Nej til at ændre navn på Kvindemuseet

Kommentarer

#1602

Det er vigtigt at det er kvindehistorien der fortsat skal prioriteres. Derfor kvindemuseum.

Else Krasnik (Charlottenlund, 2020-12-10)

#1605

Jeg skriver under fordi Kvindemuseet ikke udelukker nogen, det gør det krukkede navn KØN gender museum Denmark derimod. Kvindemuseet har en lang historie - og kvindebevægelsen har aldrig udelukket mænd fra at dele deres synspunkter omkring lighed, ligeløn, ligeværd mod diskrimination, sexisme af enhver art og grovhed. Vi var udelukket fra basisgruppernd i rødstrømpetiden, men også der sagde de jo officielt, at de var optaget af alt, hvad kvinder var optaget af eller interessseret i. Herunder mænd.
Kvindemuseet er mundret. Det navn som Slits - og Kulturstyrelsen åbenbart synes det skalhave er helt misforstået og intetsigende. Og på engelsk uden at det har nogen menig med stedets historie midt i Aarhus. Og ligger rigtig dårligt i munden.
Man kan jo bare skrive at interesserede mænd er velkomne, hvis man mener at vi mænd er så dumme, at vi ikke kan skille tingene ad og at det der står kvinde skule udelukke mænd.
Man behøver heller ikke at være viking for at gå på Vikingemuseet! Eller ind eller ansat for at gå på kriminalmuseet. Og så videre.

Jørgen Bram (Hellerup, 2020-12-10)

#1606

Ingen saglig begrundelse for at skifte navn. Det er velkendt i offentligheden. Navneskift vil føre til en udvanding af, hvad museet står for.

Birgit Pedersen (Esbjerg, 2020-12-10)

#1607

Vi må huske at denne perioden vil gå over i historien om behandling av kvinner.
Derfor må Kvindemuseet stå fast ved sitt opprinnelige formål: dokumentere og presentere kvinners historie.

Mariann Væring (Oslo, 2020-12-10)

#1608

Kvindemuseet bør fortsat fokusere på kvindernes historie og kultur, meget er stadig ufortalt.

Sonja Christensen (Aarhus, 2020-12-10)

#1609

Ligestilling og ligeret handler ikke om at udviske hinanden men at respektere hinanden. Det ER KVINDEMUSEET men derfor er alle velkomne og respekterede

Elisabeth Reddersen (Aarhus, 2020-12-10)

#1610

Jeg skriver under, fordi jeg synes, navnet Kvindemuseet må og skal bevares
.

Sonja Mikkelsen (Herning, 2020-12-10)

#1618

Dette er en måte å usynliggjøre kvinner.

Edwige Mortyr (Oslo, 2020-12-10)

#1619

Jeg skriver under fordi fortiden også har ret.

Søren Levring (Tartu, 2020-12-10)

#1620

I know what women are - adult, human females.

Moyra Carlyle (Orkney, 2020-12-10)

#1621

The erasure of the women is not progressive, women can't be erased and "Gender" will never replace sex. Our rights are based on our sex for representing 70% of the poverty in the world and only the 2% of the crimes are committed by women. It is so easy to delude patriarchal violence with the excuse of "gender" and inclusion. What we don't name, it does not exist and this is why we have to say every time women.

Ana Julia Di Lisio (Berlin, 2020-12-10)

#1623

Erasing Women was one of the grestest mistakes that humanity has ever done, we should never repeat this.

Thomas Borowsky (Berlin , 2020-12-10)

#1627

Kvindemuseet skal ikke ændre navn, besøgende kommer netop fordi det er kvindemuseet

Kate Hornbek (Åbyhøj , 2020-12-10)

#1640

Navnet er enkelt, ikke ekskluderende og forstås af alle.

Birgit Mogensen (Risskov, 2020-12-11)

#1643

Et kønsmuseum kan være udmærket. Men det er noget ganske andet end et kvindemuseum. Og det er ikke mit indtryk, at kvindemuseet vil ændre fokus radikalt.

