Genbehandling af den politiske beslutning der er truffet om at flytte udskolingseleverne på Nygård skole til Nordvestskolen

Kommentarer

#3

Jeg har en søn på skolen som bliver ramt. - og som allerede reagere på nyheden om flytningen.

Sussie Egeland-sørensen (Helsingør, 2021-12-10)

#5

Jeg skriver under fordi, at beslutningen om at flytte en del af Nygård skole til Nordvest skolen er fuldstændig utilstedelig - børn med autisme har brug for ro og stabilitet..!!!

Vibeke Juulsgaard Mikkelsen (Helsingør , 2021-12-10)

#8

Støtter enhver forældre, der kæmper for sit barn. Nej til systemets terror.

Ilona Ragana (Skamby, 2021-12-11)

#11

2 grunde.
1. Autister har ikke godt af forandringer.
2. Af alle steder i kommunen er nordvest skolen den skole med mest uro.
( vores niece flytte skole derfra grundet adresse flyt, og hun er 10 år og helt forundret over at de kan have undervisning, uden nogen kaster med stole osv)

Det var virkelig bekymrende at læse…

Trine Knudsen (Jelsingør, 2021-12-11)

#16

Det er meget vigtigt, at planerne om flytning af Nygård udskoling ikke bliver til noget, da det vil have store konsekvenser for de involverede børn!

Rikke Kristensen (Snekkersten, 2021-12-11)

#24

Jeg er forælder til en elev på Nygård skole og er imod den beslutning, som er truffet af Børne- og uddannelsesudvalget i byrådet vedrørende flytning af udskolingseleverne til Nordvestskolen. Vi forældre er ikke blevet inddraget eller hørt i processen, hvilket er stærkt kritisabelt. Jeg ønsker at byrådet behandler sagen på ny.

Veronica Baggio (Helsingør, 2021-12-11)

#28

Jeg er enig i ovenstående.

Louise Riboe (Humlebæk , 2021-12-11)

#30

Det er forkert valg
Det sårbare skal ikke til Nordvest skolen

Rosen Susie von (Espergærde , 2021-12-11)

#31

Det er skadeligt for disse sårbare elver at blive flyttet til nye rammer, der ikke tilgodeser deres behov.

Vivian Læborg (Hornbæk, 2021-12-11)

#32

Som forælder til et barn på Nygård skole er jeg imod flytningen, da jeg er meget nervøs for hvordan det vil påvirke mit barn.

Iben Nordland (Espergærde , 2021-12-11)

#34

Jeg selv har børn på nygård og syntes ikke det er i barnets tarv at flytte dem.

Lene Johansen (Helsingør, 2021-12-11)

#36

Min søn er indstillet til Nygård skole i kommende 5 klasse, og det være ødelæggende at skulle flytte IGEN efter kun 2 år hen på en skole med mange elever som netop er det kan ikke han blandt andet ikke rummer....ligesom de mange andre børn som går på Nygård skole nu!
Det ville være ødelæggende for MANGE børn og deres familier!!!

Lena Elsing (Helsingør , 2021-12-11)

#37

Det er urimelige rammer at give børnene

Mette Dreyøe (Ålsgårde , 2021-12-11)

#55

Jeg skriver under fordi jeg er dybt uenig i beslutningen om at rykke de ældste børn med autisme og andet, til en anden skole. Autister især har brug for vante, faste trygge rammer - det er udskolingsbørn der har haft en rutine og en hverdag der nu skal vendes op og ned på, og hele deres verden braser sammen på dette. Både skole mæssigt men især også andre steder som eksempelvis hjemme, hvor forældre i forvejen kæmper for at få tingene til at køre så rutinemæssigt som muligt.
Helsingør kommune burde i den grad genoverveje om det er den rette beslutning de har taget, eller om de bør finde et alternativ.

Ulla voigt Egeland (Horslunde, 2021-12-11)

#56

Jeg skriver under fordi det er vigtigt at der bliver taget hånd om denne sag.

Pia Nielsen (Hornbæk, 2021-12-11)

#58

Alle mennesker ved, at børn og unge med autisme har brug for forudsigelighed og faste rammer. Det er simpelthen en forudsætning for at de trives. Lad dem få lov at blive i deres faste rammer og udvid Nygård skole NU.

Solveig Gattmann (Frederiksværk, 2021-12-11)

#59

Jeg skriver under fordi det er stærkt kritisabelt at rykke en udskoling uden forældreinddragelse eller rådgivning fra handicaprådet. Dette er en stærkt sårbar gruppe elever, som har behov for en helt særlig og pædagogisk tilrettelagt hverdag. De unge menneskers ressourcer i l-klasserne som beskrevet er ikke sammenligning med de andre elever i udskolingen.

