Velkommen flygtning til hjerternes Hellerup - svært og godt

Kære Hans Toft - nedenstående borgere i Gentofte kommune hilser 60 flygtninge på Hellerupvej velkomne. Vi hører den frygt andre borgere giver udtryk for og vi vil gerne være med til at løfte den udfordring det utvivlsomt er at få nye beboere og borgere til kommunen. Det er ikke enkelt at tage godt imod mennesker fra andre kulturer, mennesker der har måttet flygte fra deres hjemlande og måske har været gennem svære oplevelser, så lad os gøre en fælles indsats for at få det bedste ud af det - med åbenhed og dialog. Vi må fortælle de nyankomne om vores levevis og normer og hvordan vi forventer de indgår og begår sig i området og høre hvad de forventer og ønsker af os. Nogle af os glæder os over at få større mangfoldighed i vores område og over at vise vores børn at mennesker trods meget forskellige vilkår, alle har hjerter og kan få plads i hjertet af Hellerup. Hans Toft fortæl os hvordan vi bedst løfter opgaven i fællesskab og tager hånd om den frygt og utryghed nogen har.

Marianne Victor Hansen    Kontakt forfatteren af dette andragende