NEJ TAK til en Naturnationalpark i Skagen Odde/Bunken

Kommentarer

#203

Jeg skriver under fordi jeg bor i Hulsig og rider i bunken plantage. Indhegningen vil indskrænke mig meget i mine fritidsaktiviteter.

Freia Penther (Skagen, 2021-11-11)

#206

fri natur er uden hegn.

bodil Jørgensen (Helsinge, 2021-11-11)

#207

- jeg er dybt imod indhegning af naturnationalparker. Jeg passer på naturen og mener vi har yderst fine skove i Danmark.
Biodiversiteten er ikke i faretruende tilbagegang. Der er lavet nogle beregninger som ikke holder vand.
Vi skal da ikke udlægge så meget dansk skov til forsøg. Det er da det rene vås. CO2 regnskabet som vi lige har hørt Mette Frederiksen sige at vi skal stramme op så vælger regeringen at lave nnp som afgiver meget CO2 og ikke som nu hvor vores skove optager CO2.

Dyrevelfærden er jo ikke eksisterende i nnp. De vil jo ikke fodre de stakkels dyr. Vi skal ikke hoppe på den nu med St de siger de tilskudsfoder hvis de skønner det er nødvendigt. På Mols havde de masser af foder 100 m fra de udsultede dyr. Det et er så statens måde at passe dyr på. For det har de lavet en lov om.
Når man hegner noget holder man noget inde men så sandelig også noget ude. I dette tilfælde alle os som færdes i skoven. Til bens, cykel, hest, kørestol, med og uden hund. Os som nyder friluftslivet i skoven. MANGE!!!!!
Så værsågod. Min underskrift

Mette Tanja Blumensaat (9990, 2021-11-11)

#208

Fordi biodiversiten ikke bliver bedre (mere alsidig) - bare anderledes

Sigurd Mogensen (9881, 2021-11-11)

#209

Imod indskrænkede tiltag, for at man kan færdes sikkert i de danske naturområder

Allan Jensen (Ålbæk, 2021-11-11)

#210

Naturen skal ikke hegnes ind.

Lena Jessen (Ribe, 2021-11-11)

#213

Nej til indhegning af vores natur .

Helle Nicholson (Gilleleje, 2021-11-11)

#214

Intet hegn i naturen.

Charlotte Rasmussen (Fjellerup , 2021-11-11)

#220

Ingen dyr skal lide unødigt fordi skrivebordsryttere har en ideologi og økonomisk vinding, som skal føres ud i livet på bekostning af os alle....

Kari Lundholm (Hulsig, 2021-11-11)

#222

Jeg er nabo til plantagen og ser bla, hvor mange mennesker med handicap som benytter skoven, bla fordi der kan cykeles og køres med kørestol på de asfalterede veje. Handicapede har ofte høje lyde og uhensigtsmæssige bevægelser som bestem gør situationen farlig, hvis det hegnes inde og store dyr flytter ind.
Som nabo til statens "fredelige" STUDE har vi skam nok set hvordan en medarbejder måtte løbe for livet og springe over hegnet, efter at være blevet jaget af en meget aggressiv stud.

Jeg er oprigtigt bekymret, og forstå ikke hvorfor det pludselig skal gå så frygtelig hurtigt med det her projekt.

Lyt nu noget mere til lokalbefolkningen som også interessere sig meget for skoves dyr og plante bestand.
De ved altså et og andet ved have brugt og set skoven gennem mange mange år.

Venlig hilsen
Anni Guldager

Anni Guldager (Ålbæk / Bunken , 2021-11-11)

#226

Jeg er rystet over vores regering og naturstyrelsen planer for vores alles natur. Der bliver tromlet henn over folk. Der faktisk ved noget om det her. Og lokal befolkning bliver ikke hørt. Natur er ikke hegnet unde. Og husdyr høre IKKE hjemme i den danske fauna. Husdyr skal passes hver dag. Præcis som vi andre skal. Jeg er rystet over hvad en flok rabiale sadistiske biologer har kunne bilde vores politikker ind.

Berit Olesen (Sindal. , 2021-11-11)

#240

Vi skal ikke have indhegnet Danmark

Else Marie Pedersen (Them, 2021-11-11)

#244

Vilde dyr skal ikke hegnes ind for vores skyld.

