Stop vejen!!

Mener du, at Letvadvej kan klare mere trafik? Det mener Aalborg Byråd! Vi er en del borgere, der ikke er enige.

Vidste du, at kommunen planlægger at lade trafikken fra 600 nye boliger gå direkte igennem fredskoven ved Ny Nibevej og ud på Letvadvej og dermed belaste vores kvarterer med endnu mere trafik?

Den nye lokalplan, der netop nu er sendt i høring, omfatter byggeri af 1200 nye boliger på Sofiendal Enge (På engene vest for Bygaden og Letvadvej). Trafikken fra 600 af disse boliger bliver ledt direkte igennem et stykke fredskov og ud på Letvadvej.

Vi mener, at Letvadvej i forvejen er for belastet af trafik - ikke mindst fordi det for mange er en genvej ud til City Syd og Storcenteret. Ligeledes mener vi, at den ekstra trafikbelastning og et lyskryds på Letvadvej ved fredskoven vil få den sydvestlige del af Skalborg til at gå helt i stå i spidsbelastede perioder, og som konsekvens heraf vil fx Lindenborgvej og Digtervejen bliver brugt endnu mere som aflastningskanal, end de veje gør nu. Desuden vil trafik til og fra dit kvarter og ikke mindst Sofiendalsvej blive ekstra besværlig med de ekstra ca. 3000 daglige kørsler, som hele projektet forventes at tilføje til vores område.

Vi vil gerne opfordre alle til at lave egne indsigelser mod denne løsning, der tilsyneladende ikke er gennemtænkt i forhold til trafikken i vores og dit område. Måske har du allerede fået brev fra kommunen i din e-boks omkring den offentlige høring. Hvis ikke, så kan du gå ind på Aalborg kommunes hjemmeside og se planen, samt skrive din mening direkte til kommunen.

Du kan finde mere information, samt links til kommunens planer og muligheder for online indsigelser på vores Facebook-side: www.facebook.com/stopvejen.

Deadline for indsigelse er d. 23. juni 2017 - vi håber, du vil være med til at gøre noget for trafikken og trafiksikkerheden i vores kvarterer.

Underskriftsindsamlingen fortsætter frem til Byrådets 2. behandling den 14. august 2017, hvor lokalplanen skal behandles igen!

Så hvis du også synes, at mere trafik på Letvadvej er en rigtig dårlig ide - så skriv under nu!

Med venlige hilsner fra nabogruppen Stop Vejen

PS. Har du lyst til at hjælpe yderligere, så send os en besked via Facebook-siden.

Grundejerforeningen Sandtuevej    Kontakt forfatteren af dette andragende