SpringcenterHillerød

Hillerød kommune har brug for bedre faciliteter til byens springgymnaster og derfor arbejder HGI Gymnastik og Trampolin på at få bygget et springcenter i Hillerød kommune.

Antallet af springgymnaster i Hillerød kommune stiger og stiger og niveauet bliver højere og højere og der er derfor et behov for bedre faciliteter, så vi kan være med til at udvikle vores springgymnaster, samtidig med at vi kan holde sikkerheden i top.

HGI Gymnastik og Trampolin har det sidste år arbejdet på et springcenterprojekt, som i alt sin enkelthed går ud på at lave en tilbygning til en eksisterende hal på en af kommunens folkeskoler, så der vil blive adgang til både springgrav og trampoliner og vi dermed kan tilbyde gymnaster i kommunen de mest optimale forhold.

Samtidig vil dette center, ved at blive tilkoblet en folkeskole, kunne benyttet i dagtimerne af både skole og SFO som vil kunne tilbyde deres elever undervisning i springgymnastik men også til generel motorisk udvikling af både store og små. Med andre ord vil det ikke kun være forbeholdt gymnastikforeningerne, men være et center for alle. Og ved at ligge det på en folkeskole vil vi også sikre os at der er optimal adgang med offentlig transport så gymnasterne ikke er afhængig af at blive hentet og bragt af deres forældre.

I projektet er der også lagt op til faciliteter som tilgodeser både den rytmiske gymnastik og stortrampolinerne som begge også kæmper med pladsmangel.

Denne løsning koster ca 5 mio kroner, men for at komme videre med vores projekt, har vi søgt kommunen om 200.000 kr til at få lavet tegninger og beregninger, så vi kan komme i gang med at skaffe penge til selve springcentret.

OG DET ER HER VI HAR BRUG FOR DIN STØTTE!

Så hvis du, ligesom os, mener at det er på tide at Hillerød får sit eget springcenter, så skriv under her for at vise politikkerne at vi har brug for de 200.000 kr i støtte til at komme videre med vores projekt!

HUSK AT BEKÆRFT DIN UNDERSKRIFT VIA DEN MAIL DU FÅR TILSENDT!

IMG_5852.JPG

Charlotte Mangor Callesen, HGI Gymnastik og Trampolin    Kontakt forfatteren af dette andragende