Bruno Sørensen (Bindslev, 2021-11-11)

#246

Dyrevelfærden er fuldstændig tilsidesat, husdyr som heste og kvæg kan ikke klare sig uden tilskudsfodring og dagligt tilsyn. Alle dyr har ret til behandling ved sygdom.

Pia Pedersen (Slagelse, 2021-11-11)

#247

Fordi det noget svineri at spærre dyr inde og ikke fodre dem. Var det en landmand var han blevet frakendt retten til at holde dyr med det samme, så samme regler og så nej til socialistisk diktatur.

Jens Kragh (Skjern, 2021-11-11)

#251

Jeg vil ikke mishandle tamdyr. Jeg vil ikke have min natur ødelagt med hegn. Jeg vil kunne færdes i min natur uden at være bange for at blive angrebet af køer/tyr når jeg går med min hund. Jeg har mistillid til vermelin og projektet.

Christian von Lotzbeck (Bindslev, 2021-11-11)

#252

Jeg er så inderligt imod NNP først og fremmest på grund af de store græsseres vilkår i disse , men også fordi al den planlagt indhegnede natur er helt uacceptabel for både dyr og mennesker, og samtidig uden evidens for øget biodiversitet.

Birgitte Rodian Svarrer (Hjørring , 2021-11-11)

#254

Jeg synes der skal være fri adgang til hele området for mennesker og dyr på det niveau der er nu. Desuden er jeg imod at husdyr skal gå og blive afmagrede og syge på offentluge arealer.

Ingrid Grønborg (Aalbæk, 2021-11-11)

#255

Fordi vi snart ikke har mere fri natur heroppe . Det hele er snart hegnet inde .

Lene Ottesen (Skagen , 2021-11-11)

#259

Naturen ikke skal hegnes ind

Mette Le Fevre (Ry, 2021-11-11)

#260

Jeg mener beslutningen om natur national parker er taget på et forkert og for løst grundlag. Jeg stiller mig meget tvivlende overfor om det er den rigtige løsning. Især fordi den rammer så mange der bruger naturen idag..og udsætter de dyr der udsættes for unødig stress. Synes slet slet ikke der er mad nok i bunken.. til hverken 10-20 eller 30 stude..

Gitte Fristed (9881Bindslev , 2021-11-11)

#261

Ingen indhegning skal afholde dyr og mennesker fra at bevæge sig frit - altså ingen hegn.

Hans Ulrik A. Jensen (Randers, 2021-11-11)

#263

Det er simpelthen vanvid

Annie Skovgaard Kristensen (Allinge , 2021-11-11)

#266

Naturnationalparker sigter ensidigt at løse biodiversitetsudfordringer i det åbne land - ved at rydde skov, som beviseligt har høj og stigende biodiversitet. Tager ikke hensyn til hverken: Træproduktion (som vi danskere skal producere eller importere), klimaeffekt af aktiv skovdrift, befolkningens frie og sikre adgang til vores fælles natur, dyrevelfærd for de husdyr, som anvendes som naturpleje redskaber. Nej tak herfra

Robert Olesen (Brønderslev, 2021-11-11)

#267

Jeg skriver under fordi jeg ønsker en fri natur uden hegn og fri bevægelighed for vildtet.

Mette Ceparano (Assens, 2021-11-11)

#269

Naturnationalparker er ikke løsningen for bedre biodiversitet, ikke bedre for dyr hverken vilde eller tamdyr holdt som vilde. Befolkningen udelukkes for naturoplevelser og dyr bag hegn skal passes og tilses ordentligt, ikke bruges som naturpleje hvor eneste løsning er en kugle for panden, når de bliver syge og for udmattede til at stå oprejst. Nej tak til hegn og dyreforsøg i naturen

Lærke Bjerregaard (Dragør, 2021-11-11)

#271

Jeg skriver under fordi jeg er enig i denne skrivelse mod hegn og nedsat dyrevelfærd! Danmark er ikke stor nok til rewilding.
Og alle bør kunne færdes trygt i vores natur!

Berit Bjældsø (Præstø, 2021-11-11)

#273

Det er bekymrende og helt uansvarligt at der skal dispenseres fra dyreværnsloven.
Ydermere fratages mange brugere af naturen at kunne færdes risikofrit i disse områder. Hvem har lyst til at opholde sig blandt en flok bissende store "græssere"?

