Bevar BETA

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar BETA.

Keks

#26 Bevar Beta

2014-06-23 16:05

Først bruger politikerne millioner på at opbygge Amager Kulturpunkt med bl.a. BETA2300 og Amager Bio og nu vil de lukke Beta i to år (som om den bliver genåbnet derefter, tsk, tro på det)
Beta har god lyd, Et fast publikum som drikker mange øl (woohoo, overskud) og det er stedet i København og sjælland hvor små bands og andre talenter kan afprøve deres kræfter. Hvor ellers skal de hen? Lille Vega? Som om de små upcoming bands har råd til det... Desuden er lille Vega for stor til de fleste og har ringe lyd. Bands og talenter rammer på et tidspunkt et punkt i deres karriere hvor barer er for små og spillesteder er for store. På beta kan de komme videre.
Beta tør at lade bands spille der ikke just passer indenfor mainstream-kassen hvor ellers er det muligt i byen? Tænk hvor kedelig Danmark ville være hvis alle gik og lyttede til P3. De sætter gang i fede arrangementer ud over koncerter og støtter dermed kulturen.
Beta ligger ikke midt i byen, men det er nemt at komme til. Fordelen ved det er at man ikke er strandet midt om natten, at naboerne ikke klager som så mange andre steder og at der er god plads til busser og andre større biler der transporterer grej.
Bevar BETA for musikkens, kulturens og mangfoldighedens skyld!

Gæst

#27

2014-06-23 16:21

Tag jer sammen! Slut med at ødelægge det for undergrundsmusikken!

Gæst

#28

2014-06-23 16:51

BETA er et af de få musiksteder som tør satse på mindre og mere specielle navne. Hvis BETA lukker er det et kæmpe nederlag dem som dyrker mangfoldigheden i musik.

Gæst

#29

2014-06-23 16:54

Støtter den fuldt ud, da jeg selv er musiker og synes at der er mangel på spillesteder for os, som ikke er noget til tops. Endnu.

Gæst

#30

2014-06-23 17:07

Alt for sent opdagede jeg BETA, da jeg forventede det var ganske som Amager Bio. Det er det ikke - det er langt bedre. I mine øjne bedre at nedprioritere Amager Bio og beholde BETA.

Gæst

#31

2014-06-23 17:09

BETA må ikke lukke!! fantastisk koncertsted og fantastiske medarbejdere!
Skuffet borger

#32 Uduelig budgettering

2014-06-23 20:56

Eurovision og Distortion - to begivenheder som for mange penge og stort ståhej ikke formår at hjælpe borgerne i KBH med andet end regninger og fjollet omtale.
Hvis politikerne havde noget begreb om budgettering ville de kunne finde 1 mio. så nemt som ingenting, men nej; skid på vækstlagsbands, skid på borgernes tilfredshed, skid på tilslutningen til lokalprojekter og skid på Amagerbro hendes kulturudvikling - sig ja til de mest åndsfraværende projekter til skyhøje beløb. Fed tankegang.

Gæst

#33

2014-06-23 20:57

Bevar BETA. Kulturlivet i København er langt vigtigere end et "engangsknald"

Gæst

#34

2014-06-23 21:32

Mega fedt sted der repræsentere et godt metal miljø spar jyskebankboks væk det ville kun gavne unge der hører frygelig pop

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-06-23 21:37



Gæst

#36

2014-06-23 21:41

Det er ikke *blot* vækstlaget der vil lide under en lukning af dette sted. De utallige andre udenlandske bands der slår et smut forbi Danmark men ikke lige kan fylde Forum vil også miste et fantastisk og intimt sted at spille koncert. Jeg har selv utallige gode oplevelser fra gange jeg har stået i publikum, og ligeledes også haft privilegiet af at optræde der også. Der er virkelig ingen slinger i valsen her, med dedikerede og dygtige folk, plus en nærmest overnaturligt kompetent lydmand. Lad for alt i verden BETA bestå!

Gæst

#37

2014-06-23 21:48

Bevar dette fantastiske og unikke spillested.

Gæst

#38

2014-06-23 22:02

Beta udfylder en vigtig plads for bands , som er upcoming,,,der manglrEr en scene for upcoming bands

Gæst

#39

2014-06-24 06:57

Jeg har haft dejlige aftener på BETA - både på og foran scenen. Herligt sted med søde frivillige - en sand perle for Amager! Jeg kan på ingen måde bakke op om en lukning af stedet!
- TB

Gæst

#40

2014-06-24 06:59

Beta må ikke gå ned!!