Ane Scheel (Ålsgårde , 2021-12-11)

#61

At flytte børn med udfordringer ud på en stor skole, er at ikke have respekt for deres udfordringer. de behøver ro. Nygård skole gør en stor indsats og har en perfekt størrelse. Bevar Nygård Skole

Dorte Ruud (Snekkersten, 2021-12-11)

#63

Med mit kendskab til at arbejde sammen med autister så undres jeg over, at en sådan beslutning er truffet. Den går imod ALT hvad et barn med autisme har behov for, for at kunne have en god og udviklende hverdag.
Denne beslutning er ikke taget for at styrke børnene men af en eneste årsag - Kroner og øre.

Ann-Christin Pedersen (Fredensborg , 2021-12-11)

#68

Jeg kan se de udfordringer flytningen vil gøre, da jeg selv har børn med autisme.

Lillian Nattestad (Espergærde, 2021-12-11)

#70

Jeg underskriver fordi jeg er helt enig. Vi har allerede været igennem skoleværing og angst. En dreng der sad på sit værelse i 7 måneder og ikke ville/kunne komme i skole.

Benny Mathiasen (Helsingør, 2021-12-11)

#71

Vi er forældre til en elev på Nygård skole og er imod den beslutning, som er truffet af Børne- og uddannelsesudvalget i byrådet vedrørende flytning af udskolingseleverne til Nordvestskolen. Vi forældre er ikke blevet inddraget eller hørt i processen, hvilket er stærkt kritisabelt. Vi ønsker at byrådet behandler sagen på ny!

Jens Lützhøft (Helsingør, 2021-12-11)

#78

Jeg mener det er vigtigt, at beholde Nygård Skole som skole til børn med særligt behov.

Birthe Birk (Helsingør, 2021-12-11)

#83

De elever skal have lov til udvikle sig i et godt og trygt miljø. Det får de ikke på nordvestskolen.

Stine Beenfeldt Weber (Snekkersten, 2021-12-11)

#84

Beslutningen er taget uden hensyn til brugerne og de udfordringer der vil følge med.

Charlotte Brøndt (Helsingør, 2021-12-11)

#87

Jeg skriver under fordi, min datter går på Nygård og jeg intet positivt kan se i den flytning.....
Eleverne har brug for forudsigelighed og ro, specielt når de når puberteten der oftest er ret kaotisk for autister. Og når man så ligger pres fra faglig udvikling og eksamener oveni, vil en flytning være meget risikabel for flere...

Sanne Baadtoft (Tikøb, 2021-12-11)

#91

Jeg arbejder med pædagogisk vejledning og også i mit private liv møder børn og unge med autisme som mistrives og får belastningsreaktion af for store miljøer!

Annika Lion Kristensen (Farum, 2021-12-11)

#92

Jeg har set hvor svært det bliver for de stakkels børn. Først anerkendes deres problemer, derefter bliver de anbragt hvor de skal fungere normalt, uden ekstra støtte og ressourcer til at hjælpe dem den rigtige vej.
De bliver helt ødelagt.

Kim Grarup Gehrcke (Helsingør , 2021-12-11)

#98

Jeg skriver under fordi jeg har et barnebarn som lidt af autisme og som bor i Helsingør Kommune. Lige nu går han på en skole udenfor Helsingør Kommune, men hvis han hjemtages og tilbydes en plads i en specialklasse på en NT skole vil det gå helt galt og alt hvad han har lært vil gå tabt.

Marianne Risgaard (Nykøbing Sjælland, 2021-12-11)

#101

Jeg skriver under, da jeg er imod at udskolingen flyttes til en stor folkeskole et andet sted i Helsingør kommune.
Det er imod alle tanker om en god skole for børn og unge med autismespektrumforstyrrelser.

Jette Frank (Hillerød, 2021-12-11)

#102

Vores dreng går på Nygård og tåler ikke store skoler.

Kim Willum (Fredensborg , 2021-12-11)

#116

Jeg skriver under fordi man med beslutningen om at flytte eleverne til Nordvest skolen, ikke har tænkt på barnets/udskolingselevens tarv. Det er mig helt uforståeligt, at man i den grad tilsidesætter elevernes særlig behov for ro, struktur og forudsigelighed.

Dorrit Preil (Espergærde, 2021-12-11)

#135

Det er en uhørt dårlig beslutning det vil medfører store konskvenser for børnene.

Jesper Olsen (Hornbæk, 2021-12-12)

#136

Jeg som familiemedlem til en elev på Nygård skole og er imod den beslutning, som er truffet af Børne- og uddannelsesudvalget i byrådet vedrørende flytning af udskolingseleverne til Nordvestskolen. Jeg som familiemedlemmer er ikke blevet inddraget eller hørt i processen, hvilket er stærkt kritisabelt. Jeg ønsker at byrådet behandler sagen på ny.

