Skolebussen i Gladsaxe - ændring af afgangstid

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Skolebussen i Gladsaxe - ændring af afgangstid.

KLA

#1 bibeholde tiderne

2014-09-22 20:29

Jeg synes det er ret væsentlig dét skolebestyrrelsen fremlægger. Der SKAL være et tilbud til de børn der er meldt ud af SFO. Derfor SKAL der være en skolebus der kører hjem kl. 14.10. 
Jeg synes skolebussen er et fint tilbud, men vi skal huske på at vi faktisk er ret forkælet. 

Uanset hvor lille en procentdel der ikke går i sfo, så synes jeg ikke det er rimeligt, at tvinge forældre til at betale for en sfo plads. 

Så man kommer ud i et stort dilemma, fordi du ikke må tvinge børn til at gå i SFO. Tænker at jeres kamp er nødt til at gå på at få en tredje bus. For man er nødt til at bibeholde den bus kl 14.10. Alternativt, så kunne man finde en samkørelses ordning, hvor man skiftes til at hente børnene? 

LL

#2

2014-09-23 10:55

Hvorfor skal der være skolebus til de børn der ik går i SFO? Det jo et valg forældrene har truffet, og så må man vel tage ansvar derefter, incl afhente selv! 

Skolebus ordningen er i sin oprindelige form vel ikke ment som hjælp til forældre, som har valgt SFO fra, men er iværksat af anden årsag, ik? Derfor syntes jeg argumentationen for at ændre skolebus tiden fra 14:10 til 15:15 lyder ganske rimelig, da den tilgode ser hva der er bedst for flest familier med børn i SFO. 

Iøvrigt er der jo heller ik' skolebus iværksat til de børn der rent faktisk bor længere væk end kagså området fx. De forældre har jo også bevidst søgt om at få deres barn i skole uden for eget distrik, og derfor også selv må tage ansvar for aflevere/hente problematikken det så giver. 

KLA

#3 KLA

2014-09-23 18:09

Jeg synes du imellem linjerne skriver, at forældre der har meldt deres børn ud af SFO, er forældre der går hjemme og dermed selv kan afhente. 

Det kan jeg så fortælle dig, at det ikke nødvendigvis er.

 

Jeg er stor tilhænger af skolebussen, synes bestemt det er en god mulighed.

 

Nu skriver du en del omkring at man selv må tage ansvaret. Det synes jeg er fuldstændig korrekt, men det gælder alle.

Man har selv valgt at bo i Kagså, velvidende at skolen lå en smule væk. Så kan ikke se, at det valg er meget anderledes end at man vælger at melde sine børn ud af sfo.

Jeg ved godt det ikke er alle, men rigtig mange, der bor i Kagså har bil. Så hvis man synes det er alt for sent at ens børn kommer hjem, så kunne man evt. hente dem selv?

Jeg siger ikke at der IKKE skal være en skolebus ordning, men jeg synes man skal forsøge at få 1 buskørelse mere, da det tilgode ser alles behov.

Nu er skolebussen holdt op med at køre i ferie, men der kunne børnene godt både komme frem og hjem. Så mon ikke at det også kan lade sig gøre i hverdagen, hvis tiderne ikke passer ind i ens hverdag? 

Da der ikkke er SFO pligt i Danmark, så er man nødt til at kunne få de børn hjem. Kan ikke se at forældre er mere forpligtet til at hente selv kl 14, end man er kl 15.