Udvidelse af flextur for unge Syddjurs

Med den nuværende dækning med offentlig transport betyder det op mod 4 timers daglig transport for unge i ydredistrikterne at komme til ungdomsuddannelse med offentlig transport. Alternativt skal de cykle af mørke veje uden cykelsti i 4-5 kilometre for at komme til et busstoppested, som kan føre dem til deres ønskede ungdomsuddannelse.

Der stilles forslag om, at ordningen med gratis flextur for unge i Syddjurs Kommune med ungdomskort udvides således at den gælder i tidsrummet 06-07:45 og 16-24 på hverdage. I dag gælder ordningen fra 18-24 på hverdage. Med en udvidelse af ordningen sikres unge som bor i ydre distrikterne mulighed for at kunne gennemføre en ungdomsuddannelse, mens de bor hjemme. Det betyder at flere unge vil vælge at blive boende i landdistrikterne, hvor liv og aktiviteter kan fastholdes.

Margit Bannebjerg Williams    Kontakt forfatteren af dette andragende

Ved at underskrive giver jeg Margit Bannebjerg Williams tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.