Høringssvar MOD udlægning af Kimmerslev Høje, Borup, til bebyggelse

Kommentarer

#3

Jeg er enig i ovenstående

Pernille Larsen (Borup, 2021-08-16)

#4

Byggeri på Kimmerslev Høje vil ødelægge Borups mest værdifulde rekreative område.

Mikal Holt (Borup, 2021-08-16)

#6

Det er ærgerligt, at en så dejlig vandresti i skøn natur skal ødelægges af bebyggelse!

Louise Rasmussen (Borup , 2021-08-16)

#10

Kimmerslev høje skal bevares som åbent mark landskab så Kimmerslev sø's skønhed bevares og ikke plastres inde af mursten. Den sø og den omkringliggende mark er med til at øge hele Borups herlighedsværdi

Tanja Schaarup-Jensen (4140 borup, 2021-08-16)

#13

Enig med ovenstående

Agnete Haugbølle (4632 Bjæverskov, 2021-08-17)

#17

Naturen er vigtig også i Borup!

Camilla Nielsen (Hvidovre, 2021-08-17)

#18

Ønsker at bevare naturen om søen

Lisser Beha Riishøj (Borup, 2021-08-17)

#21

Det er forkert at lægge 500 boliger klods op af fredet mose og den flotteste natur ved kimmerslev sø. Jeg oplever, at Borup er vokset rigeligt i de sidste 15 år. I 2016, blev det opgjort, som den by i Danmark der er vokset næstmest. Jeg foreslår at det fastholdes i forhold til oprindelige plan, at ny planlagt bebyggelse fastholdes øst for omfartsvej nord for Kløvested, hvor der allerede umiddelbart er mulighed for tilførsel til ny rundkørsel ved Møllevej samt cykelsti over omfartsvej ved Kløvested mod Hørmarken.

Henrik Lillelund (Borup, 2021-08-17)

#24

Bebyggelsen vil ødelægge et dejligt naturområde som var en af årsagerne til at vi flyttede til Borup. Man bør holde sig til den oprindelige byplan.

Charlotte Nielsen (Borup, 2021-08-18)

#26

Beskyt vores natur

Hanne Pedersen (Tårs, 2021-08-18)

#27

Naturen tæt på og ind i byen er det, der netop gør Borup attraktiv. Vi skal have udviklet 'Byen i naturen - naturen i byen' - ikke bygget flere huse rundt om søen.

Rikke Haugbølle (Borup, 2021-08-19)

#28

Fordi det er vigtigt, for en by, at have grønne åndehuller. Det gør byen attraktiv både for nuværende og kommende borgere

Rikke Jensen (Borup, 2021-08-19)

#29

Lad os nu bevare naturen og alt dens liv og ikke ødelægge mere med byggeri.

Annette Frosch (Borup, 2021-08-19)

#32

Jeg er imod kommunens plan om udstykning af Kimmerslev høje

Karin Kaare (Borup, 2021-08-19)

#34

Jeg ønsker ikke yderligere bebyggelse, i Kimmerslev Høje, da Bakkegårds Alle ser ud til at blive yderligere belastet rent trafikalt, hvis den nye bebyggelse skal have adgangsvej via Bakkegårds Alle.

Annette Hjemsted (Borup, 2021-08-19)

#37

Naturen skal bevares rundt om søen og der vil blive for meget trafik på bakkegårds alle

Anja Quistgaard (4140 Borup , 2021-08-19)

#38

Der rigtig meget trafik i forvejen på Bakkegårds alle. Og mange kører rigtig stærk.

Betina Philipsen (Borup, 2021-08-19)

#44

Attraktiv natur er også rummelighed, åbent rum omkring sig, ro.....ikke bebyggelse op til området med den støj, bl.a. fra trafik, som fremkommer af beboelse.
Hold fingrene fra Borups "kronjuvel" - søen og området omkring Kimmerslev sø.
Ja, der er masser af smuk natur omkring Borup. Men det er ikke alle, for hvem det er en mulighed at komme ud i de nærliggende skove. Handicappede, dårligt gående og ældre, og dem uden bil. For dem vil det seriøst forringe muligheden for reel natur i nærområdet. Så det må i den grad frarådes at bebygge Kimmerslev Høje.
Ang. infrastruktur til området, hvis det mod forventning alligevel udstykkes, skal foregå via særskilte veje, da Bakkegårds Allé ikke er lavet til yderligere trafik, og faktisk allerede er MEGET befærdet.

