Nej til omstrukturering af Kildegårdskolen
Kommentarer
#1
Fordi jeg har valgt ud fra mine børns bedste og fordi jeg er utilfreds med procesen.Michael Jespersen (Herlev, 2020-01-29)
#3
Jeg er utryg ved at tage en så stor beslutning på hvad jeg mener er et tyndt grundlag. Jeg håber med min underskrift at få mere tid til at indhente fakta fra skolen. Med disse fakta kan man afdække nødvendigheden samt finansieringen af forslaget og i sidste ende træffe den rigtigste beslutning.Peter Lund Plechinger (Herlev, 2020-01-29)
#4
Den giver længere skolevej for 0-6. klasse for alle, der bor i Øst's distrikt og det bliver en usikker og mørk skolevej for mange, som derfor ikke selv vil gå eller cykle. Og ved at samle så mange småbørnsklasser på Vest så bliver det en børnefabrik, hvor nærheden til det enkelte barn forsvinder, Det giver heller ikke mening, at udskolingen i en ny dagligdag skal fra Øst til Vest for at have fx hjemkundskab.Jacob Aagesen (Herlev, 2020-01-29)
#5
Jeg skriver under fordi vi tog et valg mellem de to matrikler og valgte det der var bedst for vores barn og hendes trivselPeter J.K Selig (Herlev , 2020-01-29)
#6
Primært fordi det er gået for stærkt.Og måden det hele er kørt på.
Og så mener jeg ikke det er en god ide da mange vil få en mere presset hverdag.
Og at man sp ikke længere frit kan vælge hvilken skole en barn/børn skal gå på.
Bettina Hansen (Herlev, 2020-01-29)
#7
Fordi min søn oprigtigt skulle starte på Kildegården Øst, næste år og dette ønsker jeg fortsat!Sasha Jørgensen (Herlev, 2020-01-29)
#8
Vi fravalgte Vest pga det Miljø skolen ligger i.På 3 sider af grunden har vi meget trafik
Manglende grønne udearealer
Manglende muligheder for værksted/undervisning udenfor.
Tony Andersen (Herlev, 2020-01-29)
#9
Jeg har børn som vil blive berørt af denne omstrukturering, og jeg ser ikke evidens for at omstruktureringen er den bedste løsning, hverken økonomisk eller set ud fra mine børns behov.Mette Kristina Andersen (Herlev, 2020-01-29)
#10
af flere af de ovenstående grunde.Martin Andersen (Herlev, 2020-01-29)
#12
Jeg er i mod denne ændring grundet utryghed i samlet pakke som udebliver med økonomiske rammer og især processen man blot kaster ned over en masse børn som bliver prøve kludeThomas Jørgensen (Herlev, 2020-01-29)
#14
Jeg skriver under, fordi jeg er imod sammenlægningen af Kildegårdskolen vest og øst.Hele processen er en farce og er trukket ned over hovedet på elever, forældre og ansatte - uden at nogen er blevet hørt inden!
Jeg har valgt vest til mit barn, fordi indemiljøet er bedre hende. En flytning til øst vil have stor betydning for hende og hendes indlæring.
Det er vores børns arbejdsplads - de er vores fremtid!
Marie Tvestmann (2730, 2020-01-29)
#19
Jeg ikke ønske denne form for omstruktureringAdalet Erdem (Herlev, 2020-01-29)
#25
Imod den nye sammenlægningZehra Koc (Herlev, 2020-01-29)
#26
Vi valgte i sin tid Øst på grund af størrelsen, da vores søn har svært ved for mange mennesker og store arealer.Derudover kan jeg ikke se ideen i at de små klasser skal samles på Vest hvor der er svær trafik omkring og kedelige udearealer, frem for på Øst som ligger i roligt villakvarter og har lækre store udearealer.
