Foreningen Far

Kommentarer

#1601

Jeg aldrig har set min datter på 4 år. Fordi moderen ikke ønsker det og har haft held til at forhindre det.

Torben Speldt (Frederiksberg, 2020-11-11)

#1603

Ligestilling for alle fædre ✌️✌️✌️

Jever Flindt-petersen (Skælskør, 2020-11-11)

#1604

Jeg sidder i en situation, hvor jeg ikke føler der er et ligeværdigt forhold i henhold til samvær med søn.

Morten JENSEN (Vejen, 2020-11-11)

#1605

Fordi, jeg mener at ligestilling går begge veje. Særligt punktet om 7/7 ordning som udgangspunkt er en vigtig brik for at børn ikke bliver klemt i deres forældres uenigheder.

Mathilde Kjær Pedersen (Roskilde, 2020-11-11)

#1606

jeg underskriver fordi børn skal have ret til ligeværdigt samvær med begge sine forældre.

Yvonne Tejlmand (Espergærde, 2020-11-11)

#1607

Fordi børn har ret til at have et ordentligt og fair forhold til BEGGE forældre!!

Flemming Noes (Hørning, 2020-11-11)

#1608

Regler og love omkring børn er bestemt ikke godt for børnene, endsige tiltænkt at de skulle være det. De er tydeligvis lavet til fordel for mor.
Reglerne på børneområdet er direkte diskrimination og gør intet godt for børn!

Cliff Christensen (Brande , 2020-11-11)

#1609

Jeg skriver under fordi jeg som skilsmisseforælder oplever stor ulighed mellem rettighederne til samvær og mulighed for hjælp, hvis bopælsforælder chikanerer samvær. Reelt har man ingen ret til at se sine børn i Danmark, hvis bopælsforælder modarbejder dette enten med falske anklager og/eller prægning af børnene. Så mister man sine børn i mange år. Dette er vi desværre rigtig mange - både mødre og fædre - der står i, og der er noget HELT galt med systemet, siden dette kan ske og at man kan ‘bruge børnene’ i sin ‘konflikt’ mod den anden forælder - det er børnene der taber mest.
Med håb om at der snart ses på at familielovgivningen er HELT gal, da den indirekte faciliterer konflikt og injurier og at dén forælder, der gerne vil samvær og ikke bruger disse ‘ufine tricks’ bliver taberen og mister samvær med børnene, - det betaler sig at lave samværschikane, holde børnene væk og lade tiden gå, - især de store børn er tillige ofte nødt til selv at vælge side, når de bliver spurgt i Familieretten, så afviser de selv samvær, fordi de godt ved, hvilken forælder de er nødt til at støtte... og så har endnu et barn mistet en forælder - og en forælder der mister sit barn. Med systemets velsignelse...!

Salka Elbøl Rasmussen (Værløse, 2020-11-11)

#1621

Jeg mener der skal fokus på dette og der skal ske noget nu!

Danni Kristensen (Fredericia , 2020-11-11)

#1623

Jeg skriver under da jeg oplever hvad min nevø går igennem.Det er så uretfærdigt og urimeligt hvad kvinder kan få lov til i DK under familie retshuset
Jeg er så uforstående. overfor man i DK 2020 diskriminere fædre så meget.
Jeg mener bestemt det er en sag ved for EU domstolene , hvor der redegøreS for den diskriminering der foregår i Danmark.

Tine Birkedal Bendorff (5620, 2020-11-11)

#1625

Fædre skal ligestilles fuldstændig med mødre på alle planer omkring børn !
Ingen forskelsbehandling !

Christine Schuster (Ishøj, 2020-11-11)

#1626

Hejsa,
det er simpelthen under al Kritik, hvorledes man for fordeler Mødrene i forhold til børn og bopæl, og de rettigheder, eller mangel på samme Fædrene har,
Kære Borgere, vi lever i 2020 så det er virkelig en skamplet på et Land der ellers gerne vil være FORGANGSLAND i alle andre henseender .. God Dag

Harry Benthien (6340, 2020-11-11)

#1631

Fordi der ikke er ligestilling og oplever det selv både da min datter var lille og igen nu med min søn

Kenneth Hansen (Hvidovre, 2020-11-11)

