NEJ TAK til solcellepark i Ore/Ejlskov.

Kommentarer

#7

Solcelleanlæg af den størrelse bør være en del af den samlede national energiplan, som tager hensyn til natur og beboere

Gitte Bay Christensen (5400 Bogense, 2021-02-18)

#8

Det ødelægger området

Bjarne Thomsen (5400, 2021-02-18)

#9

Danmark er for lille til solcelleparker i det åbne land. Vi skal satse på havvind - og bruge solceller som supplement på bygninger osv. Den aktuelle bølge af planlagte solcelleanlæg vil gøre landkommunerne uattraktive for tilflyttere og gøre ubodelig skade på sigt. Vinderne bliver dem, der formår at holde solcelle"parkerne" fra døren - for hvad grøn energi angår, er havvind langt bedre og fordeler omkostningerne ligeligt på alle borgere, ikke kun dem i landkommunerne. Solcelleanlæggene er kun populære lige nu, fordi investorerne og udlejerne ser økonomiske gevinster i dem. Alle andre i lokalområdet bliver tabere i dét spil. Se i stedet på det store billede, fokuser lokalt på de nye muligheder for borgerenergifællesskaber, og støt på nationalt plan op om energiøer baseret på havvind.

René Lauritsen (Samsø, 2021-02-19)

#10

Jeg skriver under fordi jeg er rørende enig i de argumenter som fremføres ovenfor. Der skal - naturligvis - ikke ligge industri i det åbne landskab. Ligeledes skal en beslutning om anlægning af solcellepark i Nordfyns kommune besluttes borgernært og med et langsigtet fokus, så vi ikke ender med at agere "reklamesøjle" for better energy, som jo I virkeligheden bare er en profitabel forretning, der kun kommer dem selv til gode.

Trne Harling (Hårslev, 2021-02-19)

#14

Helt enig i den angivne tekst til underskriftindsamlingen.

Jeg synes, at den her proces starter helt forkert.

Hvorfor er det et stort kommercielt firma finansieret af udenlandske kapitalfonde, der skal diktere, hvordan Nordfyns Kommunes grønne omstilling struktureres?
Har kommunen og vi som borgere ikke en interesse i, at vi sætter retningen på processen omkring den grønne omstilling lokalt?

Har Nordfyns Kommune overhovedet fastlagt egne kriterier for, hvordan sådanne kæmpe industrielle solcelleanlæg skal spille en rolle fremadrettet. Herunder kriterier for placering?

Det er ikke uden økonomiske og demografiske konsekvenser for et lokalsamfund, når industrielle anlæg placeres i det åbne land, som ellers er området varemærke for eksisterende beboere og mulige tilflyttere. Er det i øvrigt det første af mange anlæg, som er på vej i horisonten til de forskellige lokalsamfund og byers baghave i Nordfyns Kommune?

Start processen forfra, hvor Kommunen selv tager ansvar og sætter retning for, hvor og hvordan den grønne omstilling skal foregå i Kommunen. Det skal ikke dikteres af udenlandske investorer uden sympati for og interesse i kommunens mange vigtige lokalsamfund.

Kristian Hansen (Hårslev, 2021-02-19)

#16

Det ville ødelægge naturen herude omkring...

Daniel Reynberg (Bogense, 2021-02-19)

#18

Jeg er dybt bekymret for den værdiforringelse, der vil ramme alle de nærliggende ejendomme. Som ansat i den finansielle sektor, er jeg jeg ikke i tvivl om at det vil medføre faldende salgspriser og forringede lånemuligheder. Jeg er stor tilhænger af grøn energi inkl. Solceller, men de bør ikke placeres i det åbne land, hvor det ødelægger naturen og skader de omkringliggende lokalsamfund. I øvrigt giver Nordfyns Kommune konsekvent afslag på opførelse af nye boliger i det åbne land, så opførelse af de påtænkte anlæg harmonerer bestemt ikke med kommunens værdier.

Joan Hansen (Ejlskov, 2021-02-20)

#25

Jeg mener at det er en for spontan beslutning om anlæggelse af et solcelleanlæg i den størrelse som det påtænkes. Forstået på den måde at der ingen overvejelser er gjort i forhold til fredningsbælter, natur, dyreliv samt beboelse og landsby. Et så vidt rækkende projekt vil naturligvis have vidtgående konsekvenser for sin omgivelser. Jeg mener derfor at der bør kunne findes en mere optimal placering af et sådant anlæg eller en anden løsning i henhold til grønenergi samt placering af solceller som åbenlyst er vejen frem.

Magnus Maimburg (Ore, 2021-02-20)

#28

Det vil være ødelæggende for det lokale område om naturlige dyreliv. Lokationen bør genovervejes, så den ikke påvirker lokalsamfundet og dets beboere

Joakim Pedersen (Hårslev , 2021-02-20)

#30

Vi bor i Ore og er enig i formålet med denne underskriftsindsamling.