Kirstine Kousholt (Herlev, 2020-01-29)
#27
Er ikke tilfreds med den måde skolebestyrelsen presser omstruktureringen ned over alles hoveder.Michael skat Barrett (Herlev, 2020-01-29)
#28
Fordi min datter passe beste ind den skole hun går i nu.Dan Poulsen (Frederiksberg , 2020-01-29)
#29
Jeg har, sammen med min kone, bevidst valgt Kildegårdsskolen Øst ud fra blandt andet størrelse og beliggenhed. Vi tror ikke at de planlagte ændringer vil føre til noget positivt for os og vores barn, tværtimod.Søren Bohn (Herlev, 2020-01-29)
#31
Jeg er (endnu) ikke overbevist om, at dette er den bedste løsning. Vi er så glade og trygge ved vores dagligdag på Øst. God placering (tæt på hjemmet) og størrelse. Mange vil pludselig være tættere på andre skoler efter den planlagte omstrukturering.Anne Krøger (Herlev, 2020-01-29)
#36
Vi er imod sammenlægning af skolerne.Afrim Shaqiri (Herlev , 2020-01-29)
#39
Jeg mener ikke der er evidens for, at dette er gennemtænkt med blik for børnenes perspektiv. Jeg ved af erfaring hvor hurtigt man kan ødelægge en skolekultur og hvor mange år det tager at bygge op igen efter sammenlægning; uanset hvor mange kræfter og penge der bliver lagt i det.Katja Andersen (herlev, 2020-01-29)
#40
Jeg ikke er enig i skolebestyrelsens beslutning, jeg er også forarget over måden beslutningen er blevet taget, over hovedet på os forældre. Jeg er desuden bekymret for de børn der ikke trives i store fællesskaber.Emma Clarke (Herlev , 2020-01-29)
#42
At der er en masse ting som den store hal og fysik/biologi mm som ligger på vest og det er de “store” elever der bruger det, skal de så gå over på vest hver eneste gang de har et fag Som skal bruge faglokale.Nicole Glade (Herlev, 2020-01-29)
#43
vi bor i Nord og er glad for at der er skolebus til skolen. Skal min søn gå på Øst, er der ikke en sikker vej på cykel, og han skal kører ude bland bilerne. Med alm. bus ved jeg ikke, om han ville kunne nå i skole til tiden, samt at han skal forbi en skole for at tage på en anden skole. Han er glad for sin nuværende på skole på Vest og er ked af at han evt. skal skifte skole.Nynne Ziegler (Herlev, 2020-01-29)
#44
Fordi forældre har taget et aktivt valg af skole, det er med denne manøvre blevet frataget dem.Britta Nielsen (Herlev, 2020-01-29)
#45
Udover at processen bag beslutningen er uhørt, har vi valgt den nuværende skole af mange personlige årsager, og et ½ års varsel til at finde ud af om vi ønsker vores børn på en skole vi ikke vil have valgt, eller om vi skal finde et alternativ, er ikke nok. Samtidigt ser det ud til med omstruktureringen, at vi kan skyde en pil efter at have begge unger på samme skole, grundet aldersforskellen.Troels Hadberg (Herlev, 2020-01-29)
#46
Stor kritik af tilblivelsen af “beslutningen” om en omstrukturering.Ikke en omstrukturering jeg støtter.
Nicklas Frederiksen (Herlev, 2020-01-29)
#48
Jeg har valgt øst, fordi det er en lille skole med en masse gode tilbud, feks. byggeren, svømmehal på skolen, og i et lukket område, acceptabel cykelafstand på rolige veje, mine 2 store børn har også gået her, og så kender man alle de pædagoger og lærere der er i afdelingen. Ulempen ved vest er de mange mennesker samlet under et hus - nærheden forsvinder. De mange små lokaler, gør at pædagogerne mister overblikket, drillerier og detslige vil være svære at opdage og stoppe i tide, for mange små børn i et hus. Og afstanden betyder rigtig meget for os, medens hun er så lille, for vi cykler hver dag. (for at kunne gå på vest, bliver jeg nødt til at købe bil).Anja Benjaminsen (Herlev, 2020-01-29)
#51
