NEJ til vindmøller i lokalområdet!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ til vindmøller i lokalområdet!.


Gæst

#1

2016-05-03 15:50

Hvorfor skabe de mange efterfølgende problemer når de kan undgås ved at flytte dem langt ud i Kategat uden for syns og hørevidde.

Gæst

#2

2016-05-03 19:21

Vindmøller hører ikke til i beboelsesområder, ud i havet.
Solceller er at foretrække på land. Fornuftig placeret.

Gæst

#3

2016-05-04 08:49

Jeg mener at den rigtige placering er på havet!

Gæst

#4

2016-05-05 17:47

Vi har et kraftvarmeværk i baghaven - det må sgu' være nok!

Gæst

#5

2016-05-05 20:35

Jeg gider ikke at have disse grimme maskiner i baghaven tak

Gæst

#6

2016-05-05 21:16

Århus Kommune har mange uovervejet bolde i luften, i øjeblikket.
Man ønsker havørne i fred i Egåengsø.
Fly som lander lige ned over 30.000 borgere og med riciko for havørne i motoren. Skal der lande fly skal der nedlægges en række Møller og der er udfordringer med skorstenen i Studstrup, som ligger i indflyvningen.
Er det endnu en Århus historie, at der nu planlægges vindmøller midt i den planlagte indflyvning bane?
Mon ikke det ville være klogest at bygge nye Møller i havet, styrke den eksisterende lufthavn og demed beskytte havørne, eksisterende møller, borgere, natur for overgreb.

Gæst

#7

2016-05-06 12:07

Hvorfor placere store møller i land når man har alle muligheder for møller til vands og bølgeenergi...
Lidt som at blive ved med at kører oktan 98 når der findes andre alternativer

Gæst

#8

2016-05-06 20:19

Fordi vi ikke vil have støjen mm i vores Mille dejlige stille by i Studstrup

Gæst

#9

2016-05-07 08:51

Jeres reklamepladser er for dyre i forhold til hvor få besøgende I har iflg. internationale opgørelser. I har brug for at komme mere ud omkring...
davidsvarrer

#10 Re: Brug af oktan 98

2016-05-07 08:53

#7: -  

 Oktan-tallet idag er uden betydning for forurening. Det var af betydning i "gamle dage", da man anvendte BLY til at justere oktan-tallet. Idag forbrændes benzinen uanset oktan-tal.


Gæst

#11

2016-05-09 10:54

Jeg er bange for at støjen vil virke så irriterende og forstyrrende at vi ikke kan sidde ude på vores terasse. I forvejen er vi generet af larm fra Studstrup værket.

Gæst

#12

2016-05-11 09:41

Placere nu de vindmøller væk fra bebyggelse. Og da ikke i Aarhus bugt/Kalø Vig. Det giver ingen mening

Gæst

#13 Re:

2016-06-04 11:12

#6: -  

 Jeg må give dig ret. Det virker ikke gennemtænkt.

Det er lidt ligesom når man placerer en masse nye parkeringspladser på de gamle havnearealer - for efterfølgende at lave tilkørselsforholdene så det i perioder er næsten umuligt at komme derned


Gæst

#14

2016-06-09 18:15

Jeg underskrev, da jeg mener at kæmpevindmøller ikke hører til på land og slet ikke i rekreative områder

Gæst

#15

2016-06-10 17:53

Jeg understøtter vedlagte skrivelse og synes vandvindmøller må være en bedre løsning som ikke vil genere borgerne i så udtalt grad som det foreslåede forslag.
Inge holm

Gæst

#16

2016-06-10 17:57

Jeg vil gerne støtte underskriftindsamlingen, da detver en dårlig ide at placere vindmøllerne så tæt på borgerne 


Gæst

#17

2016-06-15 17:12

Det er fuldstændig vanvittigt at etablere vindmøller i et område med så meget fredet jord.
Der er lerjord i området som forøger frekvensen af vibrationer fra møllerne.
I stedet kan der etableres solvarme mellem Studstrup og Skæring Strand som ikke skæmmer landskabet ej heller beboerne i Studstrup/Skæring/Skødstrup. Eller havvindmøller som heller ikke er til gene for borgerne i området.

Gæst

#18

2016-06-15 17:16

Synes det er helt vanvittigt at etablere vindmøller i et område med så meget fredet jord. Vindmøllerne sender frekvenser via det meget lerholdige jord til gene for de berørte beboere. I stedet skulle Aarhus kommune fokusere på solenergi. En perfekt beliggenhed ville være mellem Studstrup og Skæring strand. Det ville ikke være til gene for nogle beboere overhovedet.

Gæst

#19

2016-06-18 07:13

Fordi der er rigeligt "støj" i vores hverdag. Vi bor i meget kort afstand fra møllerne i Mejlby, og jeg kan næsten ikke udholde tanken om denne møllestøj på alle mulige måder. Jeg har i forvejen kampe med mig selv, og gør alt hvad jeg kan for at passe mit fuldtidsjob+. Og dette sætter jeg en ære i. Kunne frygte møllerne ville få bægeret til at flyde over og jeg ikke kunne klare mere. Så måtte vi flytte. Nå nej, vi kan jo så heller ikke få det for huset som det er værd pt. Det vil betyde vi går derfra med en gæld. Nej nej nej, det er fuldstændigt sindssygt man sætter møller op på landjorden, når vi er omgivet af SÅ meget vand, og især når det er skadeligt. Jeg er dybt skuffet over de mennesker som endnu engang anvender deres magt for at få gennemført nogle planer der kan have så store konsekvenser for deres medmennesker. Trist man er sig selv nærmest, IGEN!

Gæst

#20

2016-06-19 12:05

Vindmøller på land er ok kun hvis de kør man-fre kl.7-kl.18, økonomisk set, virker det ikke. Danmark kan bygge hav windmøller, eller investerer på solceller, som producer nå vinden er stille, især sommer. Beder afbalancering og ingen bliver påvirket af støj.