#1632

Jeg er vidne til den systematiske diskrimination i Familieretshuset mellem samværsforældre og bopælsforældre. Børn får ikke muligheden for at få gavn af et ligeværdig forældreskab når bopælsforælderen stritter imod dette. Klicheer såsom manglende fleksibilitet, svært samarbejde, dårlig kommunikation etc er udsagn som bliver kastet om sig fra bopælsforælderens side og oftest med det ene formål: at bremse barnets mulighed for et ligeværdigt forældreskab med 8/6 eller 7/7-ordning. To ordninger som ligestiller forældrene på mange punkter juridisk og som fravrister bopælsforælderen en del af de goder som den systematiske diskriminering har givet denne og samtidigt har nægtet samværsforælderen. Det er et forældet system som baserer sig på kassetænkning og altid med blind tro på hvad bopælsforælderen siger og mener, oftest uden nogen form for dokumentation. Børn bør som udgangspunkt have lov til at være ligeligt hos sine forældre og udvikle et ligeværdigt forhold og familie hos begge parter, selvfølgelig med forbehold for alder og udvikling og socioøkonomiske omstændigheder. Det er ikke realiteten i dag. Selv når børn trives, er aldersvarende kognitivt og emotionelt, når der ingen beviser er for dårligt samarbejde eller kommunikation og der ikke forelægger bekymringer fra eksterne parter, da nægtes er ligeværdigt forældreskab stadigvæk - Udelukkende fordi bopælsforælderen nægter det og udnytter systemets kassetænkning og den systematiske diskrimination. Systemet bør reformeres med ligestilling som udgangspunktet.

Sebastian Aagaard (Odense C, 2020-11-11)

#1638

Jeg både som fagperson og privatperson oplever at fædre diskrimineres i vores samfund. Det betyder at mange af vores børn vokser op uden deres far, hvilket har store konsekvenser både på kort og lang sigt.

Maria Trentemøller (Hillerød, 2020-11-11)

#1639

Jeg skriver under fordi der burde være lige rettigheder for mor og far.

Anne Schou (Odense m, 2020-11-11)

#1640

At familieretshuset giver mor/ bopælsforældre for meget medhold forhold til far!.
At sager ikke bliver behandlet lige men altid for bopælsforældre
At fmr altid støtter op om mor/ bopælaforældre og aldrig lytter på modsatte forældre!.

Victor bach Laurtisen (Målev, 2020-11-11)

#1641

Jeg ønsker ligestilling og at mødre ikke så nemt kan besvære samvær med fædrene.

Diana Østergaard (Roskilde, 2020-11-11)

#1643

Min venindes søn bliver forhindret i kontakt med sin datter.

Tove Taarsted (Roskilde, 2020-11-11)

#1649

Fordi en far er ligeså god som en mor. Og i 2020 hvor ligestilling mellem kønnene er en selvfølge på arbejdsmarked og i samfundet generelt. Må er det en klar forventning er der også er ligestilling i hjemmene

Marc Payne (Roskilde, 2020-11-11)

#1652

Jeg ikke har set mine 4 børen 3 år fordi mor ikke syntes jeg skal

Michael Petersen (Viby j, 2020-11-11)

#1653

At jeg synes det er synd for de fædre som virkelig bare gerne vil deres børn men ikke må for moren

Charlotte Karlson (Hasselager , 2020-11-11)

#1655

Fordi jeg er enig i at det burde være ligestillet, 100%, med alt taget i betragtning.

Isabella Victoria Holgaard (Århus, 2020-11-11)

#1657

Det betyder så meget, for så mange

Kasper Brywa (Frederikssund, 2020-11-11)

#1659

Jeg støtter de mange synspunkter foreningen fremsætter.

Thomas Sørensen (Lunderskov, 2020-11-11)

#1661

Jeg skriver under fordi jeg bestemt syntes der er behov for det!

Claus Christensen (Esbjerg , 2020-11-11)

#1663

I gør en godt stykke arbejde og ved mændenes ikke altid har de letteste vilkår

Susan Dollerup (Glostrup , 2020-11-11)

#1665

Jeg er nu på 11 måned igang med kampen for at få samvær m min datter... en sag som tiden går bliver sværere og sværere som far at få accept på.... urimelig lang ventetid - blot på at komme til 1. Møde.... - foreningen far har været trofast støtte m support i ventetid.

Jan Hansen (Holbæk, 2020-11-11)

#1669

Jeg selv har oplevet uretfærdig behandling og diskremenation, i den offentlige sektor, på baggrund af mit køn som mand.
Endvidere, kender jeg adskillige som har oplevet samme.
Mit håb er for positiv ligestilling til gavn for alle, også dem som jeg ikke har affilition med.

