Mod nye ejendomsvurderinger

Kommentarer

#201

Det er det glade vanvid , at blive ved med at påføre yderområderne udgifter . Jeg har 8 hektar urørt skov , som jeg nu bliver tvunget til at rydde og sælge til et større landbrug . Hvor blev alt den snak om biodiversitet af ? Mvh OBH

Ove Bertelsen (Hellum, 2023-04-16)

#202

Jeg selv bor på en landejendom.

Christina Pedersen (Holmegaard, 2023-04-16)

#203

Jeg skriver under fordi, jeg ikke synes at det er i orden at staten trækker nye vurderinger ned over hovedet på små-landbrug osv. det kvæler det man kender som “et liv på landet”

Mathias C. Trinderup (Spøttrup, 2023-04-16)

#208

Fir du de nye ejendomsvurderinger er u fuldstændig modstrid med samfundets ønsker om bæredygtighed og øget biodiversitet, og man ligestiller ikke huse/små landbrug på landet med huse i byerne bare fordi vurderingsstyrelsen laver en omvurdering
På landet hverken har eller får vi den samme adgang til kloakering, tilslutning til fjernvarme, offentlig transport, gadelygter snerydning mm

Lene Andersen (Bøvlingbjerg, 2023-04-16)

#212

Jeg syntes det er en katastrofal beslutning, der vil ændre livet for mange folk der bor i yderområderne,

Tania Palmer (Hårlev, 2023-04-16)

#217

Vi har en ejendom som er blevet ejerbolig

Mona Olesen (Viborg, 2023-04-16)

#218

Jeg skriver under fordi jeg har fået en ejerbolig istedet for landbrug

Anita Sundahl (Christiansfeld, 2023-04-16)

#221

Vi skal værne om vores grundlovsret til ejendom. Vi skal værne om naturen.å

Pernille Johansen (Brønderslev , 2023-04-16)

#222

Jeg skriver under fordi det er fuldstændig galemathias at foretage så store ændringer på folks ejendomme som
1 kan betyde at man må gå fra hus og hjem hvis ens ejendom er blevet omkategoriseret til ejerbolig og man måske ikke kan komme under overgangsordningen fordi man har foretaget eller ønsker at foretage ændringer/renovering af ens ejendom.
2 fordi ejendommen pludselig kategoriseres som ejerbolig er det ikke ensbetydende med at man bliver fritaget fra skattebetaling af gevinst af salg da grunden er over 1.400 m2
3 vores ejendom vil med stor sandsynlighed falde i værdi, da en evt kommende køber ikke vil betale den fulde værdi når der kommer en ekstra stor ejendomsskatte betaling oveni.
4 man ender med en række ejendomme som forfalder fordi folk ikke tør i standsætte af frygt for at overfabgsordningen ryger
5 ingen kan fortælle hvad konsekvensen af omkategoriseringen betyder, selv ikke vurderingsstyrelsen som udsender brevene

Og der er så mange flere begrundelser til at underskrive denne

Heidi Hansen (Aarup, 2023-04-16)

#223

Jeg skriver under da vi har 5,5 hkt hvor der bliver dyrket 4,8 hkt med omdrift

Torben Jensen (Skanderborg, 2023-04-16)

#224

Vi har en ejendom på 8 hk. 5,5 dyrket. Vi føler os i værste fald at vi er tvunget til at gå fra hus og hjem. Vi bliver på kort tid at bedt om at tage stilling til noget som er uoplyst.

Thomas Phillip Jensen (Slagelse, 2023-04-16)

#225

Jeg skriver under forbi min ejendom er valgt til at skulle omlægges til ejerbolig. Grundlaget for denne beslutning er på intet tidspunkt varslet og jeg kan overhovedet intet finde, om hvad det vil betyde for mig økonomisk og kan derfor ikke acceptere beslutningen og finder den direkte ulovlig

Palle Nielsen (Allinge, 2023-04-16)

#226

Jeg finder det uacceptabelt at man går mod grundlovens paragraf 75.
Ejendomsretten er ukrænkelig og jeg ønsker ikke at afstå min landbrugsejendom.