Jeg syntes at det er forkert at gøre det nu i stedet for at gøre det når man har alt på plads, men samtidig fordi jeg har valgt mit barn skal gå på øst (til maj) fordi at hun med mange mennesker ikke vil få sagt så meget, og derfor syntes jeg det er vigtigt med en "lille skole" som øst der kan rumme dette nu fremfor at slå det hele sammen, og så måske halvdelen af børnene ikke bliver hørt da de ikke er ligeså snaksaglige når der er for mange omkring dem hele tiden.Mette Christensen (Herlev, 2020-01-29)
#53
Jeg mener det er for tidligt da i ikke har styr på tingene først.Patrick Kruse (Herlev, 2020-01-29)
#55
Jeg vil gerne have mere information og diskussion, inden der træffes en beslutning.Kirsten Harrison (Herlev, 2020-01-29)
#61
Børnene skal blive gående hvor de er. Og det skal forblive som det er.Majken Bergstrøm (Rødovre, 2020-01-29)
#65
Jeg underskriver dette, fordi jeg sætter pris på nærmiljøet til de yngste børn. Vi har valgt vores hus ud fra en beliggenhed centralt i Herlev og at vores datter kun har max 800 m til skole på små villaveje. Derudover trives vores datter på skolen og sfo'en og vi har, siden hun startede på afd. Øst i 2017, været mere end tilfredse. Vi har til en hver tid anbefalet afd. Øst. Jeg kan have en bekymring for, at den trygge hverdag bliver brudt op, fordi jeg ved, at det kan tage 3-5 år, før en sammenlægning er faldet helt på plads og jeg ønsker ikke at vores ældste skal være prøveklud på noget, der ikke virker gennemtænkt. Til sidst skriver jeg under her, fordi jeg føler, man har glemt at høre forældrene og tage dem med i processen fra start.Sara Djørup-Dahl (Herlev, 2020-01-29)
#71
I bund og grund skriver jeg under fordi jeg ikke er enig i, at sammenlægningen er en god ide. Jeg er ikke afvisende overfor forandringer generelt, er dog IKKE FOR at ændre på noget der fungerer! Øst fungerer for os- Den er lille og overskuelig, ligger tæt på vores hjem, har små klasser og små spor. Derudover ser jeg denne sammenlægning bliver forsøgt trumfet igennem ved at bruge pædagogiske fine floskler, der foreligger ingen former for gennemskuelige budgetter eller andre konkrete eller håndgribelige planer for hvordan de vil foretage flytningen til august. jeg ønsker et sundt miljø for børnene at lære og være i. Lige nu er det som at købe katten i sækken!!fra Lilleskole til børnefabrik- NEJ TAK.
Forældreinddragelsen har i denne proces været under al kritik! kommunikationen fra Ledelsen og skolebestyrelsen på møderne og på skrift har været mudret, uklar og tildækket.
Ditte Lund Plechinger (Herlev, 2020-01-29)
#73
Fraværet af demokratisk proces... Mm.Jannik Linden (Herlev, 2020-01-29)
#77
Jeg har valgt øst pga det er en lille skole, da min søn ikke kan håndtere store forsamlinger.. Samt at vi i realiteten bor i søborg.. Og at han nu får længere i skole..Ninet Hansen (Søborg , 2020-01-30)
#82
Jeg er bange for at overskueligheden og nærheden forsvinder. Jeg er bange for at de stille børn forsvinder i mængden og at mobning bliver sværere at komme til livs.Pernille Ekstrøm (2730 , 2020-01-30)
#83
Fordi jeg mener det er en forhastet beslutning, som skole bestyrelsen og skolens ledelse har kørt forældrene over med.Vi er ikke blevet hørt - men overhørt.
Man har ikke afsat tid, til at tage de kritiske røster der er, seriøst, men affærdiger dem og maler et rosenrødt billede af resultat og proces.
Ligeledes er økonomien for flytningen meget grå - bestyrelse og ledelse siger at der er "næsten" lovet penge fra kommunal / politisk side. Men det kan ikke bekræftets, og kommunalpolitikerne afviser at have været involveret.
Jeg stemmer nej for at få en ordentlig proces og et gennemarbejdet forslag, fremfor det vi er blevet forelagt nu, som er dybt mangelfuldt.
