Stop forskels behandling ( Sygesikring Uden for EU nu)

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop forskels behandling ( Sygesikring Uden for EU nu).


Gæst

#1

2016-04-24 16:17

Jeg er af samme mening som den, som har startet indsamlingen.

Gæst

#2

2016-04-25 19:11

Jeg bor i Thailand og faar grundbelobet i folkepension:5176 kroner,lider af Klinefelter Syndrome og sukkersyge og har ikke raad til forsikring
Uenig

#3

2016-04-26 03:48

Jeg bor på Flippinerne og tjene mine penge selv der. Enm førtids pension er ca. 85.000 pesos her. Det svarer til et minium på 60.000 i danmark, alt efter hvordan du lever, og til op til 80.000 plus i damark. Kan man ikke klare sig for det, så er det sq ikke pensionskontorets problem. Hvis man har behov for mere lægehjælp end man købe sig til for de penge, så må man sq flytte hjem, og betale sin del til det danske samfund.

Og ja, jeg har erfaring i hvad jeg taler om. Jeg ser hvordan en ven med den pension dårligt kan slæbe sig gennem en mdr, fordi han øsler sine penge ud. Han har både lånt af mig og min partners venner, som han ikke en gang betaler til tiden. Når jeg fråser mine penge væk, bruger jeg maks 30.000 pesos på en mdr, han bruger hele sin pension på en uge...

 

Uhyggeligt...


Gæst

#4 Re:

2016-05-03 10:25

#3: Uenig -  

 Nu er det jo saadan at vi ogsaa betaler skat af pensionen paa lige fod med dem der bor i andre EU lande, Saa hvorfor skal vi behamdles anderledes ???

 

Mick3005

#5 flyt til andet land i asien??

2016-10-03 12:45

Hvad er det mht at der er speciale regler, når man vil flytte til Philippinerne?

jeg er på førtidspension fra 2012 og bor pt i Thailand, men det er ikke hvad det har været, så overvejer kraftigt at flytte til Philippinerne, eller et mere sikkert sted her i Asien?

håber at der er en/flere der kan hjælpe mig lidt på vej???

 

mvh

Michael