Hanne Christensen (Borup, 2021-08-20)

#51

Jeg er imod etablering af bebyggelse på Kimmerslev Høje.

Bo Kaare (Borup, 2021-08-21)

#52

Naturen i Borup er en af de vigtigste kilder til høj livskvalitet og til at blive boende netop her. Det, at et område i byen fortsat har åbne vidder og vand uden udsyn til beboelse, er afgørende for byen. Der er andre attraktive områder i Borup til mere beboelse og udvidelse af byen.

Margit Mikkelsen (Borup, 2021-08-21)

#53

Enig i at byen er bebygget nok, og at vi skal bevare det nuværende Borup, som i forvejen er massivt udbygget de seneste år. Må antage st folk flytter hertil pga nærmiljøet, ikke for at komme til en ny storby.

Torben Hansen (Borup, 2021-08-21)

#62

Jeg ønsker ikke byggeri af kimmerslev høje

Rikke Rasmussen (Borup , 2021-08-21)

#67

Jeg synes udbygning af Borup kan planlægges på mange andre arealer, der ikke ødelægger naturen omkring Kimmerslev sø.

Rie Dandanell Ekelund (4140 Borup, 2021-08-21)

#76

Der skal ikke bygges mere 9mkring kimmerslev Sø.

Nina Lundgren (Borup, 2021-08-22)

#77

Jeg ønsker at naturen og dyrelivet rundt om kimmerslev sø ikke bliver ødelagt af byggeri.

Hanne Veistrup (Borup, 2021-08-22)

#78

Jeg skriver under fordi jeg er imod bebyggelse ved kimmerslev sø

Heidi Nielsen (4140, 2021-08-22)

#80

Naturen skal bevares, det er en flot natur der bliver ødelagt.

Michael Larsen (Havdrup, 2021-08-22)

#87

Bevar de grønne områder, der er så vigtige for miljøet, klimaet og dermed borgerne

Tina Skaarup (Borup, 2021-08-22)

#89

Jeg nyder den skønne natur i og omkring Kimmerslev.

Helle Köppen (Borup, 2021-08-22)

#91

Vi trænger til at udbygge mod vest af mange årsager. Stationsnært giver fordele for pendlere og klimavenlig transport. Nærmere centrum giver mere liv - til fods og på cykel - ved Hovedgaden, stationen, centeret, skolen. Vi passer på det altafgørende gode, vi har i Borup: at være nær naturen. Og tilgængeliggør endnu mere af dette, hvis det kan tillades at åbne adgang rundt om Borup Sø på en for naturen forsvarlig måde.
Turen om Kimmerslev Sø har brug for at komme ud i de åbne vidder.
Kimmerslev Høje tilbyder ikke noget nyt - blot mere parcelhus, dobbeltgarage, børn der afleveres i bil. Borup ER en moderne by og bør tilbyde stationsnært byggeri med fokus på unge familier, klimavenlighed, nærhed til skole, bedre tilslutning til varmeværk og samtidig nærhed til natur.

Jesper Breddam (Borup , 2021-08-22)

#96

Der skal ikke bygges mere i det område

Thomas Jeppesen (Kimmerslev, 2021-08-23)

#107

Hvis der skal anlægges noget på denne mark burde man anlægge en mindre skov for at bevare biodiversitet og udvide på det der er i forvejen.

Buster Syhler (Borup , 2021-08-23)

#108

Jeg tit er på besøg hos familien i Borup og nyder turen rundt om søen. Det ville være en stor forringelse af byens attraktion at skabe yderligere bebyggelse.

Laila Nissen (Århus, 2021-08-23)

#113

Jeg syntes det noget af den flotteste natur og nyder gå en fredelig tur om søen når jeg ville slappe af

Martin Frederiksen (Borup , 2021-08-23)

#115

Jeg syntes man skal bevare noget af den natur vi har, hvis man bygger alle vegne forsvinder der en meget stor del af den biodiversitet der er om søen, det er rigeligt det der er bygget allerede!

