NEJ til ALLE besparelser på Børn & Unge området i Silkeborg kommune


Gæst

#1

2016-04-08 21:59

Fordi at vores børn ikke har mulighed for den voksen kontakt i behøver i deres hverdag, det er IKKE muligt at spare mere.
Det er slet ikke forsvarligt !!!

Gæst

#2

2016-04-09 05:29

Har et barn i børnehave, og ønsker ikke at der skal spares mere... Det kommer til at gå ud over børnene med alt den sparen

Gæst

#3

2016-04-09 06:05

Jeg har børnebørn i denne kommune og ønsker ikke der spares mere på sette område, hverken i Silkeborg eller andre byer.

Gæst

#4

2016-04-09 09:45

Det er som og tisse i bukserne .D.V.S hvis vores børn skal have en tryg og god hverdag dette vi komme både børnene og samfundet til gode senere .Hvad med at skære ned på store projekter der er i gang.

Gæst

#5

2016-04-09 20:04

Fordi jeg er rystet over, at de vil spare så meget på vores børn. De vil bla lukke min søns fantastiske lille børnehave for blot at spare 130.000 kr om året!!

Gæst

#6

2016-04-09 20:12

Tænk at byrådet har brugt 125 mio på et nyt fodboldstadion og så efterfølgende lægger op til (endnu) flere besparelser på børne/unge området. Øv.

Det er jo indbegret af dårlige beslutninger. Det stinker langt væk af, at politikerne har "interesser" i et større byggearbejde, hvor de selv eller venner/bekendte vil tjene fedt på den ordre. Det er ikke kun regionerne og folketinget, at tingene er rådne...

Kommunen brugte en formue på kampagnen "Silkeborg kalder" for at tiltrække børnefamilier til byen. Hvis der er noget, der trækker børnefamilier til, så er det at opprioritere området og ikke spare endnu en gang til trods for at kommunene har den absolut dårligste nomering voksen/børn i hele Østjylland. 


Gæst

#7

2016-04-09 20:35

Fordi det er børnene det går udover. ☹️ En skam at forældre skal være bekrymret for at afleverer deres børn....


Gæst

#8

2016-04-10 04:42

Efter alt hvad der er gjort for at få børnefamilier til at flytte til Silkeborg giver det da ingen mening at nu lave besparelser på børnenes bekostning


Gæst

#9

2016-04-10 04:43

Jeg synes ikke der er plads til flere besparelser på børneområdet, det er presset til det yderste som det er nu. Og det er jo ikke småpenge der skal findes

Gæst

#10

2016-04-11 04:14

Det er jo fuldstændig vanvittigt som der skal spares på lige dette område.
Mon politikerne er så gamle at de ikke har barn/børn i disse årgange og ikke tænker på, at det er nu børnene ikke må tabes, fordi der ikke er nok hjælp i dagpleje, børnehaver og skoler.
Politiker, tænk jer nu godt om, de børn er vores fremtid og må ikke tabes nu. Tag jer nu sammen.

Gæst

#11

2016-04-11 09:44

Er træt af besparelser på ældre og børneområdet. Y

Gæst

#12

2016-04-11 10:00

Pædagogerne er så pressede og børnene har meget lidt voksenkontakt i forvejen. Der er mange gange hvor situationer ligeså godt kunne være endt meget galt fordi der ikke er nok voksne til at holde øje med børnene. De er stressede i forvejen.
Marie

#13 Re:

2016-04-11 11:34

#12: -  

 Hvis du har nogle konkrete eksempler, så skriv dem meget gerne (hvis du ikke allerede har gjort det) til anja@gaede.dk - vi er ved at samle en masse forældreberetninger sammen, som vi vil præsentere for politikerne. Og det er naturligvis ikke for at hænge personalet ud, men for at gøre opmærksom på, at der ikke på forsvarlig vis kan spares mere. 