Knud Frederiksen (Herlev, 2020-01-30)
#87
Vi valgte skolen fordi den er lille. Og håber meget at det ikke bliver til noget. Men hvis der ikke er noget at gøre, så udskyd det med mindst et år så processen bliver bedre og der bliver mere tid til at gøre klar til overgangen.Filip Peters-Lehm Eero (Herlev, 2020-01-30)
#88
Jeg er imod sammen af vest og øst. Jeg har en søn i 1.B på øst, og han trives fint der.Anne Skudstrup (Herlev, 2020-01-30)
#90
Jeg er i mod denne omorganisering bland andet pga., at den er blevet trukket ned over hovedet på børn og forældre. Vores børn er taget som gidsler i den kommende omlægning, hvor det ikke er til at gennemskue, om det vil være bedst for dem, at blive sammen med deres klasse trods de kommende års forandring eller en anden skole vil være mere nænsomt.Yderligere bliver vi først hørt efter beslutningen er taget og har dermed ikke indflydelse på om beslutningen skulle tages, men kan kun komme med ideer til hvordan den skal implementeres.
Jeg er skuffet!
Lilith Marie Gosch Hee (2730, 2020-01-30)
#91
Jeg siger nej fordi jeg ikke føler, at det er det rigtige for min datter.Det er rigtigt ærgerligt at man lukker de små, nære skoler ned, hvor indskoling og mellemtrinet kan lærer skolemiljøet at kende.
Og så har processen været skidt. Det har virket som skolebestyrelsen ikke er interesseret i modspil, men kun medspil. Og ønsker at presse denne ændring igennem hurtigst muligt og for alt i verden.
Det er skidt, og jeg håber at vores politikere vil sige nej til planen.
Berit Frederiksen (Herlev, 2020-01-30)
#93
Det lille skolemiljø passer perfekt til vores eftertænksomme og let sårbare dreng, samt skolen ligger et stenkast fra vores hjem, i et trygt, og mindre trafikeret nabolag.Satja Maria Fejerskov (Herlev, 2020-01-30)
#94
Jeg ikke ønsker omorganisering.Thomas Rytsel (Herlev, 2020-01-30)
#101
Jeg tror ikke på deres påstand, om at jo flere børn, der er samlet et sted, jo nemmere er det at få venner. Jeg ved desuden af erfaring, at flere klasser ikke gør det nemmere med holddeling osv. Snarere tværtimod.Janni Larsen (Herlev, 2020-01-31)
#102
Det er ikke godt for børnenes velfærd. Grundlaget for omstruktureringen er ikke på plads. Dårlig kommunikation fra skolebestyrelse, og misbrug af mig personligt som kontaktforælder.Poul Arne Kuul Rasmussen (Herlev, 2020-01-31)
#105
Er usikker på om omstruktureringen er gennemtænkt både for de miljøer der skal skabes på både øst og vest plus stier, som de små så skal færdes på når man flytter de små klasser væk fra øst. Mest om der er økonomi og det kan nåes til skolestart. Helt logistik for os giver det også dårligere tid og længere dage i SFO, hvis de skal være på vest..Mette Baastrup (Herlev, 2020-01-31)
#107
Jeg skriver under fordi jeg har valgt at mit barn skal gå på øst pga. dets lille miljø. Og synes det er en forfærdelig “beslutning”Tina Lauritzen (Herlec, 2020-01-31)
#113
Fordi mine døtre skal IKKE gå på vest.Line Jørgensen (Herlev , 2020-02-01)
#119
Mit barnebarn ikke skal gå på vestTim Lauritzen (Herlev, 2020-02-02)
#121
Jeg skriver under for at støtte de børn og forældre som har valgt netop den skoleDorte Nielsen (Gentofte, 2020-02-02)
#122
Ønsker ikke at flytte skoleZohre Basaran (Herlev, 2020-02-02)
#124
Vi valgt øst på grund af den lille størrelse. Derudover er jeg meget bekymret for tanken om en sfo med 400+ børn. F.ex Lindehøj skole der har 900+ elever er delt i forskellige distrikter med hver deres sfo for at skolen ikke bliver for stor for de små. So som vest er nu, vil det betyde at alle sfo børn deler samme undedørs arealer og Indendørs ligger de to sfo afdelinger I samme gang som er ikke nok for at skabe en nærmiljø hvor alle børn og voksne kender hinanden.Dermed vil det kræve store ændringer i den fysiske rammer, men kan det virkelige ske inden sommer 2020? Processen er gået ALT for hurtigt!Sonja Eero (Herlev, 2020-02-02)
#132
Vil gerne bevare det lille og nære skolemiljø for vores barnebarnSus Yndal (Herlev, 2020-02-04)
#133
Vil gerne bevare det trygge og nære skolemiljø for vores barnebarnLeif Yndal (Herlev, 2020-02-04)
#151
Jeg skriver fordi, jeg er imod omstrukturering af KildegårdskoleElena Ershova (Herlev, 2020-02-05)
#155
Jeg skriver under, fordi at mit barn trives på skolen, og at han ikke ønsker at gå på den anden skole.Hacer Ceran (Herlev, 2020-02-05)
#161
Jeg skriver under fordi jeg ikke ønsker at min søn skal skifte skole.Vi har et netværk og en mindre bror her.
