BORNHOLM SIGER NEJ TIL TRAFIKFORLIGET 2014 /Bornholm sagt - Nein - zum Verkehrsvertrag 2014

Kontakt forfatteren af dette andragende

Bornholm beholder sin reservefærge - samt Rønne-Sassnitz ruten!/ Bornholm behält seine Reservefähre - und die Route von Sassnitz -Rønne

2015-05-20 12:49:33

Den 8.maj 2015 ankom danmarks transportminister Magnus Heinicke til Bornholm, og med sig havde han 30 millioner til at redde vores reservefærge for øen - som dermed også redder ruten Rønne-Sassnitz.

Bornholm er på mange måder, blevet reddet fra den rene undergang - da det fatale trafikforlig for Bornholm indgået december 2014 - ellers ville have knækket øen!

Dermed slutter denne protest-underskrifts-indsamling!

Derfor 1000 tak til ALLE der har støttet Bornholm og vores kamp for at redde reservefærgen for øen - samt vores sejlrute til Tyskland, via Rønne-Sassnitz. Tæt 27.000 protester blev det til  - både her på nettet og på papir.

Desværre har vi ikke kunnet redde vores ICBornholm-kollektive togforbindelse fra Ystad til København - vi håber til det sidste, at transportministeren, vil komme på bedre tanker, da denne tog-linie, netop blev givet til Bornholm, som kompensation for, at vi på øen tilbage i 2004, mistede vores direkte natfærge til København. Nu er det op til de lokale politikere, at tage denne kamp op - så Bornholm også har del i det kollektive tog-net i Danmark. Mange mennesker bliver ladt i stikken, hvis ikke vi får bevaret vores togforbindelse via Ystad til København. Det er bl.a. handicappede og svagtgående der ikke kan få deres kørestol med i B-bussen - men også barnevogne samt cykler har stor glæde af ICBornholm.

I mellemtiden har vi meget heldigt for Bornholm, fået etableret en NY BUSRUTE - RUTE 700 - som er en særdeles luxuriøs bus - der kører dig hele vejen til Bornholm og retur til KBH! Du kan stå på i KBH via Ingerslevgade / ved Rigshospitalet / ved Bispebjerg Hospital eller Glostrup Hospital og bussen kører direkte ombord på Færgen i Ystad og sejler dig videre til Bornholm. Du kan stå af i Rønne, Åkirkeby, Nexø og Svaneke. Der er gratis WIFI i bussen samt toilet. Rute 700 bussen anbefales på det varmeste - en rigtig behagelig bus der også har venlige chauffører. Se mere på www.rute700.dk  eller http://www.faergen.dk/service/priser/bornholmerfaergen/rute-700-koebenhavn-bornholm.aspx

Hanne Nimskov

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.