Red træet i vores gård!

** Skriv venligst jeres navn på ellers gælder underskrifterne ikke **

Kære medbeboere vidste I at
ET AF DE STORE TRÆER SKAL FÆLDES!?

Elsker du også gårdens smukke træer? Så hjælp med at bevare dem!

Det største træ ved porten skal fældes, for at skabe mere plads til cykler, men naturligvis også for at give mere lys i de nærliggende lejligheder og skåne facaden. Men det er muligt at beskære træet skånsomt for at skaffe lys til lejlighederne OG oprette flere cykelparkeringspladser i gårdens sydlige ende.

Så der er ingen grund til at fælde et af de smukke træer, som gør vores gård til noget ganske særligt! Skynd dig at skrive under her, hvis du ønsker en løsning, der bevarer træet:

BAGGRUNDEN:

Vores gårdlaug har vedtaget at fælde et af de største og smukkeste træer i gården. Dette sker hovedsagligt for at give plads til cykelparkering, men også af hensyn til facade og altaner på den forening der ligger nærmest træet.

Bestyrelsen i Bregnerødgade 19-21 og Tikøbgade 4 stemte imod fældningen men til ingen nytte da vi var i mindretal. Vi føler at beslutningen vedrørende træet vedkommer alle i gården og derfor vil vi gerne gøre folk opmærksomme på situationen og i denne forbindelse også høre fra jer hvad i synes?

Vi er imod fældning at træet af flere forskellige grunde:

- Vi mener netop træerne er noget af det helt særlige ved vores gård og er bekymret for at skabe præcedens for at der er ok at fælde træerne i vores gård til forhåndenværende planer og projekter.

- Samtidig er vi skeptiske overfor om det løser problemet med mange cykler i gården/ cykelproblemstillingen da vi tror at folk har en tendens til at parkere deres cykler umiddelbart udenfor deres opgangsdør og man derfor ikke høster nogen særlig fordel af at cykelparkeringen er lige indenfor porten. De øvrige hensyn til facade og altaner kunne nemt indfries ved bare at beskære træet.

- Vi synes at det bedste alternativ til planerne være at etablere en cykelparkering der integrerer træet i planerne, samt en stragetisk beskæring af træet som ville tillade mere sollys og plads for lejlighederne i Lundtoftegade 97-101.

Kh Jasper og Ana, Tikøbgade 4 1th. Tlf: 50442846 Email: jasperhoiby@gmail.com

FullSizeRender_3.jpg