Stadion

Kære alle, og især Næstved byråd.

Lad os nu se og få opdateret Næstved Stadion, til superliga standart. Eller opført et nyt.

Denne underskrift indsamling er vol2, For næsten præcis 5 år siden, lavede undertegnede vol1. Med en god debat, og en masse halve løfter til følge. Men her 5 år efter er vi stadig ikke kommet nævneværdigt videre.

Grunden til superliga standart ønskes, selvom der ikke er udsigt til superliga fodbold i Næstved i nærmeste fremtid er:

At en dag ud i fremtiden vil Næstved måske være at finde i superligaen eller de samme krav gør sig gældende i 1. Div så kan vi ligeså godt burge pengene ordenligt fra starten i stedet for flere halve løsninger.

At det aktuelt lige nu, har kostet at en kamp mod de danske mester FCM. Ikke kan genneføres i Næstved pga. For dårligt lys kan næppe komme som en overraskelse. Næstved stadion har været forsømt alt for længe, og fremadrettet vil der komme flere af den slags kampe. Også selvom man måske bruger nogle penge på lys nu, vil det måske være langt alvorligere som sikkerhed. Der næste gang tvinger Næstved boldklub, til og rykke alle de seværdige kampe langt ud af kommunen.

Hvorfor bruge penge på Næstved stadion vil nogen sikkert spørger, og svaret er i min optik ganske enkel. Der er så få ting tilbage i Næstved som man kan være stolte af, og som sælger byen og sætter den på Danmarks kortet og ind i folks bevisthed landet over. Og Næstved Boldklub er en topscore i den forbindelse.

Søren Skovgaard Larsen    Kontakt forfatteren af dette andragende