stop medielicens

Der har efterhånden været en del debat vedrørende medielicens i danmark.

I vores moderne samfund er vi på nuværende tidspunkt påtvunget at betale for DR, såfremt vi har adgang til en eller flere af DRs tjenester.

Er det rimeligt at skulle betale for DR, hvis man ikke benytter sig ad deres tjenester? Marianne Jelved - vores kulturminister - kan kun besvare dette spørgsmål med et ganske uinspirerende argument: "sådan er det".

Når vi tillader vores politikkere at besvare direkte spørgsmål med, at vi bare skal finde os i det - ja så er det vist på tide at få gjort noget ved det uønskede status quo.

Lad os gøre noget ved det - lad os i fællesskab få tydeliggjort overfor vores politikere, at vi i et demokratisk samfund ikke vil stille os tilfredse med, at vi blot skal gøre som der bliver sagt. Hvis DR virkelig er så elsket af befolkningen som vores kulturminister mener, så lad dem der bruger DR betale for DR.

Der er rigeligt med tjenester hvor vi kan se programmer uden reklamer, hvis blot vi betaler for det (netflix, HBO, viaplay m.m.) - gør det samme med DR.

Personligt er jeg studerende - og ikke interesseret i at betale over 200kr. om måneden for kanaler jeg ikke ser og tjenester jeg ikke benytter mig af.

Skal vi afskaffe medielicensen? Hvis du er enig med mig i at medielicensen er overflødig og urimelig i dagens danmark, så sæt din underskrift her.