Vi protestere imod lukning af ARGO!

Med din underskrift protestere du mod forslaget der indebære lukningen af ARGO.

ARGO har et grundareal på 4.500 kvm og har kostet  1,293 milliarder kroner. Det er et topmoderne anlæg, der omdanner uanvendeligt affald til varme og elektricitet.

Det nye anlæg erstattede to mindre anlæg fra 1980’erne  De havde en udnyttelsesgrad på 70 procent. I dag, hvor der stilles helt anderledes krav til anvendelse af ressourcer og CO2-udledning, var disse anlæg håbløst forældede. Det nye anlæg har en udnyttelsesgrad tæt på 100 procent og producerer både varme og elektricitet.

I anlægget anvendes kun CO2-neutralt organisk affald samt plastik der ikke kan genanvendes. Energiindholdet i affaldet er så stort, at tre tons affald har en energimængde der svarer til 1.000 liter olie. Energiudnyttelse af affald erstatter dermed afbrænding af store mængder kul, olie og naturgas.

I dag producere vi ikke tilstrækkeligt strøm til det øgede forbrug af el og vi importere derfor EL,  trods Danmark er et land der som udgangspunkt er imod atomkraft importere vi strøm fra lande med atomkraftværker.

For at sikre afbrænding af ikke genanvendelige affald på en miljøvenlig måde, for at mindske import af el fra lande med atomkraftværker, for at bevare et anlæg der fungere upåklageligt, ( og har været dyrt at etablere), for at sikre lokale  arbejdspladser.

Jeg giver med min underskrift Linea Baron tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.