Isabella Barrera Jørgensen (Tikøb , 2021-12-12)

#140

Det er det bedste for børnene🙏

Christine Ravn (Espergærde, 2021-12-12)

#146

Børn med specialbehov har særlige behov der kræver særlige rammer. At flytte dem nu til en stor skole med de fremmede og utrygge rammer der finder jeg meget sårbart

Katja Sredniawa Lindqvist (Helsingør, 2021-12-12)

#148

Det er en dårlig beslutning

Pernille Fossing (Søborg, 2021-12-12)

#150

At konsekvenser både menneskelige og økonomiske for kommunen er uoverskuelige når man tisser i bukserne for at holde sig varm

Joacim Ipsen (Helsingør , 2021-12-12)

#152

Jeg er forældre til er barn på skolen og det er under alt kritisk, på ingen måder er der taget hensyn til børnene bedste !

Milla Uldall Hansen (Helsingør, 2021-12-12)

#154

Et barn med autisme kan få fatale følger af at skifte miljø. Puberteten er en særlig følsom tid - for et barn med autisme er miljøskift/skoleskift i puberteten en katastrofal og fuldstændig uansvarlig handling fra myndighedernes side.

Annette Kahlke (Kgs.Lyngby, 2021-12-12)

#159

Det er en god og tryk hverdag for børnene og det er vigtigt, for dem med autisme.

Isabelle Slavensky (Tikøb, 2021-12-12)

#160

Det er vigtigt

Ulla Brun Madsen (Frederiksværk , 2021-12-12)

#166

Fordi jeg har et barnebarn, som har brug for den samme skole !!!

Carl Christian Urban Jensen (Hjørring, 2021-12-13)

#170

Jeg har selv en autismediagnose og har pårørende med samme.

Kasper Nyberg (Helsingør, 2021-12-13)

#171

Jeg skriver under da jeg har et barnebarn på skolen, og det betyder rigtig meget at de børn ikke skal rykkes rundt hele tiden, det har de alle prøvet mere end rigelig.

Bodil Vestergaard (Frederikshavn, 2021-12-13)

#173

Børn med særlige behov har ikke brug for at spejle sig i børn uden. De har brug for trygge omgivelser og voksne der kan imødekomme behovet.

Suzanne Hey (Ålsgårde, 2021-12-13)

#178

Det er ikke ok, at man ødelægger børns skolegang i besparelsernes navn. Vi må til at have et samfund, hvor der er plads til autister, handikappede og andre, der ikke lige passer ind i "normens" kasse.

Signe Winther (KBH NV, 2021-12-13)

#179

At tro at børn med autisme ikke vil få forringet deres livskvalitet af denne beslutning vidner om en absolut mangel på viden om, hvordan autisme fungerer.
At byrådet vælger at gå imod fagkundskaben - sandsynligvis for pengenes skyld - er direkte forargeligt.

Mikkel Brunberg (København SV, 2021-12-13)

#181

Har selv et barn med autisme og kender problemstillingen alt for nært

Janus Hovedskou (8600, 2021-12-13)

#183

Det er i den grad en om'er... og det kan kun gå for langsomt.

Erik Steen Larsen (Hørsholm , 2021-12-13)

#185

jeg skriver under fordi jeg har set, hvordan mine børnebørn led under at gå i den store folkeskole, hvordan de efterhånden kunne åbne sig, de de blev flyttet til den overskuelige skole. jeg husker også, hvordan min søn blev mere og mere forpint i skolen, indtil han blev syg og måtte i behandling.

Birte Jepsen (Tikøb, 2021-12-13)

#186

Fordi børn der i forvejen har det svært ikke skal trækkes igennem mere bare for at spare penge.

Christina Øllgaard (Nexø, 2021-12-13)

#188

Jeg skriver under fordi min søn går i H7 på Nygård skole, og han har aldrig haft det så godt som nu. Jeg husker alt for tydeligt hvor skidt han havde det i den “almene” folkeskole, og vil ikke risikere tilbagefald.

Karina Larsen (Ålsgårde, 2021-12-13)

#190

Det er vigtigt at disse børn og unge mennesker har deres faste rammer og ikke på en skole med mange andre børn og unge - mange af disse børn/unger har brug for at blive skærmet.

Birgitte Toft Westergaard (Ålsgårde , 2021-12-13)

#192

At Nygård Skole skal man værne om og frem for alt ikke stresse nogle i forvejen sårbare børn og unge!

Anne Fønss (Helsingør, 2021-12-13)

#194

Jeg skriver under fordi mange familier er tyndslidte, vores børn har brug for ro og ikke skift til storskoler. Det er ligesom afprøvet af de fleste uden større succes. Udsigten til ny indkøring på halve eller måske hele år, den er ubærlig.

Steven Simonsen (Espergærde, 2021-12-13)

#195

Autismebørn har brug for en genkendelig stabil og tryg hverdag.
At "bo" på en stor skole skaber utryghed.

Inge Antje Voigt (fredericia, 2021-12-13)

#197

Alt for mange børn med autisme eller andre diagnoser trives ikke i de skoletilbud, der findes, og ender derfor med sket ikke at gå i skole. Det er da hul i hovedet at lukke et af de velfungerende tilbud.

Helle Frederiksen (København, 2021-12-13)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...