Sandra Seidenberg (Dronninglund, 2023-04-16)

#230

Fordi vi selv bor på et landbrug, som blev købt med landbrugspligt, og nu er vurderet som en ejerbolig.

Svava Hansen (Ansager, 2023-04-16)

#234

Heidi Schulz

Heidi Schulz (Rødekro, 2023-04-16)

#236

Jeg skriver under bl.a. fordi
- det er et uanstændigt indgreb i den enkeltes ejers vilkår/økonomi for den boligform, man har valgt.
- ingen burde kunne sættes i større boligudgift med tilbagevirkende kraft, selvom man har varslet denne ændring igennem flere år - ingen politikkere, der stemte denne lov igennem (og da slet ikke den enkelte ejendomsejer), har anet hvilke reelle økonomiske konsekvenser det nu får for ejendomsejerne. Det er uanstændigt!
- konsekvenserne af omkategoriseringen er ikke belyst, så den enkelte ejer kan se, hvad det vil betyde for deres økonomi.
- det er ikke oplyst, hvad ændringen vil betyde i kr./øre.
- ændringerne får virkning uanset om man har købt ejendommen for få eller mange år siden.
- ændringen vil alt andet lige betyde fald i salgsprisen, hvis da ejendommen overhovedet vil kunne sælges (stavnsbundet).
- kan tvinge mig til at sælge jorden fra, hvis der da er nogen, der vil købe den - og salgsprisen vil jo helt sikkert være væsentlig lavere nu end for bare 2-4 dage siden, før beskeden tikkede ind i min e-boks.
- ændringen sker med tilbagevirkende kraft pr. marts 2021 (uartigt).
- indsigelsesfristen er uforskammet kort, det er ikke muligt, at kunne nå at få rådgivning til at skulle træffe en så kompleks og vigtig beslutning.
- og sikkert mange andre grunde, jeg stadig ikke har mulighed for at overskue.

Trine Velling (Hobro, 2023-04-16)

#237

FORDI dette er total GALMATIAS- som ødelægger det for naturen, mennesker og landets ellers frie demokratiske ståsted. BOR VI I KINA NU!

vibe skouenborg (Bjerringbro, 2023-04-16)

#239

Det er fuldstændigt vanvittigt, at regeringen ødelægger livet for så mange danskere

Eva Kainø (Lundby, 2023-04-16)

#241

Jeg har en lille ejendom med bare 1,5 hektar de nu vil omkategoriserer til ejerbolig. Da vi har forholdsvis lidt jord tænker jeg ikke det vil være en økonomisk byrde vi ikke kan klare. Vi har to heste, fjerkræ til eget forbrug og en stor urtehave. Jeg har plantet læhegn med hjemmehørende træer og finder løbende hjemmehørende urter som jeg forsøger at få til at etablere sig af egen lomme og fritid. Jeg vil medgive at det ikke er et landbrug som sådan, men det er altså heller ikke i samme kategori som en villa i byzone.
Principielt synes jeg det er helt forkert. Man er f.eks. tvunget til to biler da der ikke er adgang til offentlig transport. Og mest af alt synes jeg det er en bekymrende udvikling der hæmmer diversitet på landet.

Rikke Wehner Rasmussen (Hornslet , 2023-04-16)

#243

Mod de nye ejendomsvurderinger for små landbrug

Jesper Kristiansen (Ølgod, 2023-04-16)

#245

Vi bliver ramt af disse nye helt forfærdelige vurderinger, og ender måske med at blive tvunget til at sælge vores drømmested som vi har knoklet for at erhverve og have

Anne Nielsen (Lemming, 2023-04-16)

#246

Dybt uretfærdig beskatning som kommer til at have en stor påvirkning på de meget små områder der er tilbage til naturen og biodiversiteten.

Marie Gregersen (Svendborg, 2023-04-16)

#248

Jeg støtter dem der er ramt det her lort, bor selv på en ejendom, men vi driver heldigvis jord ellers var vi også ramt 🤬

Nana Mortensen (Haslev, 2023-04-16)

#251

Jeg selv er berørt, i mindre grad, men især fordi jeg synes det er dybt uretfærdigt og ikke giver mening for en stor gruppe af befolkningen. Det er faktisk uhyggeligt, hvilken situation det efterlader mennesker i, som har købt en ejendom i anden tro.

