Vi forlanger regeringens afgang

Der er ikke længere tillid til den siddende regering - ikke engang i dens egne rækker, hvorfor den heller ikke længere kan påberåbe sig et parlamentarisk grundlag funderet i vælgerskaren. At vi som befolkning ikke kan forlange, at regeringen skal træde tilbage er således et demokratisk problem.

Det er ligeledes et demokratisk problem, at S og SF stiller op til folketingsvalget og vinder regeringsmagten på baggrund af et politisk program, som siden bliver fejet af bordet. Til gengæld fører regeringen under Helle Thorning-Schmidt en nyliberal politik, der er hårdere end den, den tidligere VK-regering førte.

Vi er som folk vidne til, at der arbejdes proaktivt på at føre økonomiske midler fra den offentlige sektor over i den private til gavn for direktører og aktionærer, men uden nogen økonomisk eller historisk præcedens for, at det skulle gavne et land i krise. I tråd med dette angreb på de dårligst stillede segmenter i det danske samfund, er vi vidne til en deregulering til gavn især internationale aktører på det globale marked. Heller ikke det skaber flere arbejdspladser.

Politikken bliver solgt i medierne med ord som "nødvendig", "ansvarlig" og med henvisning til det illusive begreb "Krisen". Men der er ingen nødvendighed eller ansvarlighed i regeringens politik, og nu siger vi som befolkning STOP:

Vi kræver regeringens afgang, og at der bliver udskrevet nyvalg.

Underskriftindsamlingen bestyres Christian S. Karlsen