Markus Hedemann (Frederiksberg, 2020-12-11)

#1644

Det er et godt navn!

Iben haahr Andersen (København, 2020-12-11)

#1647

I cannot believe it's true that the name woman was removed. I afraid of the light of the woman will disappear someday.......

Erina Komatsu (Aichi, 2020-12-11)

#1649

Nos están borrando a las mujeres.

Caridad Zurita (Palmas de Gran Canaria, Las, 2020-12-11)

#1656

Ville man ændre Bilmuseet til transportmiddelmuseet?
Totalt forfladigende og historieløst greb at ændre navn på unik institution - må være udtænkt af uerfaren og populistisk leder og PR bureau.

Karen Kjaergaatd (Aarhus, 2020-12-11)

#1657

Fordi jeg er imod et navneskifte

Majbritt Simonsen (Hinnerup, 2020-12-11)

#1659

Jeg skriver under fordi, jeg er enig i, at kvindemuseet beskriver, analyserer og dokumenterer kvinders udvikling, historie og aktuelle situation med fremragende udstillinger. Identitetspolitiske spørgsmål er vigtige generelt, og må vises på forskellig vis. Da meget her har været skjult og fortjener beskrivelse, analyse og interesse. -Det er imidlertid ikke ensbetydende med, at kvindedelen skal fortrænges. Begge dele skal være der. Og kvindemuseet skal forblive hvor det er.

Inge Marie Skaarup (Aarhus C, 2020-12-11)

#1660

Fordi Kvindemuseet er det helt rigtige navn.

Jens Hansen (Aarhus, 2020-12-11)

#1663

Fordi det stadig er en kamp og det giver mest mening at beholde navnet og ikke lefle for det politisk korrekte

Bodil Ashkenazy (København, 2020-12-11)

#1664

Fordi Kvindemuseet ER Kvindemuseet - og fordi køn - lyder "åndsvagt"

Jesper Juul Hansen (8000 Aarhus C, 2020-12-11)

#1668

Å endre navn er atter å usynliggjøre kvinner og kvinnehistorie

Anita Ramberg (Oslo , 2020-12-11)

#1673

Jeg underskriver fordi jeg finder at man med den påtænkte navneændring vil udvande Kvindemuseets stærke profil og udviske dets historie.

Tom Egelund (Nivå, 2020-12-11)

#1679

Because I do not want that women become more and more unvisible and their history and rights are maginalized. Feministische Grüße, Vera

Vera Ruhrus (Köln, 2020-12-11)

#1680

Jeg mener, at Kvindemuseet skal beholde sit oprindelige navn.

Anette Vilstrup Kruse (Skanderborg, 2020-12-11)

#1681

Lad nu være med at slette kvinder fra Danmarkshistorien.
Arbejdermuseet er ikke diskrimination af de arbejdsløse.
Statueparken på Rudolph Tegners Museum er ikke diskrimination af kunstmalere.
Ønsker man et museum om/for transpersoner, kan man oprette et nyt til det specifikke formål.

Annette C. (Gribskov, 2020-12-11)

#1684

El género es opresión a la mujer y ahora borra el sexo de la mujer definitivamente con acciones como esta. Es mezquino y elimina toda la seguridad lograda por las mujeres hasta ahora.

Marina Zanoli (Madrid, 2020-12-11)

#1697

Cuánto esfuerzo cuesta a las mujeres cada avance y qué rápido actúa el sistema para neutralizarlas.

Luis Fuertes (Girona, 2020-12-12)

#1700

Vi har brug for et sted som fortæller kvinders historie.
Det er et super navn:
“KVINDEMUSEET”
Jeg synes ordet kvindehistorie skal være synligt i det offentlige rum.

Lisa Skov (Fårvang, 2020-12-12)

#1705

Kvindehuset et godt navn og kendt for det navn.