Kristina Krøjer Hansen (Lundby, 2023-04-16)

#252

Jeg finder det krænkende for min ejendomsret, og frie liv, som der pludselig vendt total rundt på.. Det skaber så meget usikkerhed og utryghed.. Det nærmere sig en diktatur stat…Der efter for godt befinde lovgiver til deres fordel.. med korte hørings frister,,,

Ulf Carlsson (Skælskør, 2023-04-16)

#253

Vi har ikke pludselig 3000 mere om måneden til ejendomsskat. Loven smider folk fra hus og hjem og gør boligerne mindre værd og sværere at sælge

Maja Junker (Brørup, 2023-04-16)

#255

Jeg har land ejendom som er blevet til ejer bolig

Jens Bay (Viborg , 2023-04-16)

#259

Jeg skriver under fordi det er urimeligt at beskatte landbrugsjord, som det er en villahave uanset antal HA. Endvidere er overgangsordningen urimelig pga de begrænsninger, der er for bygningsmæssige forbedringer. Vh Dorthe (ejer landejendom på 6,7 HA)

Dorthe Anne Ulrich Krog (Slangerup , 2023-04-16)

#261

Jeg skriver under, fordi jeg er meget uenig i SKATs nye styringssignaler og kategoriseringer hvad angår små landejendomme.

Kirstine Segall (Ryomgård , 2023-04-16)

#263

Regeringen bliver nødt til at annullere de nye regler. Små landbrug bidrager i høj grad til øget biodiversitet og trivsel i landsbyerne. Små landbrug er oaser, som under ingen omstændigheder må blive opslugt af storlandbrug med deres gift og gylle.

bente jørgensen (kirke eskilstrup, 2023-04-16)

#270

Der er hovedløst sendt afgørelser ud uden at tage alle parametre med - man har sågår ikke engang kigget i CHR registeret for at notere antal dyr på gården - der står bare 0 dyr i oversigten. En frist på 15 dage uden at kende nogen økonomiske konsekvenser er useriøst - spørger man vurderingsstyrelsen har de en svartid på 10 dage!!!

Annette Klink Dalgaard (Skævinge, 2023-04-16)

#271

Vi er kommende købere af ejendom på landet

Nadia Bressendorff (Ringsted, 2023-04-16)

#272

Jeg er ejer af en landejendom på 11 ha.

Jan Christensen (Dronninglund , 2023-04-16)

#274

Vi selv bliver truet med denne lov og det kommer til og give os økonomiske problemer samt drøm der bliver brast!

Christina Qvistgaard (Årre, 2023-04-16)

#276

Jeg mener ikke landbrugsejendomme kam beskattes på sammen måde som parcelhuse

Mette Pedersen (Slagelse , 2023-04-16)

#277

Det ender med at udvande alle de små gårde, som har det fordi de elsker deres ro! Og det giver de store landbrug mulighed for a blive ende større og tvinge de små steder til enten st sælge jord eller købe mere

Stephanie sofie Andersen (Gram, 2023-04-16)

#280

Jeg ejer et lille husmandssted på 5,5 ha men 7-14 islandske heste ( de 4 er egne), har 3 høns, og 5 katte. Lejer lidt jord til naboen til øko. Landbrug. Og da jeg er single med 1 barn Og allerede arbejder 37 timer om ugen ude. Ja så har jeg økonomisk svært ved at blive boede her, hvis de nye regler kommer til at gælde. Jeg købte stedet for at leve på landet og give min søn en fantastisk barndom med friskluft og skøn natur. Og have mine heste lige uden for vinduerne som altid har været min drøm.

Winnie Vibeke Bendtsen (Timring , 2023-04-16)

#281

Fordi det er helt urimeligt at lave denne ændring. Både for ejerne af de små landbrug og for miljøet.

