Stop de LANGE skoledage

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop de LANGE skoledage.


Gæst

#201

2015-08-23 09:36

Fordi det for meget for børn med så lange dage

Gæst

#202

2015-08-23 11:08

Noget af det smukkeste ved Danmark er vores frivillige foreningsliv og gode musikskoler - det må ikke ødelægges. Vi har ikke brug for flere timer, men bedre lærere - lad os gøre som i Finland, hvor uddannelsen er på universitetsniveau og lønnen sat betragteligt op! Og et hjertesuk - ca. 40 % af alle mennesker er introverte og har ikke behov for at være i store grupper hele dagen, hvor andre sætter dagsordenen. Men har brug for at være kreative i deres eget rum, måske fremtidens iværksættere, forfattere og andre kreative sjæle.

Gæst

#203

2015-08-23 18:03

Fordi at jeg mener at vores børn skal ha lov til at være børn,de skal ha lov til at lege,voksen skal de nok blive.

Gæst

#204

2015-08-24 15:54

Fordi mine børn er mega trætte efter de lange skoledage. De er normalt glade for at gå i skole, men nu er jeg bange for at de bliver skoletrætte.

Gæst

#205

2015-08-24 17:46

Har en datter i 7. kl. 4 skoledage m. fri kl. 15.30 og en kl. 16.30. Hun er hjemme lidt over kl. 16, og har ikke overskud til meget andet end skolen. Jeg synes, at der er meget andet i livet end at gå i skole, fx samvær med venner, fritidsinteresser, sport, fritidsjob og afslapning.

Gæst

#206

2015-08-26 00:16

Fordi de lange skoledage er Børnemishandling.

Gæst

#207

2015-08-26 14:28

Fordi jeg syntes børns skoledag er for lang.det kan ikke være rigtigt, at vi skal blive ved med at servicere forældre og børn,fratage dem, deres ansvar for deres egen børns udv. Samt nære mistillid til,at børnene ikke får rørt sig nok i hverdagen.Hvorfor går man ikke bare tilbage til 50min. Undervisnings lektion i indskolingen og et kvarters frikvarter. De kan jo ikke koncentrere sig i længere tid, derved får de også selv mulighed for at bevæge sig og danne sociale relationer.

Gæst

#208

2015-08-26 21:41

Der lange skoledag uvkler skoletrætte børn.
Børnene er overvåget og kontrolleret hele deres barneliv.
For lidt rum til at kunne værlge selv - voksne træffer valgene
Livet er ikke kun at følge trop. Hvad med de kreative?

Patrick
Gæst

#209

2015-08-26 23:24

Fordi denne nye skolereform som er grunden til de lange skoledage, er en dårlig idé, ifølge elever, lærere og diverse undervisnings eksperter. Den tidligere regering blev KRAFTIGT frarådet at gennemføre denne reform, men valgte at ignorere størstedelen af alle inden for området, og lyttede i stedet til det KLARE mindretal af eksperter der mente det kunne være en god idé.

Samt at disse lange skoledage, efter min mening, snildt kan føre til at færre unge vælger at tage en længere videregående uddannelse, da jeg frygter at mange vil blive meget "skoletrætte" meget tidligere end førhen.


Gæst

#210

2015-08-28 12:13

Fordi man har frarøvet børns mulighed for læring og udvikling gennem leg og frivillighed.
Fordi den ikke er evidensbaseret.
Fordi der ikke er ressourcer til at udfolde de positive hensigter i reformen, - som man solgte den på - som fx USU, lektiecafé og varieret skoledag. Man kan ikke få en Ferrari, hvis man kun har penge til en Skoda!
Fordi lærernes arbejdstid skal finansere den lange skoledag, og de kan ikke løse alle de nye opgaver på den mindre tid sammen med fx inklusion og højere klassekvotienter.

Gæst

#211

2015-08-28 12:14

Fordi man har frarøvet børns mulighed for læring og udvikling gennem leg og frivillighed. Fordi den ikke er evidensbaseret. Fordi der ikke er ressourcer til at udfolde de positive hensigter i reformen, - som man solgte den på - som fx USU, lektiecafé og varieret skoledag. Man kan ikke få en Ferrari, hvis man kun har penge til en Skoda! Fordi lærernes arbejdstid skal finansere den lange skoledag, og de kan ikke løse alle de nye opgaver på den mindre tid sammen med fx inklusion og højere klassekvotienter.