Tue Zepernick (Århus, 2020-11-12)

#1673

Moren til min datter har med myndigheders hjælp taget min datter fra mig uden at jeg har gjort noget galt. Jeg har ikke set min datter i snart 10 år

Bjørn Bo Klahn (Skodsborg, 2020-11-12)

#1676

Det giver rigtig god mening

Michael Larsen (Dalmose , 2020-11-12)

#1678

Jeg skriver under fordi fædre bliver diskrimineret ved skilsmisser, hvor der børn i ægteskabet.

Jesper Kjær Pederxdn (Roskilde, 2020-11-12)

#1685

Alle fædre skal også have ret til deres børn.

Kim Jensen (Aarhus, 2020-11-12)

#1690

Hvor er min datter?

Claus Hansen (Næstved, 2020-11-12)

#1695

Der er overhovedet ikke ligestilling på dette område.

Niels Wejlemann (Havnsø, 2020-11-12)

#1696

Jeg syntes det for galt at der intet ligestilling er når det handler om børns trivsel både mor og far er vigtige og er begyndt og forstå at nutidens Danmark ikke lytter og behandler os ens der burde ha været grebet alvorligt ind for længe siden. alt for mange tåre og ondt i hjertet KU ha været stoppet hvis bare der var nogen der kunne få øjnene op for det børene det går ud over egoistiske mødre og et for slatten familieret hus der skal ske nogen alvorligt efter min mening er faktisk målløs over den måde vi fædre bliver behandlet på

Steffen Bjorshol (Langeskov, 2020-11-12)

#1697

Mænd generelt har svært ved at få noget igennem , når det gælder børn.

Conny Thestrup (Taastrup , 2020-11-12)

#1707

Meget lange sagsbehandling tider 6 måder per gang at en ny sag tages op selvom de forrige var af falsk anklage.

Frank Landgren (Slagelse, 2020-11-12)

#1708

Fordi vi selv har haft en rigtig sørgelig sag i familien og har overhovedet ikke mødt nogen opbakning eller retfærdighed i systemet, selvom alle kan se, den er helt gal. Fædre er åbenbart værdiløse i dagens Danmark undtagen når de skal betale.

Mona Elisabeth Bang-Madsen (Taastrup, 2020-11-12)

#1713

Jeg skriver under for jeg selv har stået i afmagt omkring samvær med mine børn og min søn nu er igennem fuldstændig samme problemer med at få lige samvær med sine børn som moderen er selvskrevet til.

Henrik Andersen (greve, 2020-11-12)

#1714

Fædre skal have bedre muligheder for at være fædre i Danmark og det fortjener deres børn også

Torben Bak (Næstved , 2020-11-12)

#1717

Jer ser desværre alt for mange fædre der bliver kørt over af en feminin overmagt i det offentlige system 😖

Yvonne Harking (Århus, 2020-11-13)

#1718

Jeg skriver under fordi det er vigtig med børnenes tav og ikke hvad den enkelte forældre vil og det skal familieretten stilles til ansvar for

Casper Aagaard (Glostrup , 2020-11-13)

#1724

Ingen tvivl om at ligestilling skal fremhæves på mange områder. At der i øjeblikket er stof fokus på kvinde ligestilling, betyder bare at vi negligerer behovet for mænd og børn på andre områder. Sagen her taler for sig selv.

Flemming Madsen (København, 2020-11-13)

#1726

Fordi det er en vigtig sag, hvis vigtighed dén dag i dag stadig, til en vis grad, negligeres

Jesper Krabbe (KBH S, 2020-11-13)

#1727

Jeg skriver under fordi, jeg har oplevet, hvor uretfærdigt lovgivningen er overfor min studiekammerat, som gerne bare vil være far for sin datter - og han er vel og mærke en god far, der ellers ikke gør de store krav. Men moren gør et ihærdigt og meget tydeligt forsøg på at fremmedgøre ham og forhindre de ellers i forvejen sparsomme samvær. Og han kan intet gøre!

Dorte Mølgaard Kristensen (København , 2020-11-13)

#1729

Fædres rettigheder varetages ikke ligeværdigt som systemet er i dag. Det skaber et dårligt grundlag for samarbejdet om børnene. Det påvirker børnenes tilknytning til faren og I sidste ende påvirker det børnenes trivsel og fremtid.

Hans Henrik Rosenkilde (København S, 2020-11-13)

#1730

Jeg mener at barnet skal være i centrum, og at forældrefremmedgørelse skal stoppes uagtet hvilken forælder der er tale om.