Betina Poulsen (Borup, 2021-08-24)

#116

Jeg ønsker at bevare det sidste stykke jord rundt om søen grønt og ubebygget

Britt Juhler aagaard (Borup, 2021-08-24)

#117

Helt enig i det beskrevne

B.S. Andersen (Borup, 2021-08-24)

#118

Jeg skriver under fordi jeg synes ikke Borup har brug for flere nybyggeri så tæt ved Kimmerslev sø. Vi har brug for vores sø, daglig gåture rundt om søen, til de ældre og vores børns skyld.
Borup er en by hvor naturen er en stor del er det! Lad vores natur i fred !!!

Mandy Christensen (Borup, 2021-08-24)

#120

Vi skal bevarer den smule lokale natur, der ikke er bebygget, omkring Kimmerslevsøen.
Kimmerslevsøen er et lokalt område, der kan nåes af næsten “alle” , under postnr. 4140 til fods. 7,5 km rundtur fra Nr.Dalby, hvor alternativet formentlig vil være at starte bilen🙄🥲
Det må være muligt at udvide bebyggelserne, i forlængelse mod Osted, hvor der i forevejen er projekteret vejnet, samtidig med at trafikken i Borup By vil blive ledt rundt om byen via omfartsvejen, i stedet for i byen af Møllevej.

Lise Larsen (Nr.Dalby/Borup, 2021-08-24)

#122

Jeg nyder at gå rundt om søen med den natur og dyreliv

Laura Zafnes (Borup, 2021-08-24)

#127

Bevare natuten

Lisbeth Strømsholt (Borup, 2021-08-24)

#130

Jeg er lige flyttet til Borup, netop på baggrund af den skønne og overordnet uberørte natur omkring Kimmerslev sø som giver det rige dyreliv, der er her.
Det er en naturperle som vi skal værne om.

Linda Vendelbo Caspersen (Borup, 2021-08-25)

#131

Jeg ønsker at der fortsat skal være natur rundt om Kimmerslev sø, så det ikke bliver til et stort gadekær.

Mie Wulff Hemmingsen (Borup, 2021-08-25)

#136

Området omkring Kimmerslev sø er som nævnt af borgmesteren et attraktivt område men af flere grunde end penge i kommunekassen. For mange af Borups borgere er netop naturen tæt på byen en af årsagen til vi er flyttet hertil. Som kommunen skriver på deres hjemme side skal vi værne om naturen, det gælder også i Borup.
I stedet for at bygge flere boliger lige nu skulle man koncentrere sig om at udvikle byen på andre områder. Øget befolkningstal skaber ikke udvikling alene.
Området kunne udlægges til vild natur med stier, til løb og gang, evt. natur fitness, bålpladser eller andet.
Måske er det tid at stoppe lidt op !

Susanne Iversen (Borup, 2021-08-26)

#144

Jævnligt er bruger af Kimmerslev Sø samt de omliggende grønne områder

Carl Hulgaard (Ll. Salby, 2021-08-29)

#146

Jeg vil bare vores naturskønne områder, løberuter og natur omkring søen

Cecilie Wadil (Borup, 2021-08-29)

#147

Er helt enig i de 3 opstillede punkter.

Pernille Wibe Juul (Borup, 2021-08-29)

#148

Ønsker at naturen med de åbne marker ,frisk luft og det rige dyre liv .kommer selv fra sten broen og ned til friheden i naturen .Tuen blev ødelagt af parcelhuse og der forsvandt vores alle kønne natur dette må absolut ikke ske. Derfor er jeg imod dette bygge projekt laf så nu bevar naturen og vores klims

Mitci Bjerre (Borup , 2021-08-29)

#149

Jeg byggede hus, hvor jeg kunne gå lige ud ad døren, og møde naturen ved den skønne Kimmerslev sø, Nu er man ved at lave beslutninger ud fra en økonomiske interesser fra kommunens og andre, som totalt vil ændre billedet af en grøn by tæt på naturen, hvor netop Kimmerslev sø er perlen og tæt på de fleste i byen. Netop det der fik os til bygge og flytte til kommunen inde fra stenbroen. Nu skal vi høre på folk/arkitekter der ytre sig om hvor fantastisk det vil være med etagebyggeri helt tæt på søen, og hvor fantastisk det vil være for dem der får altan lige ned til søen, og at det er lige på tegnebrættet. Håber virkelig at det kun er visioner for en enkelt og ikke hvad kommunale folk har i tankerne Forsøg nu for en gang skyld at lade naturen vinde og ikke alle mulige kommercielle interesser. Så derfor er jeg selvfølgelig imod og håber at min stemme vil blive hørt i debatten.