Elisa Bülow (København, 2020-12-12)

#1706

Ved at ændre navnet til KØN, blander man begreberne sammen. KØN...! Det giver mig mest af alt associationer til, at kvinder skal være kønne...selvom det ikke er intentionen. Der er desværre en tendens til, at man ikke kan se historiske begivenheder og begreber i de kontekster, de er opstået i. Alt bliver i dag spejlet i 'mig' og 'nu'...."Kan JEG se mig selv i et kvindemuseum, hvis jeg ikke ser mig selv som kvinde?" Nej, der har været en anden virkelighed og andre, der kæmpede store kampe, før os. Jeg vil opfordre til, at man i stedet laver et museum specifikt for KØN. Det kunne være interessant.

Malene Hornum (København, 2020-12-12)

#1707

Jeg har boet en årrække i Aarhus og besøgt museet mange gange. Jeg synes det er yderst vigtigt at beskrive og udstille kvindernes kamp og historie for at blive en ligeværdig del af samfundet. Det er kvindernes kamp og derfor skal det hedde Kvindemuseet. Jeg er 75 år og har i høj grad draget fordel af det, kvinderne har kæmpet for i ca. 150 år.
Historien om køn er noget andet og kan måske få sin egen afdeling på museet - men ellers sit helt eget museum.
Venlig hilsen Margit Baldvinsson

Margit Baldvinsson (København, 2020-12-12)

#1709

at være kvinde er ikke blot en social konstruktion og kvindemuseet fortæller kvinders historie, kvindekampen, kampen for kvinders rettigheder

Lisbeth Høgh (Hørve, 2020-12-12)

#1710

vi har ét kvindemuseum, skabt af og for kvinder. han hen og de må lave deres eget.

Camilla Birch (Odense, 2020-12-12)

#1716

Det er helt ude i hampen. Lad dog den historie være som er og har været!!!

Susanne Meilstrup (København , 2020-12-12)

#1718

Det er i direkte modstrid med tidens politiske strømninger at fjerne det oprindelige navn, Kvindemuseet....

Elsebeth Vingborg (Frederiksværk , 2020-12-12)

#1727

Latterligt at ændre navnet, når der især er fokus på kvinder på museet.

Freddy Alberg (Solbjerg, 2020-12-12)

#1729

jeg kan slet ikke se nogen grund til at ændre navnet. Jeg har ledt efter hvad det så skulle hede, men ikke fundet det... Kvindemuseet er da et dejligt navn

Judith Rothenborg (københavn, 2020-12-12)

#1732

Hvorfor må der nu ikke være et museum I Danmark med fokus på kvinders udvikling og historie? Det er mere end halvdelen af landets befolkning, museet repræsenterer. Det er en pseudobegrundelse at påstå, at mænd og drenge skulle være i tvivl om, hvorvidt de må besøge museet pga. museets navn. Så skulle jeg, idet jeg ikke er arbejder, ikke kunne besøge Arbejdermuseet. Jeg er heller ikke politiansat så Politimuseet, er endnu et museum, jeg ikke skulle kunne besøge. Jeg vil kunne besøge Sygeplejemuseet.

Hanne Johannsen (Odder, 2020-12-13)

#1733

Det er så fint at man indtager køn og mænd men helt ærligt kvinders historie er da vigtigt at bevare ! Kvindemuseet er det eneste sted i Verden hvor focus er kvinders historie ‘ Julie det er for populistisk og et dårligt signal ! Derfor kan I godt inkludere køn og mænd og trans og LGBT mm som I har gjort i 19 og 20 👍👍👍👍
Men for pokker bevar navnet !!!

Dorte Askholm (Hinnerup , 2020-12-13)

#1734

Jeg er enig i at vi har brug for Kvindemuseet

Lisbet Myers Zacho (Odense, 2020-12-13)

#1740

Changing the name would be an insult to the many women who fought for equality and is an attempt to impose an ideology that is controversial and unscientific. We should not assert the rights of one group by silencing those of another.

Philip Boakes (Ringmer, 2020-12-13)

#1741

Jeg synes, at Kvindemuseet er et godt navn - og alle er velkomne. Kønsdebatten er på nogle områder gået for langt.

