Stop stormoskéen i Holbæk

Byrådet i Holbæk skal om nogle måneder give endelig tilladelse til, at der kan bygges en ny Erdogan-styret stormoské i Holbæk. Det kan du være med til at stoppe den ved at skrive under.

Moskéen hører under Dansk-Tyrkisk Islamisk Stiftelse, der er en del af den tyrkiske stats Direktorat for Religiøse Anliggender kaldet Diyanet. Den tyrkiske stat driver 29 moskéer i Danmark, og de bliver alle styret fra Tyrkiet, der også sender moskéerne imamer og bestemmer, hvad der skal prædikes om. De tyrkiske moskéer anvendes til at sprede propaganda for den tyrkiske leder Erdogans autoritære styre.

I Tyskland har man netop stoppet al støtte til Diyanet-moskéerne, fordi der blev prædiket islamisme og had mod vantro i dem. Der har været flere tilfælde i Tyskland og Østrig, hvor børn har været klædt ud som ”martyrer” og genopført blodige slag. Ligeledes har der i 38 lande været tilfælde af, at man har brugt moskéerne til udspionere tyrkere, der er modstandere af Erdogans styre.

Vi ser gerne, at Erdogans styre ikke får lov til at udbrede deres ekstreme idéer i Danmark. Desværre er det kun Dansk Folkeparti, der indtil videre har meldt ud, at de konsekvent vil stemme imod. Partier som Venstre har derimod givet til kende, at de vil støtte den.

Du kan være med til at vise byrådet i Holbæk, at vi ikke vil have at Erdogans moskéer konstant udvider i Danmark. Skriv under og vis din modstand. Stop moskéen i Holbæk.

Se fakta om Erdogans moskéer

Generation Identitær    Kontakt forfatteren af dette andragende