Lotte Wested (Veksø Sjælland, 2023-04-16)

#282

Jeg skriver under, fordi det gør mig utryg, når ens levevilkår kan forandres så drastisk pga en ny ejendomsvurderingslov.

Pernille Povlsen (Hammel, 2023-04-16)

#284

Jeg synes dette er helt grotesk og at det vil gå ud over naturen i vores lille land

Tina Jakobsen (Holbæk , 2023-04-16)

#286

Det er helt urimelige vilkår der lægges op til. Og selve processen er meget uigennemskuelig. Ingen ved hvilke konsekvenser en ny status måtte få, men det vil formodentlig blive temmelig dyrt at have en mindre ejendom på landet. Det vil resultere i affolkning af landet, at vi ikke kan sælge vores ejendomme, at den biodiversitet der ofte er en konsekvens af de små landbrug forsvinder og at en livstil kun bliver for de få med mange midler.

Anna M. T. Blom (Tårs, 2023-04-16)

#289

Det er helt urimeligt med de nye regler og vurderinger

Søren Lund Jensen (Haderup, 2023-04-16)

#291

Jeg skriver under for at støtte et stop af en anderledes uigennemtænkt og på kant med menneskerettigheder lovgivning.

Sonja Pedersen (Gjerlev , 2023-04-16)

#294

Jeg skriver under fordi, at det er helt urimeligt, at små hestehold skal rammes på denne måde. Der bliver jo ingen som får råd til at have lidt jord og et par heste

Lise Andresen (Ribe, 2023-04-16)

#297

Det er er en urimelig ordning

Bente Østergaard (Brønderslev, 2023-04-16)

#299

Det kan simpelthen ikke være rimeligt, vi skal betale så meget i grundskyld, for at bo på små ejendomme ude på landet.

Rikke Nielsen (Aabybro, 2023-04-16)

#301

Det er bare ikke rigtigt.
Landbrug er landbrug.
Og by er by.

Lise-lotte Nielsen (Barrit, 2023-04-16)

#304

Kender ikke konsekvenserne og er bange for det vil ændre hele mit økonomiske grundlag

Kenneth Dreier Jensen (Vig, 2023-04-16)

#305

Fordi den lov er fuldstændigt horribel !!!

Lisbet Klinck (Faaborg, 2023-04-16)

#306

Jeg bor på en gård med 5 får og 9 lam lige nu. Vi har 8 hektar skov/ mark. Dele af skoven er fredskov og andet er blevet beplantet med træer. Vi har købt ejendommen som 6 generation på gården . Vi slagter selv vores får og spiser kødet.

Karina Andersen (Bjerringbro, 2023-04-16)

#307

Retfærdigheden ske fyldest.
Der skal retfærdighed til, så man ikke bare skal smide noget i hovedet på folk, der IKKE er færdigbehandlet og ingen ved hvad konsekvenserne vil blive af det.

Lisbeth Kjær (Regstrup , 2023-04-16)

#308

Jeg underskriver fordi jeg synes det er over alt kritik at lave en ny lov uden at have noget konkret regler på plads inden så folket kan se hvad det vil indebære

René Nørgaard (Skjern , 2023-04-16)

#309

Det er igen noget shit som de pamper som er folkevalgte indføre uden ret og lov.... Og de har deres på det tørre med fed løn og divs skattefri tillæg god pension m.m.
Nej det skal stoppes og trækkes tilbage øjeblikkelige.

Petersen Susanne (Sønderborg, 2023-04-16)

#317

Vi ejer ikke egen bolig, til gengæld har vi en drøm om at købe landejendom i nærmeste fremtid hvor jeg kan have mine heste hjemme. Sandsynligheden for at vi vil få råd til det, med denne nye lovændring, er minimal.

Rikke Martinsen (Jyderup, 2023-04-16)

#318

Jeg kan på ingen måde acceptere, at få trukket noget ned over hovedet. Uden at kende den økonomiske, og fremtidig konsekvens.