Majbritt Søgaard (Bogense , 2021-02-20)

#31

Jeg er ikke imod grøn energi, men synes at det skal opføres med omtanke, og langsigtede overvejelser , som beskrevet ovenfor. Forståelse for dilemma imellem natur og. Industri.
Mvh Mikkel Hvid

Mikkel Hvid (5400 Bogense, 2021-02-21)

#33

Vi har selv udlagt 5 ha til natur bl.a. langs med Skelbækken - vi har anlagt vores skov med øje for terrænet og naturen. Organiske linjer som smelter sammen med bækken, små skove og naboskel. Vores skov har status som fredsskov ligesom de øvrige små skove. Midt i skoven er der et naturligt vådområde som danne en skoveng.. Den sjældne Strandtudse lever i biotopen og en sen aften time i slutningen af Maj kan man fra Toftekærsvej høre strandtudsen lokke hunner til med sang.. Denne uerstattelige fauna og naturoplevelse har nu udsigt til 3 m høje solcellepaneler lige på den anden side af naboskel.
Nordfyns Kommune lad os leve op til det image, som vi alle arbejder så hårdt på.
** NORDFYN - FRI - LUFT - LIV **
Nej Tak til 56 ha indstrigrund uden arbejdspladser...
Bevar vores smukke nordfynske natur !

Helle Maimburg (Ore, 2021-02-22)

#34

Vi elsker naturen og dyrelivet omkring vores bolig, udsigten ud over markerne.. Tænk grønenergi på andre måder..

Stine Marie bæk Jensen (Ore- Bogense, 2021-02-22)

#42

Jeg er ikke imod grøn energi men jeg er imod at man nedlægger landbrugsjord for at lave en skov af glas og isenkram. Jeg skriver under fordi man i min kommune planlægger at nedlægge marken bag vores ejendom til solcellepark kun 10 meter fra skellet.

Ulla Tappert (Ålsgårde, 2021-03-17)

#44

Ønsker ikke solceller på jord. Hvis vi skal have solceller må forureningsproblemet løses først og så skal de placeres på industribygninger.

Vibeke Hinge (2500, 2021-04-01)

#48

Ønsker ikke at have det som nabo

Lars Lottrup (Søbdersø, 2021-05-15)

#49

det vil ødelægge hele naturen og forstyrre vildtbestanden

Bent Jensen (bogense, 2021-05-18)

#51

Vi bor lige op af der hvor der er tale om at blive bygget solcelle park. Vi er flyttet fra Fredericia til Bogense. Det er vores første hus, og vi ønsker ikke at vores drøm om at bo et fredeligt sted på landet omgivet af natur, skal ødelægges.
Ud over det bliver vores hus uvurderligt/falder i værdi.
Kommunen har sendt brev til os om at bevare naturen og dyrelivet, fordi vi bor i et vådområde. Men det er lidt dobbeltmoralsk at de så vil give tilladelse til at bygge solcelle park et sted hvor de beder folk om at bevare natur til dyrelivet.
Ud over det findes der Strandtudser på området, hvilket er en sjælden frø, hvor man ikke burde røre ved naturen.

Anne Katrine Pedersen (Bogense, 2021-06-01)

#52

Som nytilflytter syntes jeg det vil være træls at kigge på solceller istedet for den smukke natur. De transformaterstationer der kommer til at blive bygget kommer til at summe så dyreliv vil der heller ikke være mere af. Så hvis der kommer solceller står man med et hus som ingenting er værd.

Jakob Nielsen (Ore, 2021-06-01)

#59

Der findes masser af andre steder, hvor der kan placeres solcelleparker, uden at de spolere vores smukke natur. Solcelleparker er et meget bedre alternativ end vindmøller, som har rigtig mange gener for de omkring boende familier. Men find nogle placeringer, hvor de ikke skæmme naturen, og påvirker omkring boendes liv

Henrik Juhler (Fredericia , 2021-07-08)

#64

Et hold venner har lige købt en ejendom som vil blive berørt af solsellerne

Bent Mølholm (8732 Hovedgård, 2021-07-08)

#69

Fordi jeg mener at placeringen af solcellerne kunne og butde ændres

Johanne-Marie Krog (Skjoldbjerg, 2021-07-09)

#71

Jeg skriver fordi solceller ikke hører til i naturen.

Claus Hansen (Viuf, 2021-07-10)

#72

Jeg syntes det er synd at ødelægge den dejlige natur vi har her

Dennis Engebretsen (Ore, 2021-07-10)

#73

Arealerne ind i landsbybebyggelse

Ulla Hermansen (Holse, 2021-07-10)

#77

Der skal findes andre steder til solcelle anlæg. De skal ikke ødelægge naturen.