Birgitte Thøgersen (Højbjerg, 2020-12-13)

#1742

Jeg ikke ser mening i ikke at bevare traditionen m kvinde navnet.

Freja Alexandra Håkonsson (Gentofte, 2020-12-13)

#1754

Det er Unikt ig hele Danmarks kvindemuseum.

Jytte Andersen (Helsingør, 2020-12-13)

#1755

Jeg skriver under fordi jeg godt kan li' navnet KVINDEMUSEET. Jeg har ofte været på museet og altid følt mig velkommen. Det nye navn virker på mig meget elitært og kunstigt.

Jens Riis (Højbjerg, 2020-12-13)

#1757

Jeg skriver under fordi jeg er Kvinde og vil gøre alt for at bekæmpe fortsat underkuelse af jeg selv og alle mine søstre, især nu hvor det er topmoderne at gøre igen -eller stadig i dette land. Man bliver hverken en kvinde ved at tage en kjole på eller ved at holde op med at være mand.

Tanja Lauridsen (København , 2020-12-14)

#1763

Det er helt forkert at skifte navn og det nye navn er SÅ grimt

Helena Latsen (Skødstrup, 2020-12-14)

#1765

Vi opfordrer Kvindemuseet til at bibeholde navnet ”Kvindemuseet” så kvinder fortsat har et sted at søge oplysninger om de kvinder der har taget kampene for kvinder før os! "The Women Are The Ones Who Write The History Of The "There Has To Be A Women’s Museum In Every Country Of This World”. Shirin Ebadi, winner of Nobel Peace Prize (2003), official godmother of IAWM"

gunhild Gjevjon (Nesodden, 2020-12-14)

#1767

Jeg skriver under fordi det er helt forfærdeligt, hvad bestyrelsen og Julie Rokkjær Birch er ved at gøre ved kvindemuseet - i deres identitetspolitiske forkvaklethed.

Søren Thrane (København, 2020-12-14)

#1771

Jeg synes "kvindemuseet' som navn stadig har sin ret ...

Lone Mørch (Gedsted, 2020-12-14)

#1779

Det er et fint navn, som dækker dét museet indeholder ..

Winnie Hjorth (Aalborg, 2020-12-14)

#1783

Being a woman is a question of sex not of gender.

Rosa Borg (Birzebbugia, 2020-12-15)

#1785

Som ung kvinde og repræsentant for generation 2002, synes jeg det er umådelig sørgeligt, at man fra Kvindemuseets side har valgt at foretage en navneændring. Det kan man ikke være bekendt! Ved Kvindemuseets navneændring negligerer man grundlaget for hvorfor der overhovedet blev dannet et sådant museum til at begynde med. Kvindekønnet er blevet overset nok i historien, og med denne navneændring vidner det blot om, at kvindehistorien bliver overskygget endnu engang - nu ikke af mænd, men af kvinder selv. Bevar navnet "Kvindemuseet" med stort K!

Delfina Dyhr (Aarhus , 2020-12-15)

#1786

Det er indlysende at museet bibeholder sit navn.

mette Vindheim (Odense, 2020-12-15)

#1790

Det er fint hvis de vil have et Køns museum, men så må de lave et! Vi har ét kvindemuseum. Lad os nu beholde det.

Emily S. Smith (Aarhus C, 2020-12-15)

#1792

Det giver ikke nogen mening at ændre navnet.

Kirsten Wittendorf (Aarhus, 2020-12-15)

#1796

Jeg har det ualmindeligt trist med dette tiltag, har selv arbejdet der, været med til at knokle med at komme på finanslov, brande navnet i udlandet og argumenteret for det selvsamme overfor museet. Uanset, så må bestyrelse og ledelse tage de konsekvenser, det måtte have efterfølgende.
Jeg kan ikke se det museum nogensinde har haft nogen form for stilstand eller afstandtagen, eksklusion over for nogle eller noget som helst, ever. Men det er et brand og det brand har taget meget lang tid at skabe, både inden og udenlands. Så bevar navnet Kvindemuseet

Yvette Dyhr (Åbyhøj, 2020-12-15)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...