Hans ole Nielsen (Tjele, 2023-04-16)

#319

Min underskrift går ind og støtter op om, at det er helt urimeligt at ændre vurderingen for de små landbrug, så mange må gå fra hus og hjem.
Det er endnu en skjult skat de små landbrug skal betale. 😡
Hvad med miljøet, der er ikke meget grøn omstilling ved at nedlægge de små landbrug, som passer på miljøet samtidig med, at der bliver dyrket eller høstet på jorden.

Gitte Jensen (4070, 2023-04-16)

#320

Jeg ønsker liv på landet!! Et liv hvor almindelige folk har mulighed for at holde hobbydyr, børn kan vokse op med dyr og natur omkring sig - og tage rutebil til skole og aktiviteter. Flere tiltag er ved at bremse dette og tvinge middelklassen ind i byerne bl.a. denne lov.

Anette Mouritsen (Aabenraa, 2023-04-16)

#321

Jeg er i mod den nye ejendomsvurdering, man skal ikke straffes for at man gerne vil have plads omkring sig, med dyr, marker og skov

Bjørn Kristoffersen (Brande, 2023-04-16)

#322

Der ikke er lovhjemmel til at ændre status på landbrugsejendomme

Steen Kornum (Fårup, 2023-04-16)

#323

Det er hul i hovedet

Morten Haack (Helsinge, 2023-04-16)

#324

Jeg er selv er ramt, og ser nødigt at alle de små landbrug bliver totalt udkonkurreret af storbønderne. Kan umuligt gavne biodiversiteten i naturen omkring os.

Simone Mogensen (Aarup, 2023-04-16)

#325

Fordi vi købte en ejendom i 2019, et aktivt landbrug med landbrugspligt. Vi har 7.2 ha og 6.2 er dyrket landbrug hvor vi dyrker grovfoder (wrap) 2 gange årligt.
- Vi har opstaldning
- Vi pålagt at ligge 4% af vores jord i brak
- Vi har CVR registrering.
- Vi har CHR registrering
- Vi har gødningsregnskab
- Vi har IKKE vedvarende græs, det vil sige at vi skal omlægge vores dyrkningsjord hvert 5. År med korn og græsudlæg.
- Vi får EU støtte
- Vi har landbrug/rådgivnings hjælp hos VELAS, som vi betaler til hvert år.

Så vi købte en landejendom og ikke en ejerbolig!

Malene Krog (Brenderup, 2023-04-16)

#326

Der underskrives fordi det er noget hovedløst makværk der udøves p.t.

Regeringen må sikre at der er overensstemmelse imellem de forskellige myndigheders vurdering/klassificering af borgerne, det holder ingenlunde at en ejendom (uanset størrelse) betragtes som landbrug af den ene myndighed og skal overholde krav til landbrugsloven, men i skattemæssig henseende, så mener SKAT at er det ikke længere et landbrug, men et parcelhus, det er åbenlyst modstridende - og fuldkommen tåbeligt i stort set alle tilfælde, hvor det er klart for enhver at dyrefolde, græsarealer, småskove, krat, eng, moser og små marker, ikke kan være andet end landbrug - den slags må man ikke i et boligområde, det er der enighed om, alle steder.

Disse små landejendomme er ofte små oaser for biodiversitet og må fredes, ellers ender hundredetusindevis ha af biodiversitet som intensivt dyrket økologisk ørken.

Landbrugsloven har IKKE som krav at landbrug skal være "intensivt" - tværtimod accepteres også naturarealer som landbrugsareal.

Regeringen må stoppe denne omklassificering og sikre at skattelovgivning samordnes med landbrugslovgivningen.

Benno Clausen (Præstø, 2023-04-16)

#327

ønsker en revurdering af loven og en ekstra
kategori " husmandssted " med samme beskat-
ningsforhold som landbruget.

Kirsten Andersen (jyderup, 2023-04-16)

#328

Jeg skriver under fordi jeg syntes det er urigemilig at alt landbrugs jord ikke beskattes ens, om det er ejet af en landmand eller en privat

Rasmus Rabøl Andersen (Horsens, 2023-04-16)

#330

Jeg har en ejendom på 7 ha.
Jeg underskriver pga den ulovlige ekspropriering af min ejendom med omfattende konsekvenser herunder forringelse af værdien af min ejendom samt den katastrofale betydning det potentielt vil få for naturen og biodiversiteten ved salg af jorden som bla. rummer sjældne arter som vandsalamander, gøgeurt mv.

