt problem siden 2012, hvor selve cykelstien fik ny belægning. Ingen steder steder står det at det er på grund af de mange skatere, som jeg er enig i giver liv til pladsen.
Vær lidt kritisk til hvad I læser folkens. 

Nørrebro Lokaludvalg

#16 Re: Hvorfor?

2016-08-24 08:32

#10: Hansi Wroom-wroom - Hvorfor? 

 Det er en misforståelse, at det er fordi kommunen gerne vil have skaterne væk. Det har i årevis været planlagt, at belægningen skal fjernes, fordi den er farlig i glat føre og folk falder. Der er kørt en sag på det og løsningen er så blevet fliser - da det er den eneste måde at bevare den røde farve. Belægningen skal skiftes uanset hvad. Det er helt vildt ærgerligt, at det går ud over skaterne! Fliserne bliver som på Dantes Plads, hvor der vist også skates i dag? Så man kan håbe, at det også kan bruges. Bedste hilsener, Nørrebro Lokaludvalgs sekretariat - Der også ligger på den røde plads 

SUR

#17 KÆRE KØBENHAVNS KOMMUNE

2016-08-24 14:19

HEJ

Uanset om udskiftning af underlaget skyldes sikkerhed eller ej, så er underlaget PERFEKT som det er. 

Grunden til den røde plads lokker så mange skatere til, er NETOP på grund af det nuværende underlag.

For skaterne er det perfekt underlag at rulle og lave tricks på.

Hvis underlaget laves til fliser som dem på Dantes Plads, vil de fleste skatere blive væk. 

Så sæt et skilt op og advar om underlagets glathed i vådt føre. 

Og ansæt en byplanlægger der gør sin research af materialer til næste gang. De kunne heller ikke finde ud af at lave skridsikker belægningpå den nye inderhavnsbro... Bare ærgerligt!

Hvis man vælger at lave belægningen på den røde plads om, så skal man vel også til at lave alle trapper i Danmark om til madrasser!? 

 


Gæst

#18 Re: Re: Hvorfor?

2016-08-25 13:44

#16: Nørrebro Lokaludvalg - Re: Hvorfor? 

 Men er det nødvendigt at ændre hele belægningen? Cyklister og fodgængere skal jo ikke være over det hele, så det må vel være muligt at bevare en del, hvor skatere kan være. Så ville alle jo være glade.


Gæst

#19

2016-08-31 13:50

Den røde plads skal bevares

Gæst

#20

2016-08-31 18:11

Skater selv og syntes der findes for få steder.

Gæst

#21

2016-08-31 23:39

Drop det. Jeg har været der en masse gange og der er plads til andre end skaterne. I vil få MEGET had fra MANGE mennesker, hvis i vælger at skifte underlaget ud. Der skal være plads til alle - også dem der skater.
Nis

#22 Re: Re: Hvorfor?

2016-09-01 10:57

#16: Nørrebro Lokaludvalg - Re: Hvorfor? 

Kære Nørrbro Lokaludvalg

Fliserne på Dantes Plads vil 100% drive skaterne væk, da de ikke er særlige gode at skate på. Altså vil det betyde en øget tilgang af pushere og deslige. Altså et mere utrygt miljø, der uden tvivl vil betyde, at det sprudlende liv pladsen nu er garant for og som tiltrækker unge mennesker, børnefamilier etc dør. 

loui

#23 det er så dumt det der med at den er farlig at cykle på!!!

2016-09-02 11:20

 der er en cykelsti i begge retninger med groft underlag og i vådt føre er pladsen sku ik meget glattere at cykle på end ved storke springvandet f.eks.

man kan også sagtens cykle over pladsen selv om den er våd, det lyder jo meget være end det egentlig er! prøv selv!

men udover det, vil det så ikke svare lidt til at man cykler på fortorvet når der netop er cykelsti, pladsen er jo på ingen måder glat for gående. man skal altså cykle hyrtigt og dreje en del før det er i nærheden af farligt, så har svært ved at forestille mig at nogle syntes det er et problem.

gad godt møde/snakke med den cykelist der ser frem til fliser fordi så kan vedkommende endelig igen krydse pladsen, da det simpelthen er for farligt nu, jeg tvivler virkelig på at dén cykelist findes!

er det eneste problem i virkeligheden ikke bare farven så? kan man ik gøre noget ved farven uden fliser? er farven virkelig vigtigere end liv?


Gæst

#24

2016-09-02 23:00

Fordi jeg skater selv og det ville være en skam at miste sådan et legendarisk sted med massere af gode og sjove minder!!!!

Gæst

#25

2016-09-08 17:09

Jeg skater ikke selv, men jeg elsker det liv, der er på den røde plads, når skaterne mødes dernede. Min søn på 6 år synes også, det er sjovt at se skaterne øve sig.