STOP DEN UMOTIVEREDE VOLD BLANDT BØRN OG UNGE

Nu er det nok! Vi ønsker at vores børn og unge kan færdes trygt og sikkert.

Hver eneste dag er der børn og unge i Danmark, der bliver overfaldet eller røvet af andre børn og unge. Størstedelen af overfaldene skyldes, at ofrene blot er på det forkerte sted, på det forkerte tidspunkt. Grupper af unge, opsøger systematisk jævnaldrende, for at udøve vold og røverier.

At blive udsat for vold kan have ødelæggende konsekvenser for ofret, som kan følge ofret resten af livet. Ingen har fortjent at blive udsat for umotiveret vold. Kære politikere, vi kræver handling nu.

Hver eneste dag bliver der i medierne beskrevet om grove og umotiverede voldsepisoder, især blandt unge drenge og mænd. Og så der alle de voldsepisoder, som ikke bliver nævnt i medierne eller bliver anmeldt til politiet. Mange af ofrene får fysiske mén, men alle ofre får psykiske mén.

Fredag d. 14.06.2019 fortælles der bl.a. om to 11 årige drenge, der blev overfaldet af en gruppe unge, mens de var med deres klasse på dyrskuet i Odense. Burde det ikke være en selvfølge, at børn og unge kan færdes frit og sikkert med deres skole, når de er på tur?

Vi kræver, at der afsættes ressourcer til at stoppe den umotiverede vold blandt børn og unge. Vi kræver, at det sker nu. Mange af de grupperinger, som udøver den umotiverede vold, er allerede kendte ansigter i ”systemet”, men de fortsætter, selvom de tidligere er blevet sigtet og dømt. Er de under den kriminelle lavalder, er der ingen videre konsekvenser.

Kære politikere, I ved hvad der skal til for at stoppe volden, så vi ønsker at I handler på det. Flere ressourcer til politiet, flere ressourcer til SSP og den tidlige/forebyggende indsats, flere ressourcer til ungdomsklubberne, flere trygge voksne i skolerne og flere trygge voksne i daginstitutionerne.

Kamilla Kristensen og Carina Andersen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Kamilla Kristensen og Carina Andersen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.