Christine Damsbo Olivarius (Fårvang, 2023-04-16)

#333

Jeg skriver under fordi det er ikke i orden at lave sådan en stigning i ejendomsskatter på sådan landjord, da det vil få store konsekvenser for dyreliv og natur og vi vil dermed forringe vores natur fordi folk ligepludselig får frataget deres rådighedsrum til fri naturdyrkning fordi de ingen penge har tilbage når skatten er betalt.

Sine Jensen (Jyderup, 2023-04-16)

#335

Det er helt uhørt!! mange små familier kommer til at gå konkurs!! samt vi kommer til at affolke de små landområder!!

Marianne Brogaard (Thyholm, 2023-04-16)

#336

Det ikke er rimeligt at ændre vilkår når man har købt under andre. Dette ødelægger alle de timer og penge vi har lagt i at øge biodiverteten for dyr og insekter
Netop det man har talt om i årevis, st øge dette samt passe bedre på naturen

Thomas Larsen (Egtved, 2023-04-16)

#337

Jeg er imod de nye vurderinger, da det vil forværre tilstandene yderligere i landområderne og været til stor gene for biodiversiteten. Jeg tror mange små jordejere vil være nødsaget til at sælge til større landbrug.

Niels Groth (GELSTED, 2023-04-16)

#340

Jeg er uenig i de nye vurderinger for små landbrug.

Heidi Larlsen (Svendborg , 2023-04-16)

#341

protest mod en skjult beskatning der forringer mulighederne for at bebo og have små landejendomme, der ofte giver alternativ landbrug, herunder økologiske brug og andre tiltag der beskytter natur og miljø, Dette tiltag, beskatning vil medføre mange sammenlægninger til storbrug, med færre landbrug og mindre natur og miljø,

ole Jensen (Kirke Hyllinge 4070, 2023-04-16)

#342

Det er den største gang makværk der er sket vedr. skattelovgivningen i DK i min tid

Jens Huusmann (Skanderborg, 2023-04-16)

#344

Det er fuldstændig forrykt at det skal gøres endnu sværere, dyrere og urentabel at kunne leve sit liv på landet, med selvforsyning, ro, biodiversitet og bløde værdier end det er i forvejen....

LaillaLunae Phoenixi (Nykøbing,0,45,54.77,11.88, 2023-04-16)

#345

Vi har brug for flere små, bæredygtige gårde ikke flere industrigårde

Karsten Mikaelsen (Lejre, 2023-04-16)

#350

Det er min opfattelse at denne lov går mod regeringens eget initiativ om mere biodiversitet, da mange små “landbrug”- nu landligt ligge de villaer kan være nødsaget til at sælge jord til de store landmænd. De store landmænd vil optimere jorden mest mulig, dræn, nedlæggelse af skel og evt træer i skel som vilde dyr kan søge ly i. De danske råvildt har det svært, men denne lov gør det ikke lettere.
Lad der være forskel på at bo på landet og i byen!

Mette Markussen (Hedensted, 2023-04-16)

#352

Jeg driver landbrug... vil ikke annerkende denne vuderingssag

Ulrik Sørensen (Viborg, 2023-04-16)

#353

Mod nye ejendomsvurderinger er blevet trukket ned over ørerne på os med mindre landbrugsejendomme...

Thomas Rasmussen (Fjerritslev, 2023-04-16)

#356

Fordi jeg har ejendom i ovennævnte katagori

Lars Christoffersen (Glumsø, 2023-04-16)

#358

Selv er omfattet af dem ny lovgivning der ikke giver mening i forhold til vores driftsform. Intensivt juletræ dyrkning og salg fra gårdspladsen.