Gæst

#212

2015-08-28 17:58

Børn / unge mennesker skal også have et liv uden for skolen, have vennerbpgvaktiviteterbuden orvskolen, træffe valg uden skolens indblanding, vokse uden for skolen.

Gæst

#213

2015-08-30 17:51

Min datter går i special klasse og har det virkeligt svært med de lange dage

Gæst

#214

2015-08-31 10:16

Fordi det er ikke iorden at børn og unge ikke har tid til fritid/sportsinterresser og risikere stress. 


Gæst

#215

2015-08-31 12:33

Har selv to børn i folkeskolen, det tager hårdt på dem, og der er ikke meget overskud til andet , med de lange dage. Lad dem være børn mens de stadig er det.

Gæst

#216

2015-08-31 13:37

Fordi de er for lange

Gæst

#217

2015-08-31 15:50

Fordi, de stakkels børn ikke kan rumme de lange dage...
Har selv børnebørn, der bryder sammen. Og det er ikke til at bære... Ikke nok med dagene er lange, men der er stadig lektier der skal laves, når de så kommer hjem. Det er ikke iorden.

Gæst

#218

2015-08-31 17:07

Fordi jeg har børn i folkeskolen og jeg mener ikke at det er nødvendigt at de skal gå i skole så mange timer, så de ikke har overskud til fritidsaktiviteter. Mener ej heller at det skal være en tvungen lektiecafe, men et tilbud.

Gæst

#219

2015-09-02 07:01

Jeg har børn i hhv. 2. og 4. klasse og synes, de har alt for lange dage. Jeg savner tid til uovervåget leg, fritidsaktiviteter, legeaftaler og lave-ingenting-tid.

Gæst

#220

2015-09-03 08:27

Børns succesrige skolegang handler ikke om kvantitet, men om kvalitet.

Gæst

#221

2015-09-05 09:11

Fordi mit barn efter denne skolereform kommer hjem hver dag med lektier, de formår ikke at planlægge en dag for eleverne der løser de tiltag som regeringen med reformen har presset ned over skolerne.

Enten er lærerne blevet dårligere eller også har regeringen ingen forstand på hvordan den danske skole hænger sammen og jeg tror på valg 2

Gæst

#222

2015-09-05 18:36

Jeg underskrev, fordi reformen bør rulles tilbage i en fart, inden borgerne forstår at den er et offentligt tilladt overgreb på børn såvel som forældre.
Staten bør anmeldes for overgreb mod dens befolkning, som jeg ser det!

Gæst

#223

2015-09-06 17:23

Fordi min datter på speciel skole kan ik klare de lange dage

Gæst

#224

2015-09-09 14:51

Jeg skriver under fordi jeg har et barn i 2. Klasse, der reagerer på de lange dage. Det er ganske enkelt for mange timer at skulle sidde stille i. Det er lektiehjælpen der ligger til slut på dagen, og det er her han burde være ude og lege med sine venner, og samle energi til at lave sine lektier. Lektierne laves nemt hjemme. Han har ikke gavn af de lange dage. Som forælder kan jeg blive bekymret for at han er skoletræt inden han er færdig med niende klasse. Derved taber skolereformen nogle børn på gulvet, der ikke har brug for et fagligt løft, men har brug for at udfolde sin kreativitet - det er innovation der efterspørges i erhverslivet, ikke mekaniske dukker.

Gæst

#225

2015-09-12 20:15

Som udgangspunkt har jeg personligt intet i mod Folkeskolen - Men det er implementeringen af den nye Skolereform, der bringer min aggressionsforvaltning i vejret. For det er utopisk naivt at tro, at skolebørn lærer mere, hvis de samtidig mister en stor del af deres fritid. Og børnene lærer mindst lige så meget eller mere i fritiden, end som de gør i skolen. Den pædagogiske forskning og talrige undersøgelser viser også, at det ikke nytter noget at skrue op for timetallet, hvis man vil øge fagligheden. At øge undervisningen vil heller ikke hjælpe de svageste børn i skolen, fordi de bare risikerer at få mere af det samme i folkeskolen.