Gæst

#41

2014-06-24 08:35

De vil lukke mit andet hjem og arbejdsplads! Kicked in the teeth again! Sammen med mange andre ultrafede spillesteder i København og omegn har BETA en platform for SÅ mange fede bands, der selv har brug for et springbræt som dette for at komme op på de større scener - at fjerne bare ét af dem er en kulturel katastrofe. Vi har brug for din hjælp - vi er VIRKELIG mange, der elsker BETA af hele vores hjerte, og jeg tør godt love, at sammenholdet på BETA er helt unikt! Vi har ikke lyst til at miste vores arbejdsplads - den er så meget mere end det!

Gæst

#42

2014-06-24 08:44

Vær med til at støtte et lille intimt spillested. Der er ikke for mange af dem i København!

Gæst

#43

2014-06-24 09:11

fuck det sutter beta ska lukkes. luk opera huset i stedet og lad os have et hygge sted thx. 3:)

Gæst

#44

2014-06-24 09:47

Kære politiker,

Jeg har hørt, at Kultur- og Fritidsforvaltningen vil lukke BETA2300.

Det er jeg meget ked af at høre, da jeg ser stedet som en vigtig spiller i Københavns koncertliv.

Beta har i snart fire år præsenteret utallige koncerter af høj kvalitet, især som platform for spirende danske talenter, og stedet SKAL bevares, hvis bredden i byens koncertudbud ikke skal indskrænkes.

Det kan I simpelthen ikke mene
iamwater

#45

2014-06-24 09:59

BETA er omtrent den vigtigste scene for københavnske rock/metal bands, og samtidig helt afgørende for at KBH kan være i stand til at booke mindre udenlandske bands til det Københavnske publikum.
I politikere er nødt til at erkende at rytmisk musik ikke er en grå masse hvor man kan slippe afsted med kun at smide penge efter jazz.
Til gengæld vil jeg gerne love at jeg aldrig kommer på lorteøen igen hvis i lukker BETA, hvorfor skulle jeg?
martinmosh

#46

2014-06-24 11:27

BETA er et af de eneste spillesteder på amager for udfordrende og alternativ ny musik og nye fremtrædende kunstnere.

At lukke et sted af denne kaliber ville være det samme som at bombe amager tilbage til et kulturelt ødeland!


Gæst

#47

2014-06-24 11:48

Jeg har selv været til adskillige koncerter på beta og det vil gøre mig så ked af det hvis det også lukkede ned

Gæst

#48

2014-06-24 12:28

At lukke BETA ned, vil være et decideret tilbageskridt for ALT hvad man har forsøgt at opnå på Amager. Jeg har været tilfreds som publikum over, at BETA har været i stand til at bringe så mange fantastiske bands til landet, som ellers ville have det uforligneligt svært med, at finde et sted at spille. Vi er ikke meget for at erkende det, men når det kommer til rytmisk musik er politikerne ved at føre os ind i en kulturel ødemark hvor kun jazz og dancehall består. Det er en forbandet skam! Ydermere vil en lukning af BETA medføre at Amager endnu engang bliver en regulær kulturel ørken hvor der er alt, alt for langt i mellem oaserne.

Gæst

#49

2014-06-24 13:32

Det er vigtigt ikke at lade nogen form for kultur af denne slags dø ud, også hvis den ikke er så efterspurgt af det mere mainstream publikum.

Gæst

#50

2014-06-24 16:57

Jeg har som frivillig i en musikforening selv været med til at arrangere koncert på BETA, og kan kun sige det var en god oplevelse. Udstyret var i orden og samarbejdet med personalet var excellent. Til en koncert med et mindre internationalt navn og et dansk support band, var det fint at kunne samle omkring et halvt hundrede mennesker på en uforglemmelig hverdagsaften.

Jeg kan godt se at der mangler noget i den aktuelle økonomi, men dette at holde et sted lukket i 2 år er næppe noget der gør at det på længere sigt kommer op i omdrejninger, det vil i allefald nok kræve en vis genoplivning at komme igang igen - et sted lever jo fordi forlk ved det er der, er det først lukket en periode bliver det glemt.

Så vil jeg i stedet foreslå at man holder færre og mere markerede arrangementer, her tænker jeg på f.eks. at markedsføre stedet på en kombi af tradition som f.eks. at der altid var koncert på en bestemt hverdagsaften med happy hour fra 20-21, og så havde de lejlighedsvise koncerter der ud over i et mindre omfang, f.eks. 4-5 pr. md. Altså halv styrke, men en styrke udmærker sig ved fokuskvalitet, og som holder til udbud og efterspørgsel for at sige det lidt markedsorienteret.