Claus Pedersen (Slangerup , 2023-04-16)

#360

Landbrug er landbrug og by er by de er jo ude på at ødelægge det hele

Sonny lindgren Nielsen (Barrit, 2023-04-16)

#362

Politikerne har travlt med og vil lukke Dansk landbrug, fordi at de vil have mere natur.
Samtidigt vil de beskatte små naturperler, som folk har skabt.
Nogle vil måske blive tvunget til at sælge deres jord fra til Landmænd, som så må rydde hegn osv. For at de kan bruge det.
De fleste der bor på et lille Landbrug elsker naturen og forbedrer den med små vandhuller, plantning af træer osv.

Man har svært ved og forstå politikers tankegang.
Udkants Danmark skal åbenbart lukkes helt ned.

Kenneth Lykkegaard (Broby, 2023-04-16)

#365

Det er en rigtig dårlig indstilling at have til vores kære landbrug

Ida Storbjerg Nielsen (Kalundborg, 2023-04-16)

#366

Det her er fuldstændig ude i hampen 😡😡😡😡

Louise Jensen (Kalundborg, 2023-04-16)

#367

Fordi jeg ikke stiltiende vil acceptere disse uhyrligheder!

Helle Nielsen (Spøttrup, 2023-04-16)

#370

det er en ekstra skat mod folk på landet , som er urimelig

regnar jensen (bindslev, 2023-04-16)

#371

Det totalt tosset tiltag

Tina Jørgensen (Silkeborg , 2023-04-16)

#372

Mod de nye ejendomsvurderinger for små landbrug, idet det ikke giver mening i relation til alt andet lovgivning for landbruget, pålægger ejerne uhyrlige restriktioner, rammer tilsyneladende temmeligt tilfældigt, og medfører ekstra afgifter. Desuden er det dårligt for landmiljøet og kulturarven og vil modvirke alle de tiltag der er for øget variation i vores landzoner.

Tine Lessel (3480, 2023-04-16)

#374

Dette er et makværk af dimensioner!
Der er så meget galt og uigennemtænkt med dette tiltag, at jeg ikke kan overskue at remse op.
Truer ejendomsretten bl.a.

Catharina Holm (Helsingør , 2023-04-16)

#375

Jeg skriver under fordi jeg kigger på landejendom og disse nye vurderinger gør at det bliver økonomisk urealistisk qt få råd til.

Helena Kristwnsen (Nørresundby , 2023-04-16)

#384

Det er ikke ok, at bare fordi man bor i naturskønne omgivelser, så skal man straffes og betale en urimelig høj pris, for noget der kun kan bruges til afgræsning.

Johnny Sørensen (Farsø, 2023-04-16)

#386

Det er helt urimeligt at værdisætte folks ejendom, så de ikke har mulighed for at blive boende, eller at de får store økonomiske problemer, efter deres nye vurdering, samt problemer med salg og tab af værdi af ejendommen.

Lisbet Andersen (Farsø , 2023-04-16)

#387

Det er ganske uretfærdigt, at ejendomsskatten på småbrug pludselig mangedoblet. Iøvrigt vil det stavnsbinde ejere.
For ikke at tænke på biodiversitet som holdes i hævd på småbrug.

Margit Hillerup Jensen (slagelse, 2023-04-16)

#388

Jeg skriver under fordi jeg synes det er helt hul i hovedet at vi på landet ikke kan få lov at drive vores små landbrug som vi er.
Vi bliver aldrig det samme som en ejerbolig her på landet det kan ikke lade sig gøre vi har ikke den samme service som de har i byen og vi er nogle som måske prøver/arbejder på at gøre noget ved biodiversiteten

Jeanette Simonsen (Ørbæk, 2023-04-16)

#391

Vi får et kæmpe værditab på vores ejendom

Ole Roed Jakobsen (Skævinge, 2023-04-16)

#393

Fordi jeg mener at den nye lov er i strid med grundloven.

Kim Sjørslev (Vig, 2023-04-16)

#398

Det kan have stor betydning for om vi kan blive boende på vores ejendom.

Christina Krogsgaard (Mammen, 2023-04-16)

#399

Jeg skriver under fordi det berøre os personligt, vi er ved at overtage mine forældres gård og hvis dette bliver besluttet er det evt ikke muligt for os at købe.

Trine Nørhave (Lynge, 2023-04-16)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...