Gitte Damsgaard (Fredericia, 2021-07-11)

#78

Jeg har venner der bor i området.

Gustav Jensen (Fredericia, 2021-07-11)

#79

Dette vil ødelægge folks frihed, samt deres natur.

Christian Hansen (Kolding , 2021-07-12)

#81

At det er forkert at ødelægge et natur område for at placere solceller. Der må kunne findes en bedre løsning.

Henrik Pedersen (åle , 2021-07-13)

#83

Vi skal ikke ha’ agerjord plastret med solceller

Birger Helberg (Aarup, 2021-07-13)

#86

Solceller hører til på bygninger og det er rigtigt fint , det skal landbrugsjord ikke bruges til, vi skal passe på den natur vi har og solcelle parker ødelægger det for vildtet, flora mm. og hvor er de forfærdelige grimme. Stakkels naboer og natur !

Anette Helberg (5560 Aarup , 2021-07-13)

#90

Som skrevet.
Ødelæggelse af naturen er en fejl.

Helle Simonsen (Bogense, 2021-07-14)

#92

Markerne som skal bruges kan være dårligt for de trækkende fugle

Lukas Elmelund Olsen (Bogense, 2021-07-15)

#105

Hvis man tager demokrati alvorligt så er det afgørende at alle lokale bliver hørt og taget med på råd og den endelige beslutning om placering af solcelleparker.

Henning Borchert-Jørgensen (Ærøskøbing, 2021-07-21)

#108

Nu må dety stoppe!Danmark skal ikke plastres til med glas og stål. Solcelle parker gør intet for biodiversiteten og saolcellers LCA er marginal. op til 80% af verdens solceller bliver produceret i Kina - meget energi kræves i fremstillingen - leveres i Kina via kulkraftværker! Danmark mangler en national plan for energiproduktion - stop nu det vandvid!

Jørgen Schmidt (Ålsgårde, 2021-07-23)

#113

Vi skal bevare det grønne område

Kirsten Simonsen (Ålsgårde, 2021-08-09)

#114

Jeg mener at solceller skal placeres langs motorvejen eller tæt på hvor strømmen skal bruges, samtidig bør alle større bygninger have celler på taget

Asbjørn Kristensen (Otterup , 2021-08-11)

#115

Solcelleparker og vindmøller skal stå langs motorvejen, hvor ingen gider bo alligevel, og der er støj og forurening i forvejen

Flemming Petersen (Glamsbjerg , 2021-08-11)

#116

Jeg støtter kampen om at Nordfyn skal bevare det åbne land med de bredde vidder så langt øjet rækker, det rige mangfoldige dyreliv og den sunde fornuft! Solcelle industri hører ikke til i vores Natur områder!!!!!

Jette Siim Nielsen (Otterup, 2021-08-11)

#117

Den danske natur skal ikke ødelægges med solcelleanlæg, der i forvejen ikke er særlig energieffektivt set ifht. andre alternative energiformer.

Dennid Alexandersen (Hornbæk, 2021-08-11)

#120

Jeg er ikke imod den grønne omstilling, men placeringen kunne have været langt bedre.

Tobias Andersen (Ore, 2021-08-25)

#121

Jeg siger NEJ TAK til sol celler. Vi flyttede til Ore i 2015 i den gode tro vi flyttede på landet i smukke omgivelser. Vi bor op til ejskovvej og har mulighed for at tilkøbe jord op til. Vi ønsker på det kraftigste ikke dette udsyn af sol celler og vi vil gøre alt for det ikke bliver aktuelt. Det bliver ikke attraktivt og flytte herud hvis omgivelserne er klistret til med solceller, vores bolig område vil falde i værdi.

Louise Povlsen (Ore , 2021-08-25)

#125

Jeg besøger ofte området, og jeg er enig i at placeringen af solceller burde placeres i industriområder, på taget og ved motorvejen. Med venlig hilsen

Steen Bech (Århus, 2021-10-02)

#127

Spild af natur..

Michael Holmegaard (Brenderup, 2021-10-04)

#128

Sindssygt at bruge vores gode landbrugsjord, når vi har så meget industriområder/tage at placere det på.

Sven Aage Pedersen (Egeskov 7000 Fredericia, 2022-01-12)

#129

Vi skal ikke have ødelagt vores natur her i området fordi samfundet presser på med overforbrug af elektricitet.

Marianne Marianne Landrock (5400 Bogense, 2022-02-09)

#130

At der på ingen måder skal opføres så naturødelæggende solcelleparker.

Eva Tirstrup (Årslev, 2023-04-22)

#131

Danmarks landbrugsjord og kulturlandskab skal ikke opkøbes af udenlandske interesser. Danmarks landbefolkning lider nok under manglende infrastruktur. Protest!

Elisabeth Cederberg (Søndersø, 2023-06-11)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...