Hjælp Svendborgs herreløse katte til et værdigt liv.

Hjælp Svendborgs herreløse katte til et værdigt liv, med din underskrift.

Svendborg kommune skal have en samarbejdsaftale med kattens værn om indfangning af herreløse katte.

Vi ønsker at gøre Svendborgs lokalpolitikere opmærksom på, at de herreløse katte skal på kommunens budget. Det koster kun ca. én krone pr indbygger pr skatteår, at hjælpe de herreløse katte i samarbejde med Kattens Værn

Vi ønsker at de herreløse katte i Svendborg får et værdigt liv. En aftale med kattens værn skrædersyes til den enkelte kommunes behov, men vil typisk indebære, at Kattens Værn sørger for at fange kattene ind , efter offentlig varsling. Alle katte tilses af dyrlæge og testets. De tamme katte bliver fremlyst og såfremt ejeren ikke findes, bliver kattene formidlet til nye kærlige hjem via internat.

De herreløse vild katte, der er sunde og raske og hvor man efter Kattens Værns inspektørs vurdering, har beskyttede forhold for kattene, vil blive neutraliseret, mærket, registreret og genudsat. Det kræver en registreret fodervært, der vil fodre regelmæssigt hver dag. Typisk har en eller flere beboere i et område stor glæde af kattene, der også holder et territorie fri for rotter mus og andre katte.

Alvorligt syge eller skadede katte bliver aflivet humant på stedet.

En ikke neutraliseret hunkat får let 20 killinger på en sæson. Det haster derfor med en samarbejdsaftale, så antallet af herreløse katte i Svendborg, der i øjeblikket er støt stigende, nedbringes. Kattene fortjener et værdigt liv. Desværre er det sådan, at jo flere herreløse katte der er jo større bliver ligegyldigheden og hadet mod kattene, der ofte lever et kummerligt liv, jaget fra sted til sted, mens de desperat leder efter mad og ly.

Mange herreløse katte dør hvert år en smertefuld død af sult, kulde eller ubehandlede sygdomme eller trafikskader. Det ønsker vi at ændre ved at Svendborg kommune igen får en samarbejdsaftale med Kattens værn

Svendborg kattevenner i samarbejde med Kattens værn    Kontakt forfatteren af dette andragende