stop pressens hetz og fejlinformation i artikler om hunde

Stop race diskrimination af hunderacer i pressen, da dette kan have en effekt på loven...

stop  fordrejning og misinformering af hunde sagerne i pressen, så vi kan få en faglig og saglig presse håndtering som vi har krav på....

For at sikre at medierne ikke offentliggør eller udskrive et billede af en hunderace involveret i nogen episoder og ikke spekulere og stole på vidneforklaringer til hændelsen, medmindre de kender følgende 100%

1.. Den hunderace

2.. Hvor det kom fra

3.. skade forårsaget Også, at alle racer behandles retfærdigt i forhold til hændelser og ikke bare at bruge en bestemt race for at skabe medie hysteri

Kamphunden kommer Kamphunden kommer - kan du se problemet ?  (her ses hvordan pressen har været med til og skabe en utryghed hos folk på falsk grundlag) 27. oktober 2011 https://www.facebook.com/notes/charlotte-fabis-a/kamphunden-kommer-kamphunden-kommer-kan-du-se-problemet-/10150437399680466

Hundeloven - En lille del af det der er sket igennem de sidste

Er du også en af dem, der tror at hundeloven "kun" går ud over muskelhunde ?... (20. oktober 2013) https://www.facebook.com/notes/aino-sandell-bredtved/er-du-ogs%C3%A5-en-af-dem-der-tror-/10152007494901908

Powerdogs Denmark https://www.facebook.com/groups/PowerdogsDenmark/

TO STOP DOG BREED DESCRIMINATION AND MISREPRESENTATION IN THE MEDIA

1. The breed of dog

2. Where it came from

3. Injury caused

Also that all breeds are treated fairly in regards to any incidents and not just using a specific breed to create media hysteria

______________________________________________________________________________________________________________

Igennem en del år har der været bragt artikler med bloddryppende overskrifter ”kamphund dræber jagthund” ”kamphunde ødelægger for millioner”, ”Kamphund i kachotten”, Kamphund bed ægtepar” mfl. Medierne følger historierne op med billeder af gabende eller aggressive muskelhunde uanset hvilke hunderacer der er tale om. Læserne bider på den slags overskrifter og danner sig egne billeder på nethinden.

Ganske ofte er de historier behæftet med den ene faktuelle fejl efter den anden og selvom det viser sig at historierne ikke holder vand, hører det til sjældenhederne at medierne retter deres fejl og gør de det, er det ofte flere dage efter i et lille bitte hjørne af avisen og læserne ser ikke dementiet.

Skaden er sket og mange har fået den tro at der er tale om super farlige hunde som raserer hele Danmark og overfalder alt og alle. Mange går rundt med den tro at disse hunde skulle være farligere end andre hunde, selvom det er langt fra sandheden, men medierne har magten og kan få alle til at tro på julemanden, alfer og talende havenisser hvis de ville.

Tiden er ved at rinde ud for de blandingshunde, som danske familier i mange år har haft som dejlige familiehunde. Idet at raceforbuddet fastholdes, er det stadig ulovligt at eje en hund, der er blandet med en af de 13 racer, dvs at man stadig ikke kan vide sig sikker på, at politiet ikke kommer og konfiskerer og afliver hunde baseret på gisninger og formodninger om mulige blandingshunde.Vi i Powerdogs forudser et stort antal aflivninger af labradorblandinger og blandinger af alle racer, derer lidt bred i hovedskallen.

Hvis man ser på en sag som sagen om hvalpene Rex og Silva, som Ekstra Bladet i en artikel, fejlagtigt, udråbte til at være mine hunde. De lignede da enhver labradorblanding, som de fleste familier har haft og elsket i mange, mange år. Vi vil ikke skabe panik eller råbe Ulven kommer – men desværre holdt de ting, vi sagde tilbage i 2009 stik – det pudsige er, at hundeloven angiveligt skulle laves, fordi man skulle af med bidende hunde. Men der er ikke blevet lavet nogen statistikker, for man havde sikket ikke regnet med, at vores engagement ville forblive uforandret, fordi når man ved, man har en god hund, vil man jo ikke bare droppe den, fordi nogle mener, den er åh-så-farlig og af forbudt race – en race, der fx blev forbudt flere år efter, at man havde anskaffet sig dennehund.