Torill Linkhorst (9900 Frederikshavn, 2021-11-11)

#276

Jeg er dybt modstander af at vi indhegner vores smukke natur
At vi sætter dyr ud som skal klare sig selv, brug ressourcer og pengene på noget andet istedet

Lise Holtegaard (9981, 2021-11-11)

#277

Vild natur skal ikke hegnes ind, så er det ikke mere vildt.

Vibeke Tellefsen (Bindslev, Tuen, 2021-11-11)

#279

Jeg skriver under fordi jeg generelt er imod indhegninger i Danmarks natur og jeg mener NNP bliver oprettet imod de lokales ønsker både i Aarhus området, Viborg og nu også Bunken Klitplantage.

Sofie Faarup Britze (8270 Højbjerg, 2021-11-11)

#281

Jeg syntes der bør prioriteres at lave mere skov og ikke begrænsning, fældning og indhegning af de få områder vi har. Særligt kan jeg ikke forstå at bynær natur skal være NNP, hvor så mange mennesker nyder naturen.

Mette Mygdam (Aalborg, 2021-11-11)

#283

Vi vil ikke have hegn og misrøgt af de store græsser.

Jeanne Bjørnbirk (Lynge, 2021-11-11)

#284

Jeg skriver under fordi, jeg ofte nyder naturen og den fri adgang til området. Jeg synes ikke naturen skal hegnes ind og jeg mener ikke der skal sættes flere vilde dyr ud, end der i forvejen er i naturen.

Dorte Flagstad (9970 Strandby, 2021-11-11)

#285

Jeg er imod udlæggelse af biodiversiteten i vores eksisterende skove, skovhugst, indhegning af fri natur og udsultning af dyr. Vi bør fokusere på grønne korridorer og sammenhængende natur i stedet for at ødelægge det, vi allerede har opnået.

Lisa Marie Juhlin-Bøggild (Ålbæk, 2021-11-11)

#286

Det er en skændsel at staten kan lave særlovgivning, så dyremishandling er lovligt. Ingen modsætter sig mere natur, men NEJ TAK til store græssere bag hegn uden tilskudsfodring. NEJ TAK til nationalparker, hvor offentlighedens adgang begrænses og oven i hatten er det med livet som indsats at bevæge sig ind til store græssere som kvæg. Der er INGEN belæg for større biodiversitet, tilgengæld er der rigtig meget belæg for fede tilksudsirdninger fra EU til finansiering af dyremishandling. NEJ TAK!!!!

Maria Lauridsen (skanderborg , 2021-11-11)

#289

Jeg, på min familiens vegne, fortsat ønsker at bevæge sig fri på hest i det område som hele livet har været ramme om heste og natur.
Endvidere bruges området til sårbare borgere i forbindelse med recover efter langvarig sygdom.
Dyrene som sættes ud har ikke nok føde og det er forkasteligt hvis der ikke må fodres, - sultende dyr er et "no go"

Bibi Lindegren (Skagen, 2021-11-11)

#295

Keg vil kunne færdes frit uden indhegning

Louise hansen (Højbjerg, 2021-11-11)

#298

Det er uhyggeligt, hvad der sker med dyrerne bag hegnet.

Betina Nielsen (Tilst, 2021-11-11)

#301

NNP bag hegn er ødelæggende for både natur, dyrevelfærd og friluftsliv.
Og påvist livsfarlig for mennesker der skal lukkes inde i hegn med udsatte husdyr.
Der er en grund til at vore husdyr er adskilt fra mennesker og faunaens vilde dyr.

Betty Steglich-petersen (9981 Jerup, 2021-11-11)

#306

Naturen skal være tilgængelig for alle uden hegn og løsgående dyr!

Kasper Bygholm (9990, 2021-11-11)

#317

1. Jeg er i mod bevidst udsultning af dyr. Som dyrlæge kan jeg på ingen måde gå ind for med vilje at påføre dyr gener.
2. Jeg mener desuden at fritgående kvæg og heste vil afskrække mange mennesker fra at gå tur. Hverken som gående eller rytter ville jeg ikke være tryg ved at færdes i et sådant område.
3.Jeg mener ikke at det er hensigtsmæssigt for de rigtige vilde dyr at opsætte hegn i naturen.

