Ud med kontrol og dokumentation - ind med frihed og nærvær

Dagligt vedtager vores politikerer lovforslag der overtræder danskerens loyale tiltro til et demokrati i frihed, lighed og retfærdighed samtidig sker det naturligvis at kommuner skal efterfølge urimelige love og regler der indskrænker danskerens personlige frihed og retten til privatlivets fred. Hvis ikke menneskerettighederne?

Hele det offentlige apparat vokser og vokser i kontrol og administrationer som danskerne skal betale for. Danskerne betaler ikke for velfærd længere de betaler for urimelig kontrol og indskrænkning af deres frihed og til eget initiativ i alle afskygninger. Staten burde i stedet tænke nyt og omlægge og organiserer hele det offentlige lov- og regelapparat og skære en del væk og få anden ordlyd i medmenneskelige værdier, der bør have til formål at bevare folkets eget initiativ, frihed til at handle personligt såvel i fællesskaber og øge velfærden i stedet for kontrollen. Brug vores penge med respekt for de menneskelige værdier. Danskerne må have tilliden tilbage til hinanden igen og til systemerne, men så skal det hele gøres anderledes end nu. Det som er nu giver anledning til mistanke om at staten egentligt kun er interesseret at vokse i sig selv og med hvilket mål for øje?

Endda vores ret til at samtykke er i spil når vi i tilfælde bliver bevidstløse kan medicinerer tage vævsprøver fra vores krop uden samtykke og uden det behøves at være til gavn for dig som patient, nyeste lovforslag er at kommunen skal have adgang til vores lægejournal uden vores samtykke og så videre. Det må stoppe de overtrædelser af vores ret til personlige valg og eget privatliv. Livet og kroppen er vores - fingrene væk.

Vedrørende naturmedicinen er den underlagt censur på væsentlige områder uden at vedkende sig at naturmedicin har ikke ført til nogle dødsfald, men tværtimod den syntetiske medicin giver livsforringende symptomer og dødsfald, dog kan vi blot købe nogle af disse præparater på en tank eller i en brugs uden videre?!

Danmark har ikke brug for censur i det hele taget, men for sand oplysning og det kan ikke være meningen, at det er igennem Ekstra Bladet vi skal få oplysningerne, når det er nogle informationer vi har ret til at få som borgere uanset, hvor i systemet vi bevæger os. Tilmed har digitaliseringen og alle de omskiftelige love og regler gjort danskerne forvirrede og som nogle der selv skal finde rundt i den jungle,hvor de overser, misforstår eller ikke forstår hvad der står. Er det med vilje? så de ikke kan gennemskue længere, hvad de har ret til? Eller opgive og ikke få hvad der faktisk tilkommer dem?

Det samme gælder den nylige indskrænkning af offentlighedsloven, hvor journalister ikke længere må få aktindsigt i særlige politiske sager. Der bliver danskerne ikke informeret længere, hvis der foregår snyd og bedrag og lignende i det politiske system. Og sådan kan jeg blive ved med at remse den ene indskrænkning op efter den anden.

Som om danskerne er dumme, dovne, uduelige og kriminelle. Og det er vi IKKE.

De selvsamme som skal sidde og administrere de urimelige love og regler kommer ofte i konflikt enten med deres fags etik eller egen indre etik eller begge dele og jeg vil især opfordre dem til at skrive under for der er sandhed i den konflikt. Det er etikkens natur at være sand. Hvorlænge vil I leve med den?

Jeg hører folk der er dødtrætte af alt den dokumentation alle steder i deres daglige arbejde og hvad er det der skal sikres i sidste ende? Hvor ofte bliver det anvendt til noget andet end i det daglige arbejde? Den tid går fra de mennesker vi egentligt burde tage os af de syge, de ældre, børnene mv.

Alt den såkaldte inkompetence vi oplever alle steder i systemerne, handler nok i bund og grund om at den kontrol af hinanden er os uvant i vores kultur, vaner og tankesæt om menneskelige værdier. Vi er ikke opdraget til at indskrænke andre menneskers frihed, lighed, menneskerettighederne og lignende. Det er os uvant. Går ud fra at det er en lille brøkdel der nærmest nyder dette.

Når der er 10.000 underskrifter sendes de til alle større såvel som mindre aviser med et ønske om at sætte problematikkerne på forsiden og diskuterer emnet med læserne. For vi har brug for at sætte fokus på det inden det løber løbsk. Derudover sendes de til vores statsminister.

Venligst Helene H Jensen, sygeplejerske, lærer, healer og forfatter