Bevar DR Underholdningsorkesteret

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar DR Underholdningsorkesteret.


Gæst

#101

2014-09-09 07:31

Dette er grunden til at jeg ikke bryder mig om DR. Der er ingen tvivl i mit hjerte om at DR engang var en god offentlig service, som rent faktisk gjorde ting for den danske kultur. Men idag er DR blot en sørgelig, selvmorderisk rest af en virksomhed, som afskaffer de ting de engang stod for, og istedet fylder TV og radio med den laveste fællesnævner.

Gæst

#102

2014-09-09 07:31

DR Underholdningsorkester er en del af Danmarks kultur. Spar i stedet på alle de mad, kage og hus programmer, vi bliver druknet i.


Gæst

#103

2014-09-09 07:34

Et orkester i den klasse giver god mening, det gør et forkølet forsøg på at bevare baggrunden for licensen via sådan et tiltag langt fra. Der er langt flere optioner, så måske skulle man overveje at anvende princippet unboss i stedet?

Gæst

#104

2014-09-09 07:42

Musik er det vigtigste vi har, et orkester som dette er et forbillede for alle orkestre i hele landet. Det er kulturarv på sammen måde som kongehuset og den lille havfrue. Hvis dette fjernes, burde vi i danmark lave om på en masse.

Gæst

#105

2014-09-09 07:44

Midt under 2. verdenskrig kommer en ung officer hen til Churchill, og siger: "Skal vi ikke nedlægge al kunst og kultur? Og bruge pengene til de våben og den ammunition vi mangler"??
Hvortil Churchill svarer:
"Hvad er det så, vi kæmper for"?
Laura Spanget

#106

2014-09-09 07:49

Den danske musikkultur skal bevares! Hvorfor er x-faktor vigtigere? Jeg kan ikke se meningen i, at musikere, der har arbejdet hele livet på at blive dygtige, ikke anerkendes for deres talent, gåpåmod og skønne, skønne musik. Jeg kan især ikke se meningen, når man vælger at bevare x-faktor, der hylderog ophøjer middelmådige sangere, bare fordi der ikke er andre, og fordi programmet skal køre videre. 


Gæst

#107

2014-09-09 07:51

Nettet er jo fantastisk ved sådanne lejligheder - det giver en godt indblik på hvor mange der "støtter op" om et projekt, denne gang BEVAR DR Underholdningsorkestret. Lad os håber på vi gør en forskel!

Gæst

#108

2014-09-09 07:54

Dette går simpelthen ikke ann. Jeg skammer meg over vår nabo!

Gæst

#109

2014-09-09 07:58

Det er simpelt hen en svinstreg af rang - DR Underholdningsorkesteret er i min øjne kultur for vi almindelige borgere - Skal der så også spares på Operaen ??
Der er Danmark blevet stavnsbundet til årlige udgifter

Gæst

#110

2014-09-09 07:59

Som leder af Hvide Sande Masterclass vil jeg inderligt opfordre til, at DR Underholdningsorkestret må bevares og få mulighed for at fortsætte sit flotte - og nødvendige arbejde!!

Gæst

#111

2014-09-09 08:00

Det skal bevares, og sidestilles med kongehuset....så der skal samles underskrifter ind og det kan kun gå for langsomt....

Gæst

#112

2014-09-09 08:07

Drop X Factor i stedet for...

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-09-09 08:07



Gæst

#114 Re:

2014-09-09 08:08

#25: -  

 (y)


Gæst

#115

2014-09-09 08:13

Det eneste orkester som bygger bro mellem klassisk og moderne kultur skal ikke slagtes. Slet ikke for at putte penge i streaming! DR skal holde fast i det SOM KUN DR KAN - ikke halse efter håbløs, døgnflue-kultur. Kom nu, DR - kvalitet er altafgørende!

Gæst

#116

2014-09-09 08:14

Jeg sad med store blanke tårer i øjnene, da jeg hørte den triste nyhed :'(

 

Så mange fine oplevelser jeg har haft, hvo´ det har været DRUO der har spillet...

- og så mange fine oplevelser havde jeg set frem til, også i fremtiden.

Er allerede nu, så meget trist over ik´ at komme til at opleve DRUO feat. Tim Christensen .... :'(

- snøft snøft...


Gæst

#117

2014-09-09 08:18

Godt initiativ !Selvfølgelig skal det bevares.

Gæst

#118

2014-09-09 08:19

May live orchestral music never faint!
Leoplet

#119 Re:

2014-09-09 08:21

#5: -  

 En god ide at lukke??

Eller en god ide med denne underskriftindsamling??


Gæst

#120

2014-09-09 08:30

Jeg er sur på DR.

Gæst

#121 :-(

2014-09-09 08:34

Sørgeligt at politikerne har fjernet så mange penge fra DR, sidste gang var det P2 og nu DRUO

måske de skulle fyrer nogle af alle de chefer og leder der er i det hus og lade dem som gør noget for DR, blive, og selvfølig skal P3 eller DR3 ikke lukkes, imine øjne er dem som peger på de kanaler ikke vær at høre på, et stærkt DR er for os alle, så derfor er denne beslutning også det tåbeligst jeg længe har hørt. Start nu med at opkræv lisensen over skatten som i Sverige så betaler alle, og til politikerne hvorfor fjerne enhvers lisensen ?


Gæst

#122

2014-09-09 08:35

Vi har i forvejen så få store orkestre i DK. Det er et stort tab for musikverdenen, hvis DR's underholdningsorkestret bliver nedlagt.

Gæst

#123

2014-09-09 08:37

Man smider barnet ud med badevandet! Og det er ikke til at forstå, at man som DR, der ellers burde være en kulturbevarende institution, mener man skal sløjfe et 75 årigt prisvindende orkester til fordel for nye "moderne" tv-koncepter, som egentlig bare ender med, at DR kommer til at ligne alt det andet tidsspildende, fordummende og reklamefyldte tv, der bliver sendt på andre kanaler. Vibeke Bonde Persson
Leoplet

#124

2014-09-09 08:38

Jeg har sendt følgende besked til DR her til formiddag:

 

Kære ledelse i DR.

Det er intet mindre end en skandale at I påtænker at lukke DRUO. Et orkester som har stolte traditioner og har givet Danskerne mange gode og store oplevelser gennem årene.

I burde meget hellere kigge på at spare ved at lukke programmer som f.eks. X-factor, som jo må være rasende dyrt at producere.

Eller luk enten Ramasjang eller Ultra og slå dem sammen til en kanal. Mulighederne er mange - men der findes kun ET DRUO - og det skal der gerne blive ved med.

Der er lavet en underskriftindsamling på nettet mod lukningen, som allerede nu har over 8.300 underskrifter.

Tag nu at tænk jer om endnu engang og se om ikke de manglende penge kan findes et andet sted i koncernen.

Hvis DRUO lukkes skal jeg da gøre opmærksom på at min kamp for at omdanne HELE DR til licensfrit område vil blive forstærket kraftigt.

Med venlig hilsen

Jan Leo Plet