Gæst

#14

2016-04-11 11:44

Fordi vores børn er vores fremtid og de skal have det godt, politikkerne skal holde op med at fortage flere besparelser på børneområdet, det er efter hånden et sparer samfund. Jeg husker helt tilbage da mine børn var små i 1975 der startede de første besparelser og nedskæringer på børneområdet, og det er fortsat lige siden næsten hvert år.Det er som om at når politikkerne ikke kan få bugetterne til at hænge sammen så skære de på børn og ældre området. Hvad med at sparer på P. kælder, kultur ny stadion osv Det er som om at hver borgmester der har været ved magten i kommunerne skal have et monument over deres regeringstid, i form af et stort byggeri ,en alm. familie må også skære det sjove og dyrere væk så længe pengene ikke er der til det.Er det blevet umoderne at sparer op når man ønsker noget, spørg jeg bare?? stop besparelser på Børneområdet og find pengene et andet sted evt. på administration. Børneområdet har gennem årene mistet så mange gode og fantastiske medarbejder, nu må det ske på andre områder.


Gæst

#15

2016-04-11 12:14

Der er FOR FÅ pædagoger i forvejen. Vi kan og må ikke spare yderligere på dette område. Det går ud over vores fremtid!

Gæst

#16

2016-04-11 16:15

fordi der allerede nu, er alt for få voksne til at børnene bliver set og hørt.jeg har haft børnebørn i børnehave i mange år,nu har den yngste kun 3 måneder tilbage,heldigvis. det er spild af penge at uddanne pædagoer til børnehaver,de gør deres bedste,men det er endt som et sted børn opbevares

Gæst

#17

2016-04-11 22:11

Fordi jeg er imod, at man altid sparer, hvor det handler om børn, gamle og syge. Og hvad angår børnene kan det ikke være rigtigt at man sparer på fremtidens guld
Derfor underskriver jeg.
Børn er fremtiden, og dem sætter man ikke besparelser ind på. Det er det rene vanvid!

Gæst

#18

2016-04-13 13:48

Tag jer seriøst lige sammen nordkorea kommune , først smadrer i gudenåen og nu vil i lukke alle ungsoms klubber ...

Gæst

#19

2016-04-13 14:01

Jeg elsker at være sammen med vennerne i fritiden. Det kan være svært selv at arrangører det selv så derfor er det godt man kan mødes i klubben og være sammen med alle sine venner på en gang.

Gæst

#20

2016-04-14 12:57

Har boet nogle pr i udlandet og har oplevet hvad flere hænder, mere nærvær kan gøre. Vi har i dk begravet både kvantitet og kvalitet i nedskæringer, effektiviseringer og andre "smarte" løsninger. Hvis vi skal have et samfund med børn så mange timer i pasningstilbud, så er det virkelig vigtigt, at de får den kvalitet, men også kvantitet, de har brug for.
Martin

#21

2016-04-15 08:04

http://silkeborgnyt.dk/10-ideer-bedre-by-boernefamilier/

Klassisk af nutidens politikere at nedsætte et udvalg, der i et par år kan mødes og snakke om ting uden at der kommer noget som helst fornuftigt ud af det. Det er som altid spild af tid, men de har vel fået inspiration fra Folketinget.

 

Det bedste byrådet kan gøre for børnefamilier er at nedlægge det udvalg og droppe de planlagte besparelser. 


Gæst

#22

2016-04-18 18:48

Fordi det er fuldstændig urimelig og hensynsløst at finde flere besparelser på børneområdet. Det er vores børn og deres fremtid det gælder!

Gæst

#23

2016-04-18 20:05

Jeg har tre børnebørn i institution her i byen. Jeg er chokeret over den dårlige bemanding, i både vuggestue ( især) og børnehaven. Der er alt for få voksne til ungerne. Jeg har oplevet grædende og triste børn, børn der taler til mig med det samme de ser mig. Der er jo ingen andre til og høre på dem.

Gæst

#24

2016-04-19 04:24

Ret i samfundet!

Gæst

#25

2016-04-20 05:15

Fordi det er mine børn der er tale om – de fortjener bedre vilkår!