Kim Bjerre (Borup, 2021-08-29)

#152

Jeg er imod voldsom bebyggelse på Kimmerslev Høje.

Sanne Thrane (Borup, 2021-08-29)

#153

Borup har allerede store områder som er afsat til bebyggelse, og situationen omkring Tuen viser hvor vigtig naturen er for borupborgere!! Jeg ønsker at bo i Borup resten af mit liv, og søen og området omkring har en helt særlig plads i mit hjerte - det ville føles som et overgreb på naturen hvis der blev bygget så man mister tavsheden og roen omkring kimmerslev sø….

Sabina Hertzum (Borup, 2021-08-29)

#155

Fordi da vi flytte til Borup søgte vi naturen og en rolig by, og det med at naturen var lige rundt om hjørnet, men i bliver ved med og bygge og ødelægge de natur områder vi har.
Så tag dog en Mark og byg på så alle får naturen ind på en ordentlig måde , i stedet for og blive ved med at bygge lige ved siden af hinanden og ødelægge den natur vi har. Ellers kunne vi lige så godt havde valgt at bo i en stor by … er så skuffe over Køge kommune.

Line Ziegler (Borup, 2021-08-29)

#156

Det vil forøge trafikken i omkringliggende boligområder. Overvej i steder udvidelse på den anden side af jernbanen, vil give meget mere mening, hvis der skal bygges mere.

Marianne Andersen (Borup, 2021-08-29)

#158

Jeg vil beholde de naturområder der er i Borup

Anders Jensen (Borup, 2021-08-29)

#159

Ønsker at bevare alle de smukke og grønne områder Borup og omegn har.

Bettina Rix Jacobsson (Borup, 2021-08-29)

#160

Fordi jeg snydes det er synd, at ødelægge det smukkeste område vi har tilbage i borup. Samt at lukke søen helt inde med bebyggelse

Kasper Nielsen (Borup, 2021-08-29)

#163

Det er vanvittigt at bygge huse og ødelægge naturen på den måde.
Vi nyder området og mange mennesker går rundt omkring søen for at nyde udsigten og de grønne områder der.
Det er en skam.
Hvem har fundet på det her?
Håber ikke en fra Borup.
Stop ødelæggelse af naturen for Guds skyld.

Elias Marcel Khayat (Borup, 2021-08-29)

#164

Gå en tur hele vejen rundt om søen, og se hvor smukt det er med en mark som baggrund i stedet for et parcelhuskvarter

Erik Caspersen (Borup, 2021-08-29)

#174

Jeg frygter at det ødelægge Borups natur. Den har i forvejen måtte igennem meget

Claus EILENBERG (Borup, 2021-08-30)

#177

Bevar naturen i Borup😊

Marianne Mandrup (Borup, 2021-08-30)

#183

Allan Hansen

Allan Hansen (Borup, 2021-09-01)

#188

Jette Andersen

Jette Andersen (Borup, 2021-09-01)

#193

Jeg skriver under fordi vi må bevare naturen. Vi har en nat

Inger Hansen (BORUP, 2021-09-01)

#195

Jeg skriver under, fordi det stykke af Kimmerslev sø er det eneste natur der er tilbage. Da vi flyttede til Borup i 2011 blev det oplyst, at der ikke ville blive bygget på tuen. Men det var man så også pludselig fuldstændig ligeglade med og byggede så i vildskab - det grimmeste kvarter - stien var ødelagt i over et år - ingen tog ansvar og husene ligger så tæt og er så uens at det er gyseligt at se på. Det nye kvarter ved rundkørslen er meget bedre lavet - stier og veje var færdige først - så byggemodning af grundene og huse der - ligger i ok afstand til hinanden og passer sammen i stil og farver. Men at indrage den sidste smukke natur er at ødelægge en perle - hvor vi alle har ro og fred når vi går rundt om søen. Penge er ikke alt Køge kommune. Så nej tak til byggeri ved Kimmerslev sø på marksiden

Vibeke Snedker (Borup, 2021-09-02)

#199

Jeg skriver under, da jeg arbejder i Borup og nyder at vise børnene den dejlige natur der er i området. Den fred der er rundt om søen. Det har børnene ekstra meget brug for i en mere og mere hektisk hverdag

Gitte Sennahøj (Bjæverskov, 2021-09-05)