Elisabeth Pontoppidan (Tolne, 2021-11-11)

#319

Syntes det er åndssvagt og hegne så meget jorde inde, lad det nu være frit tilgængeligt for alle.

Nicolai Hansen (Strandby, 2021-11-11)

#324

Natur skal ikke hegnes inde.

Anne Kallehauge (Bindslev, 2021-11-11)

#333

Skriver under fordi jeg gennem 30 år har camperet i området og brugt/elsker naturen i området

Mogens Kær (Thisted, 2021-11-11)

#342

Naturelsker⁶

Kirsten Toni Hansen ( København , 2021-11-12)

#346

Lad naturen være vild som den nu er - lad være med at tro at i kan styre det.

Lars Hangaas (Ålbæk, 2021-11-12)

#356

Nej tak til vi indhegner dyr, som ikke får fri adgang til at bevæge sig efter føden. Vi har i forvejen et rigt dyreliv, og hvor skal de finde føden? Ja tak til vi alle frit kan bevæge rundt i vores fantastisk natur.

Luise Sørensen (Skagen, 2021-11-12)

#361

Det er afskyeligt at nogle få individer vil udelukke naturelskere fra store naturoplevelser ved at putte Natur i Bur 🤬 Hvis der skal afgræsses kunne det lade sig gøre med fåreflokke og hyrder med hyrdehunde der er eksperter i at styre fåreflokke.

Karin Leer (Bindslev , 2021-11-12)

#372

Dybt uenig.
Dyrevelfærd
CO2
Adgangen
Årsagen baggrund

Henrik Hjorth (9990, 2021-11-12)

#374

Tamdyr bag hegn og uden tilstrækkelig fodring og opsyn - nej tak. Ingen hegn og mere natur - ja tak

Niels Andersen (Hjorthed, 2021-11-12)

#376

En naturpark skal ikke indhegnes. Alle skal kunne færdes frit.

Lene Olesen (Langley, 2021-11-12)

#385

Jeg skriver under, fordi jeg ofte bruger området, som jeg born lige op til.

Ole Nielsen (Bunken, Aalbæk, 2021-11-12)

#390

Som leder af Socialpsykiatrisk Center Skagen støtter jeg kraftigt op om et rideprojekt vi har sammen med en gård der ligger i Hulsig. Projektet giver vore borgere med psykiske lidelser en helt fantastisk mulighed for, at arbejde hen imod en markant bedre livskvalitet med evidensbaseret bedre psykisk funktion. Den vil være en katastrofe såfremt dette projekt skal lukke ned grundet mangel på tilladelse til at bruge vores natur (som vi vel alle er ejere af). Brug af naturen på gåben, cykel eller hesteryg ødelægger ikke naturen. Biodiversiteten trives også ved omsorgsfuld brug/færden af de store naturområder.

Lotte Gaarn Hald (Skagen, 2021-11-12)

#391

Jeg skriver under fordi jeg ikke vil have staten hegner de arealer ind, som borgerne bruger mest til fritidsaktiviteter og hvor der ikke er en naturmæssig begrundelse for at gøre det.

Mikkel Kloppenborg Nielsen (Ålbæk, 2021-11-12)

#396

Jeg går ind for fri bevægelighed både for os mennesker men især for de dyr, der bor derude, såsom rådyr mv. De bliver hegnet ude fra deres territorier og måske skilt fra deres familier.
Dernæst er jeg bekymret for de tamme "vilddyr" der bliver sat derud, for når de har spist rub og stub af vores bevaringsværdige biodiversitet går de i gang med de giftige planter måske med en smertefuld død til følge. OG så er eksempelvis exmoorponyen selv en udrydningstruet race, som man arbejder på at redde, og det harmonerer ikke med at den bliver sat ud til "selvregulering"
Jeg færdes selv meget i naturen både med hund og hest, og store, sultne - og måske brunstige - dyr i hegn skal jeg i hvert tilfælde IKKE ind til.

Anne Licht (Hjørring, 2021-11-12)

#397

Jeg kommer selv fra Ålbæk og ville være ked af, hvis der skulle afgrænses så stort et område.

Jonathan Samsing (Risskov, 2021-11-12)