Underskriftsindsamling imod ny skolestruktur i Silkeborg kommune

VI HAR BRUG FOR JERES HÅND TIL AT ÆNDRE KOMMUNENS FORSLAG TIL EN NY SKOLESTRUKTUR I SILKEBORG , SÅ SKRIV UNDER , DET GÆLDER VORES BØRNS FREMTID!

Kære politikere i Silkeborg, hvad vil I?

Jeg stiller mig undrende over for, hvad det er I vil opnå med at omstrukturere fra 27 til 9 skoler! Jeg tænker, at det er uambitiøst, ene og alene at lade økonomien sætte dagsorden. Hvad med at I satte Jer nogle mål for, hvordan vi får skabt nogle sunde børn, som kan blive sunde voksne, der kan bidrage til samfundet. Derefter kunne vi tale om, hvordan vi opnår de mål, med de midler vi har. Jeg savner begreber som nærhed, tryghed og meningsfuldhed i debatten om vores børns hverdag. Ligesom lærernes arbejdsmiljø slet ikke bliver nævnt. Jeg ved om flere, der har været langtidssygemeldt med stress, og bliver det bedre af at skulle have flere fysiske arbejdspladser? Nærhed i hverdagen, er også at blive mødet af en voksen med overskud. Jeg kan godt se en ide i at bevare liv i de små lokale skoler. Det er godt at have kammerater i lokal området, det er sundt at cykle i skole, og lokal foreninger har bedre tilslutning, når man kender hinanden, eller har en form for lokalfølelse. Men selvom der holdes liv i de små skoler, så kan de børn der bor ved siden af, stadig blive sendt over 10 km væk for at gå i skole, så giver det jo ingen mening. Kunne vi måske lærer noget af Buskelundmodellen?? Der ligges jo meget vægt på individuel undervisning i den nye skolereform. På sigt vil yderområderne/ lokalsamfundende med dette forslag bare blive endnu mere affolket af børnefamilier, men det er måske det I vil? Jeg har svært ved at se, hvor I reelt spare penge ved denne proces. Jeg tror vi taber nogle børn ved en sådan omstrukturering. Hvor er inklusions børnene? Hvis vi endelig skal tale økonomi, så er det ambitiøs at gå efter gode kommende skatteborgere, og ikke gå efter flere på overførselsindkomst!
Så kære politikere, hvad vil I?
Mvh. Maria Svendsen
Til alle I andre støt om om byrådsmødet på mandag d. 28/9 kl 17 i Byrådssalen, Silkeborg. Dialog bør være vejen frem!

VI HAR BRUG FOR JERES HÅND TIL AT ÆNDRE KOMMUNENS FORSLAG, SÅ SKRIV UNDER FOR VORES BØRNS FREMTID