Pia Reimann (Rudkøbing, 2020-11-13)

#1733

I am chairman of Lasten oikeudet ry (children's rights association) in Finland. In custodies gender discrimination is against constitution law and several international agreement but still this is an issue even when researches and nordic council (resolution 2079, 2015) is encouraging member countries to notice equally both father and mother. Court in Finland is favoring mothers as primary carer by 87% even though Finland is only country where fathers spends more time with children than mothers (school agers). Discrimination must stop as an act against basic human rights!

Petri Kolmonen (Nurmijärvi, 2020-11-13)

#1736

Every parent has to have the same rights in the eyes of law regarless the gender.

Satu Penttinen (Laukaa, 2020-11-13)

#1739

I am signing because I am discriminated myself.

Leo Kokkonen (Turku, 2020-11-13)

#1746

I have lost my children.

Jarkko Loukusa (Hamina , 2020-11-13)

#1749

Jeg mener vi skal have ligestilling i Danmark

Michael Wilhelmsen (København S, 2020-11-13)

#1753

Jeg har stødt hoved mod modstand fra systemets, side til gavn for moderen, så urimeligt mange gange

Steen Veile (Egå, 2020-11-13)

#1754

Fordi der er alt for mange børn, der mangler deres far, den rolle mener jeg personligt er en meget vigtig del af et barns liv,
Far pige... betyder jo ikke det ikke er mors pige.
Mor dreng....betyder ikke at det ikke er fars dreng
Alle børn har ret til deres forælder...
Men alle forælder har også ret til deres børn.
Og hvis man tager ansvar, så tager børnene også ansvar.. Har oplevet at alt for mange fadder bliver sat ud af spil..
jeg personlig har ikke haft et godt forløb med mine børne far.. da han ikke har haft plads til hans børn pga. personlig årsager.. men han har tros alt haft dem på godt og ondet... de elsker deres far, tros alt.. mange kameler er blevet manet til jorden.. men i dag hvor de er næsten voksen kan jeg se hvor godt og hvad de har lært af deres far.. og nu kan de selv sige fra og til, hvad de ønsker fra ham eller ikke ønsker... hvis jeg hade holdt dem væk fra ham hade de jo ikke de gode erfaringer med sig i livet...
ps. Jeg som mor er heller ikke perfekt..
derfor er vi heldigvis to om hvis det går helt galt i vores børns liv ... 😊

Pernille Dybro (Odense , 2020-11-13)

#1756

Jeg skriver under, fordi vi snakker så meget om ligestilling alle vegne. Men når det gælder forældremyndighedssager, så er der ikke ligestilling mellem mænd og kvinder. Vi kvinder er ikke automatisk den bedste forældre. Der skal ses på barnets bedste, og ikke kun på kønnet.

Maja Frandsen (Randers, 2020-11-13)

#1762

Jeg har pt. mistet kontakt til mine 2 piger i 4 måneder, på grund af falske anklager om vold. Selvom sagen er lukket ved politiet og de ikke har fundet beviser af nogen art, afviser familieretshuset stadig samvær. Min ekskone bliver ved at holde et højt konflikt niveau da køn bliver belønnet og ikke adfærd. Der er brug for hurtigere sagsbehandling og en speciel politienhed som undersøger falske anklager, så samvær kan etableres igen inden for kort tid, i det nuværende system belønnes de forkerte.

Ib Filtenborg (Kolding, 2020-11-13)

#1767

Jeg skriver under fordi endnu engang har foreningen far fat i noget. Men de bliver ikke lyttet til

Hamid Hassani (Malmö, 2020-11-13)

#1769

Skriver under fordi jeg har en søn der indædt kæmper for sine rettigheder for hans 3 årige søn og dermed mit elskede barnebarn.

Laurits Jørgensen (Nybakken 20, 8752 Østbirk, 2020-11-13)

#1772

I am signing it, because it is simply important

Jukka Kröning (PADASJOKI, 2020-11-14)

#1774

der skal være lige stilling i Danmark

jimmy lykke (7400, 2020-11-14)

#1784

Fordi fædre skal have samme rettigheder som mødrene

Allan Petersen (Beder , 2020-11-14)

#1797

Jeg har selv oplevet hvordan systemet arbejder imod mænd og ikke mindst børn...

Jan Bank (Vadum, 2020-11-14)

#1800

Det er vigtigt at mænd har de samme rettigheder som kvinder.

ida Bjerg (Frederiksberg C, 2020-11-15)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...