Fra mig er der en sikker skolevej.
Jeg mener ikke at en byggelegeplads er så vigtig som det gode bibilotek, tandlægen mm.
Alexandra Rudat (Herlev, 2020-02-07)
#162
Jeg underskriver fordi jeg synes ikke der er taget alle perspektiver med ind over beslutningen om at omstrukturere afdelingsfordelingen på de to matrikler.Jeg uddyber gerne for mine spørgsmål hvis nødvendigt.
Nete Dal (Herlev, 2020-02-08)
#163
Der bliver en meget farlig skolevej for de mindste elever, og det bliver en meget turbulent skolestart, som kan få stor betydning for resten af deres skoletid.Bertil andersen (2670 greve, 2020-02-08)
#168
Fordi jeg siger nej til øst/vest kildegårdskolen skal skifte med hinanden !Sadet Økmen (Herlev , 2020-02-13)
#169
1. kommunalbestyrelsen lovede oprindeligt, at bevare den _nære_ skole for de små elever ved den administrative sammenlægning af skolerne. Det har stor betydning, at kammerater bor tæt på, når børnene går i indskolingen og det er af stor betydning som familie, at børnene i en tidlig alder selv kan gå hjem fra SFO'en eller på sikker vis blive fulgt af en ældre søskende.2. Der er rigeligt problemer med indskolingernes størrelser for børn, der har det bedst i mindre miljøer. Er kommunen klar med tilbud til børn, der anbefales at gå på en lille skole? I dag henvises børn fra Herlev Nord netop til Kildegårdsskolen Øst, da det er et mindre indskolingsmiljø
3. Der er store udfordringer på vest med store udearealer, hvor der mangler voksenopsyn i frikvarterene. Flere indskolingsbørn giver flere børn i frikvarterene og vil give grobund til de eksisterende tæskehold blandt indskolingsbørn får bedre vilkår end i dag. Skolen skulle få løst de nuværende problemer inden, at de flytter flere indskolingsbørn ud i frikvarterene.
4. Der er helt ufattelig mange vikar timer med film. Hvis sygefraværet blandt lærerne nedsættes, vil der findes en god besparelse på vikarbudgettet, og børnene ville rent faktisk modtage undervisning i stedet for, at børnene som nu opbevares i meget af skoletiden
Dorte Ring Friis (2730, 2020-02-17)
#170
Ved beslutningen om sammenlægningen i 2010 blev der lagt særlig vægt på at de mindste elever kunne blive ideres nærmiljø og ikke skulle krydse større veje på deres skolevej. (Se Herlev Bladet 2010/36 s1 og Thomas Gyldal Petersens læserbrev i Herlev Bladet 2010/38 s6)http://www.e-pages.dk/herlevbladet/126/
http://www.e-pages.dk/herlevbladet/128/
Esben Friis (Herlev, 2020-02-17)
#172
Børnene er forvirret om det skal skifte skoler igen. Så jeg vil sige NEJVijolca Ibraimi (Herlev, 2020-02-21)
#173
Jeg er i mod da jeg syntes at det fungere som det er nu Jeg siger NejDzemile Osmani (Herlev, 2020-02-21)
#174
Jeg har selv gået på begge skoler og var glad for sfo og byggeren på øst, der er også for langt at cykle for min lillesøster, det er noget andet med de store.Jesse Benjaminsen (Herlev, 2020-02-21)
#176
Vi har for 3 år siden købt hus tæt på Øst-skolen, med henblik på, at vores børn skulle kunne gå i skole.Axel Larsen (HERLEV, 2020-12-15)